Het is moeilijk je krijgt een mooi aanbod en je wil het. Dat maakt je blind vertel ik je. Het is juist heel goed dat je vader niet enthousiast is. Ga met hem om de tafel zitten en ga een gesprek aan en kijk waar zijn bezwaren liggen. Wat ziet hij wat jij niet ziet? Laat meerdere mensen het beoordelen vraag om hun objectieve mening. Niet alleen over de aanschaf maar ook over het paard.
Ik neem mezelf even als voorbeeld. Ik heb na 15 jaar besloten weer wat met paarden te gaan doen, namelijk fokken. Ik heb hier twee jaar voor uitgetrokken. Niet omdat ik het nu niet kan betalen maar gewoon om me in te lezen, goede paarden te zoeken en niet te vergeten weer in te komen in wat wel en wat niet. Nu mag je eerlijk weten ik had geloof ik al een paard of vier gekocht als ik niet met mezelf de afspaak heb gemaakt zeker een jaar geen paard te kopen en alleen te kijken. Tot nu toe ben ik heel blij ermee en zie steeds meer wat ik wel en niet wil.
Wat ik ook doe is veel praten met mensen, dierenartsen, kenners, fokkers, rijders en buitenstaanders. Ik bekijk of ik grond wil kopen stallen wil laten bouwen verzorging goed regelen goede rijders voor mijn paarden hebben. Alle aspecten komen aan bod. Ook het financieel plaatje want paarden houden is een leuke maar kostbare hobby. Pas als ik dat alles op een rijtje heb ga ik rond kijken.
Hoe ik van mening veranderd ben ik begon ermee dat ik Hengsten erg leuk vind nu zit ik naar merries te kijken. Totaal omgedraaid zou ik maar zeggen. Ik ben opgegroeid met paarden heb zelf een jaartje of 12 gereden dus weet er wel wat van. Maar toch ik lees me helemaal ziek, ongeveer een complete studie aan het doen gelukkig heb ik internet en kom ik er wel uit.
Nu ben jij al een stuk verder je kent het paard ik zou alleen goed alle voor- en nadelen en situaties waarin je terecht kan komen op papier zetten. Ik zou dit doen eventueel met je vader hij is lekker kritisch dus let overal op. Pas dan kan je overtuigt zeggen; pa ik weet het zeker ik wil dat doen. Je loopt je checklist af en beslist. Ik wens je veel succes met je beslissing.