Waar zet je je IJslander in?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:03

ijslanders kunnen rustig op stal staan, maar ik zou proberen om 'm zo veel mogelijk buiten te laten lopen... dat vinden ze nou eenmaal prettig
maar volgensmij zijn er ook genoeg ijslanders die 's nachts op stal gaan

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:10

Ik denk dat als je voor een IJslander kiest, je ook moet kiezen voor de manier van houden die daar het beste bij past. IJslanders zijn gewoon veel minder gelukkig in een stal.
Ze zijn er helemaal voor gemaakt om gewoon in weer en wind buiten te staan, en blijven dan ook gezonder (lichamelijk en ook 'in het koppie')
Een inloopstal is niet per se nodig. Een weiland heb je sowiezo nodig, en daarbij is een paddock of bestraat gedeelte wel handig, voor als het weiland te nat is 's winters.

Misschien kun je je vraag (stallin voor IJslander omg. Amstelveen) stellen op http://www.icelandic-horses.com ?
Volgens mij staan er nl. best wat IJslanders in Amstelveen e.o. In ieder geval een stal aan de Amstel, een in Ouderkerk aan de Amstel.
Succes! Heb je al een IJslander op het oog?

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 17:44

ja je hebt wel gelijk, ik was ook van plan om um niet in een stal te zetten maar ik wilde ffies jullie mening, ja ik heb dr eentje op het oog... een heeeeeeele lieve ruin

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:23

Leuk hoe heet hij? En heb je een foto?

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:33

hee,
bij ons is het echt een IJslanderstal, zelf heb ik een NRPS
de meeste staan 's nachts op stal, overdag op het land en dan ook nog vaak een paar uur in de paddock.
zelfs zomers staan ze 's nachts op stal omdat ze anders te dik worden.
Zelf ben ik er geen voorstander van, maar deit is de manier van IJslanders houden bij ons op stal, er staan er wel een stuk of 30.
maar er zijn er ook wel een paar altijd buiten

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:36

savonds op stal kan best (vind ik) zolang ze overdag maar zo lang mogelijk buiten komen. Mijn paard heeft ook een tijd savonds op stal gestaan, en dat ging prima. Ze was wel blij als ze sochtens eruit mocht... Maar dat is elk paard als hij op stal heeft gestaan

Liess__

Re: Waar zet je je IJslander in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:48

Ik heb een NRPS en een Welsh X Hackney en met z'n tweetjes hebben ze een inloopstal.

Binnen (2 stallen) kunnen ze in de stal (met vlas) over de stenen (ook stukje buiten) naar de paddock (met zand)

Echt super!! Ik merk dat ze nu veel vrolijker zijn, ohja ze krijgen binnen eten en drinken

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:16

als je perse een ijslander wil, zou ik me eerst eens gaan verdiepen in het ras, het houden ervan, de manier van rijden (als je die extra gangen wil onder houden) Maar dat moet je gewoon bij elk paard, zekers als het je eerste word.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:17

hoi icehorses,

Ik weetniet of die naast de jong zit, maar ik was zelf op marktplaats op zoek geweest naar stalling en toen kwam ik deze tegen, ziet er ongelovelijk mooi uit, maar ik heb geen boompje in mijn tuin helaas.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:31

whaha Ik ook niet hoor!
Als het €345 per maand is, dan valt die dus af!!!

@Esmeralda: Wat denk je waar ik de laatste tijd druk mee bezig ben Ik krijg dr binnenkort ook les in
@Bleikja: Hij heet Kveldrödi frá nordurslod.
foto staat op:www.mijnalbum.nl/Album=QJ7KTMXA
nou, hope dat de site het doet... be benieuwd wat jullie drvan vinden k ben zelf helemaaaaaaal gek van m

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:38

Leuk paardje .. Op IH staat dat hij in 2001 geboren is, is hij dan al wel goed ingereden voor een beginner? Of ben je dat niet ?

KiekKiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:40

oeps die site doet het niet

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:41

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:16

BleikjA schreef:
Leuk paardje .. Op IH staat dat hij in 2001 geboren is, is hij dan al wel goed ingereden voor een beginner? Of ben je dat niet ?

hij wordt nu ingereden...
Nou ik ben niet heel erg beginner, maar ook weer niet heel erg gevorderd snappie
Ik ga dus wel binnenkort leskrijgen maar ik ben al een aantal keer op ijslanderkamp geweest en veel lessen gehad op nordurslod(daar woont familie van mij vandaar dat ik er geinterreseerd in raakte )
Ja, hij is lief hea... Ik ben helemaal stapel op um... hij moet alleen nog wel wat maniertjes bijleren... hij is onder het draad door gerold( hoe die dat flikt weet ik niet) en heeft met zn vriendje zowat alle wortels opgeknabbeld... zn vriendje was dr n btj gevoelig voor en kreeg een oranje bles whaha...

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:11

icehorses leuke ijs hoor ! ik zou heb buiten houden zeker omdat hij nog zo jong is .. hrappur is ook uit 2001 en is nog erg speels ... alles wat er te slopen valt... tja dat sloopt ie ... dat is gewoon zijn jeugdig heid.
hij gaat zelfs ( als er geen stroom op staat) aan het stroom draat lopen trekken tot het hek open is.... ( op naar het gras wel groen is )
ik zou hem absolut buiten zetten hij is jong... dus zal ongetweifelt nog wel eens willen renenn en dollen met een wiede maatje...

* ik lees in je profiel dat je nog maar 14 ben ik heb op me 14de een ijslander van 3 gekocht .. maar verwacht niet dat je het makkelijkste paard heb ... hij is nou eenmaal jong ( ook met rijden )