voorpluk invlechten op wedstrijd??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:18

Remember schreef:
Altijd vlechten, vind het zo vreselijk slordig staan, zo'n losse pluk!

Hmm.. valt wel mee. Ik heb zelf een Fell pony (kleine Fries) met manen tot bijna zn benen. Ik maak altijd een hengstenvlecht, maar de voorpluk laat ik gewoon los hangen. Staat veel stoerer bij zo'n ras.
Als ik de voorpluk invlecht, lijkt het zo'n duf pony'tje..

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:52

Liever netjes, op chique en dan maar duf dan zo'n losse pluk! Ik vind het echt vreselijk.... Snap best dat de meningen erover verdeeld zijn, maar je doet je best om zo goed mogelijk voor de dag te komen en een ongevlochten voorpluk komt op mij een beetje over als 'geen zin om die ook nog te doen' (ja, ik weet dat dat niet zo is, voor ik alle 'voorpluk los voorstanders' over me heen krijg , maar zo zie ik het), dan is het gewoon net niet af in mijn ogen....

Concorde

Re: voorpluk invlechten op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:26

Ymke: weet je dat 98% van de friezenmensen idd de hoeven zwart spuit voor concoursen en dergelijke }>

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:36

Concorde schreef:
Ymke: weet je dat 98% van de friezenmensen idd de hoeven zwart spuit voor concoursen en dergelijke }>

Geen idee, maar manen verven gaat mij wat te ver...

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:37

Ik heb zelf ook een fries en ik doe bij hem met de wedstrijd een hengstenvlecht en zijn voorpluk laat ik los. Ik vind een knotje niet bij een fries passen, dat is meer een stijl voor de KWPN'ers.

Manen verven of hoeven zwart spuiten vind ik wel erg ver gaan

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:20

Ik heb een (luxe) haf, de manen zitten sowieso in een hengstenvlecht (altijd tijdens het rijden)

en de ene keer heb ik een knotje in de voorpluk, de andere keer gewoon los.. haar voorpluk komt zowat over haar neusje dus het is altijd zoveel werk zo'n knotje maar dat heb ik er wel voorover

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:37

Loss!!! Dat hoort gewoon bij een fries(a)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:03

ik vind bij de meeste paarden het niet zo mooi een ingevlkochten voorpluk. Zeker bij een fries( hebben meetsal wat groter/groffer hoofd dan gemiddeld paard) zou ik die mooie voorplukken laten hangen. Is de charme van het behang toch??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:23

Juist! lekker los en een een hengstenvlecht in de manen. Ik vind los (voorpluk dan) veel mooier bij een Fries. Dit ras hoort idd veel behang en haar te hebben Ga het dan niet vast zetten op zijn koppie.