Complexe verzekeringvraag, SPOED!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:58

lundi schreef:
Het paard is afgekeurd,eigenaar wil hem terug kopen van de verzekering
Dat briefje waar over gesproken wordt,wat je zo gezegt moet tekenen,lijkt mij onzin!

Dat is beslist geen onzin, wij hebben vorig jaar onze merrie overgenomen van de verzekering en ze betalen pas uit als ze de verklaring ondertekend retour hebben gekregen. Dit was bij Amev (zelfde verzekeraar als bij jou meen ik me te herinneren). In 2000 heb ik ook een merrie overgenomen bij Amev en toen heb ik niets hoeven ondertekenen.

lundi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:11

Misschien is dit iets wat sinds een paar jaar zo is?
Maar dan nog,zou het triest zijn als het beestje verder geen pijn heeft en net zo lekker als andere leeftijdgenootjes rond darrteld,hem af te staan aan de verzekering,en dat terwijl hem nu een goed leven is aangeboden!
Mocht het met de verzekering niet lukken,zou ik er wel zeker van willen zijn dat het beestje ook werkelijk bij de slager terecht komt!
Je helaas wel eens verhalen dat ze niet altijd geslacht worden,maar bv op transport naar buitenland gaan en als nog in de handel terecht komen!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:12

Ik was ook verzekerd bij AMEV en heb dit jaar nog zo'n verklaring ondertekend.
Ik weet niet hoe ze het gaan controleren maar stel dat ze erachter komen dat jij je paard toch verkocht hebt dan denk ik dat je het hele uitgekeerde bedrag terug moet betalen.

lundi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:29

Ik heb mijn pony's nooit verkocht hoor,en heb ook duidelijk aangegeven dat ik zelf de stalling hier in de buurt niet kan betalen,hier hadden ze geen enkel probleem mee,beide pony's staan ook nog altijd op mijn naam
Ik betaal er maandelijks een kleine vergoeding voor hoefsmid en entingen zijn ook nog altijd voor mijn rekening!
De 1e pony staat bij de mensen waar wij de pony van gekocht hebben,deze mensen hebben altijd gezegt als er wat met de pony is,welke omstandigheden dan ook,willen wij de pony weer terug!
Vandaar dat deze pony weer bij zijn oude baasje staat,deze mensen wonen op een boerderij dus plek genoeg!
De andere pony staat bij vrienden van ons op de veluwe,ook bij deze pony eerlijk vertelt waar de pony heen ging,dit was geen probleem!

nadezda

Re: Complexe verzekeringvraag, SPOED!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:51

Informeer goed hoe alles in elkaar zit want als je het paard wel verkoopt dan kun je hier grote problemen mee krijgen.
De verzekering keurt het paard af omdat deze niet meer geschikt is voor het beoogde doel waar de eigenaar het paard voor wil gebruiken.
Ze hebben uitgekeerd en dan is het niet de bedoeling dat er later weer aan het paard verdiend wordt als het doorverkocht wordt.
Ook loop je het risico dat het paard na de verkoop weer doorverkocht wordt en de medische achtergrond niet verteld wordt waardoor iemand een paard koopt waar gebreken aan zitten.
Bij ons op stal is interpolis wezen controleren of het paard er nog steeds staat en ik moet zeggen ik vind dit een goede zaak.
Een paard wat afgekeurd wordt zou naar mijn mening niet doorverkocht mogen worden, precies hetzelfde dat als de verzekering hem overneemt en het paard naar de slacht brengt maar dit niet doet.

Door de chip is het tegenwoordig wel controleerbaar of een paard afgekeurd is.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:52

Turbokip schreef:
Nu het probleem: de eigenaresse kan hem van de verzekering terugkopen. MAAR..... De verzekering zegt dat ie dan de rest van zijn leven van HAAR moet blijven en dat ze hem nooit mag verkopen of in dit geval: weggeven. Klopt dat inderdaad? Zijn daar niet andere mogelijkheden voor? Wie kan ons helpen?

Groetjes, Esther

ja dit is helaas waar

zo heb ik mn stal inmiddels ook vol staan, 2 afgekeurde die te goed zijn voor de slacht
Ik heb Quentin terggekocht van de verzekering en een contract moeten tekenen dat ik hem
1) nooit verkoop
2) op geen enkele wijze geld verdien aan hem(leasen, betalende bijrijders etc mag niet)
3) omdat Q is afgekeurd als sportpaard mag ik hem niet meer starten op wedstrijden

weggeven mag ook niet, alleen als ík de stalkosten blijf betalen! heel krom maargoed... de uitleg van Amev was dat ik ander een ander met de kosten(en eventuele ellende) zou opzadelen terwijl het paard dus afgekeurd iswat deze hele regel nog krommer maakt is dit:
als ik hem liet afkeuren maar niet terugkocht, zou Amev hem doorverkopen als recreatiepaard(dat mag, hij is immers afgekeurd als sportpaard niet afgekeurd als recreatiepaard...)
ik wilde dit persee niet, dus heb ik hem teruggekocht en gaat het niet goed met hem za ik hem persoonlijk naar de slacht brengen(of thuis lagen inslapen) de andel in wilde ik hoe dan ook voorkomen! dus teruggekocht en voor de bovenstaande regels moeten tekenen

tsja Q bijkt toch weer 100% geschikt te zijn voor de sport (geen ataxie wat werd gedacht maar een scheef bekken)
de afkeuring ongedaan maken dmv herkeuring klinkt simpel maar is helaas niet gelukt, maar belangrijkste is dat ik nu toch nog een 100% bruikbaar gezond paard heb die lekker in zn vel zit en waar ik volop mee kan rijden (zie profiel )

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:58

Fitzroy schreef:
Ik was ook verzekerd bij AMEV en heb dit jaar nog zo'n verklaring ondertekend.
Ik weet niet hoe ze het gaan controleren maar stel dat ze erachter komen dat jij je paard toch verkocht hebt dan denk ik dat je het hele uitgekeerde bedrag terug moet betalen.

ja met een mooie boete er bovenop!!
(ik heb het maar ff nagevraagd bij Amev, mn moeder wist iemand de hem wilde leasen en eventueel starten op concours als ik Wis zadelmak had, kan er zelf geen 2 per dag rijden nml)
maar ik laat het wel uit mn hoofd!
ze hebben het gekoppeld aan het chipnummer, nou heb ik al gehoord wie er een 2e chip in zou willen zetten zodat ik hem zonder papieren kon doorverkopen, maar dat staat me niet aan
met 2 chips zijn ze nml onleesbaar, zeg ik dat ik Q van de paardenmarkt heb, afstamming onbekend en ik geef hem een andere naam zou ik hem zo naar de andere kant van NL kunnen verkopen(hier in de regio is ie geboren en heeft ie altijd gestaan, valt iets te erg op )
maar dat is gewoon de boel belazeren, je hebt immers voor het afkeuren geld gekregen, verkoop je het paard dan, dan krijg je er een 2e keer voor betaald...en de meeste paarden worden niet voor niets afgekeurd.
Ook al zou jij het paard eerlijk verkopen met vermelding van zn gezondheid/gebrek, die persoon kan hem wel weer als sportpaard doorverkopen als ie dat zou willen, en zo wordt niemand er beter van paard niet, en de nieuwe eigenaren dan ook niet

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:10

beantsje schreef:
typisch, als je hem (terug-)koopt, dan ben je er toch zelf baas over?
en het is toch ook niet controleerbaar? als ze komen controleren, en hij is er niet meer, dan kan je toch altijd zeggen dat 'ie dood is?
En wat zou je moeten als je in de bijstand zou komen ofzo?
Het lijkt me niet, dat dit door de verzekeraar hard te maken is.

tsja ik dacht dat ook, als ik hem terugkoop is ie van mij, ik heb hem immers overgekocht van de verzekering
maar(en ik heb meerdere keren met Amev aan de telefoon gehangen ) het zit zo:

het paardd wordt afgekeurd, de verzekering betaald jou een bepaald bedrag, als vergoeding voor het afkeuren, je hebt immers niets meer aan je paard(iig niet meer voor het doel waarvoor je hem had en hij verzekerd was) door die vergoeding te accepteren wordt het paard van de verzekering.
jij betaald weer een klein bedrag(800 euro was het bij mij) aan de verzekering om hem weer terug te kopen en dat maakt jou opnieuw eigenaar, tot zxover is het vrij logisch

maar dan:
om te voorkomen dat zo'n afgekeurd paard opgelapt wordt en er weer meer geld aan verdiend wordt(of zelfs door een nieuwe eigenaar opnieuw verzeker,d weer afgekeurd en nog een x geld gevangen etc)
dus om te voorkomen dat paarden afgekeurd worden en weer doorverkpcht(al dan niet op een eerlijke manier) moet je dat contract tekenen, dus om te voorkomen dat een nieuwe eigenaar de dupe wordt van de gezondheidsproblemen(en alle kosten erbij) en om te voorkomen dat het paard de handel ingaat
ook mag je het paard niet weggeven en een ander dan voor de stalkosten etc op te laten draaien, want immers gaat het in de meeste gevallen om echt afgekeurde paarden die niet gezond zijn en mag je een ander niet met jouw 'ellende' opzadelen

bij het afkeuren van een sportpaard staat er ook nog bij dat je geen wedstrijden meer mag rijden, dit om te voorkomen dat een paard dat afgekeurd is niet toch weer zo wordt opgelapt om er een goedkoop wedstrijdpaard aan te hebben, wat t paard zelf lichamelijk eigenlijk niet meer aankan, en als het paard toch wedstrijden kan lopen...waarom heeft de verzekering hem dan moeten uitbetalen, omdat ie ongeschikt voor de sport zou zijn..?

Ook zeiden ze aan de telefoon dat ze, zeker als er twijfels waren, ze lang komen om te kijken of het paard er nog staat...

maargoed, in mijn geval is mn paard op verkeerde diagnose afgekeurd, en ze willen niet geloven dat ie weer 100% geschikt is, herkeuren willen ze niets van horen
nouja dan niet, ik ben allang blij dat ik mn paard nog heb en heb me er bij neergelegd dat we onze droom(Z2 en dan poedersuiker op muziek) nooit waar zullen maken, maar dat heeft wel ff geduurd, hij is in november 2004 afgekeurd en ben tot half 2005 nog met de verzekering bezig geweest heb t nu maar gelaten voor wat het is, en na 2x paarden ellende qua verzekeringen is mn nieuwe paard niet verzekerd

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:55

mijn oude stalbaas heeft pas zijn afgekeurde sport merrie verkocht.

deze was jaren geleden[zo`n 5jr]afgekeurd en teruggekocht om als recreatie en fokmerrie gebruikt te worden.

ze heeft 1 veulen gehad.

tijdje terug stonden beide te koop en de merrie is nu dus doorverkocht.
ik geloof dat ze 14jr is.
ze kan dus nog jaren mee.
deze merrie heeft last van slijmbeurs ontstekingen in de hoeven.

ik denk dat deze mensen daar helemaal niet bij stilgestaan hebben dat ze haar niet meer konden verkopen.

ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als de nieuwe eigenaren dit paard in een verz proberen te krijgen of er een wedstrijd mee willen rijden.
ze is gechipt.
maar een papier hebben hun ook niet hoeven ondertekenen zover ik weet.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:42

Nou, als je paard weer goed is, is het toch ook redelijk dat je de geincasseerde uitkering terugbetaalt aan de verzekeraar?
Je hebt immers (toch) geen schade meer.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:44

beantsje schreef:
Nou, als je paard weer goed is, is het toch ook redelijk dat je de geincasseerde uitkering terugbetaalt aan de verzekeraar?
Je hebt immers (toch) geen schade meer.

dat is niet meer dan logisch geld terugbetalen, en je paard weer mogen starten/verkopen/wat je er maar mee wil doen
maar daar moet een herkeuring aan vooraf gaan, en laten ze die nou juist niet uit willen voeren...

heb trouwens nog van niemand gehoord dat de afkeuring ongedaan gemaakt was, lijkt me ook iets wat niet vaak voorkomt eigenlijk, wrsch dat Amev daarom niet goed weet wat er mee te moeten doen

het afkeuren ongedaan maken, is immers toegeven dat hij onterecht afgekeurd is geweest, en ja hoe ga je dat goedzetten en weer regelen? het simpelste is dan om te zeggen dat wat hij had niet overgaat en ze het hierbij laten.

maar geloof niet dat ik het hier in dit topic hierover gehad heb dus begrijp je reactie niet echt ik heb jou gequote om uit te leggen hoe het zat en dat je dus na terugkopen idd wel weer eigenaar bent, maar niet zomaar alles met je paard kan doen, dit om het paard te beschermen ivm handel, toch naar wedstrijd, dorverkocht naar mensne die van niets weten er er zo de dupe van worden etc

voor mij is het klaar met Amev qua herkeuren, heb gedaan wat ik kon, zij blijven bij hun standpunt en in Q zn geval is en blijft hij dus afgekeurd
gelukkig heb ik een jong paard voor de wedstrijden en ben ik alleen maar heel blij dat Q toch nog helemaal opgeknapt is

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:36

Ik had zelf ook een paard afgekeurd door de verzekering omdat ze een breuk aan het hoefbeen had. Na een zenuwsnede had ze daar geen last meer van maar niet meer geschikt voor de sport dus. Verzekering heeft haar uitgekeerd en ik mocht haar terugkopen en als recreatiepaard verkopen. Mijn argument was, dat dit gebrek altijd op rontg. foto;s komt en het paard nooit meer hoog in de verzekering terugkomt. Hebben ze verder niet moeilijk om gedaan. Zo'n paard hoeft toch niet dood? Ik was verzekerd bij Fairmount. Top behandeld dus!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:49

babootje, het terugkopen als recreatiepaard is het probleem niet
probleem is dat sinds zo'n jaar of 2 iig de Amev verzekering een verbod op doorverkopen heeft
het laten afkeuren & terugkopen van je paard is geen probleem, maar het paard daarna aan iemand anders verkopen of weggeven mag dus niet, en dat was ook het probleem van de TS

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 07:19

@Renske, hebben ze tegen jou echt gezegd dat Q verkocht zou worden als recreatiepaard?
Fitz zou linea recta naar de slacht gaan.

Ik vind dat ook wel gek hoor. Jij mag hem nu niet doorverkopen maar als zij hem verkopen mag het wel?
Heel vreemd verhaal. Ik zou er ook niet akkoord mee gaan als ze Fitz als recreatiepaard zouden willen verkopen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:37

Typisch geval waarbij de goeden onder de kwaden lijden. Het is gewoon te vaak voorgekomen dat maatschappijen een paard 2 of 3 keer uit moesten betalen, zo gek was die A op de hals dan ook niet. Je wist van te voren wat je kocht en geen maatschappij nam hem in de verzekering.

Nu zijn er dus strenge regels als zelfbehoud voor de maatschappij. In het geval van TS volledig terecht dunkt mij, beestje heeft een ernstige blessure maar TS wil hem wel de kans geven alsnog "gezond" te krijgen. Dan moet je hem gewoon kopen en niet door de verz. uit laten betalen.

Maar wat zou de reële opbrengst zijn van een jong paard met een dergelijk gebrek?( dus los van de emoties) niks, nada, nothing. Je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt, heel misschien aan een manege..
Dus als je hem een kans wilt geven maak dan liever een afspraak met de eigenaar dat ze hem nu nog niet door de verzekering laat betalen en dat jij de kosten van zijn stalling verder voor je rekening neemt. Als ze het verz.geld voor haar echter zo belangrijk is dat ze hem toch nu wil laten uitbetalen, vergeet het dan. Er zijn genoeg leuke veulens zonder gebrek te koop.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:59

Babootje, een zenuwsnede betekent dat het paard geen pijn meer voelt, de zenuw is namelijk doorgesneden! Dit betekent dat de hele ondervoet dus gevoelloos is en er dus ook andere problemen niet meer worden gesignaleerd door het paard, dus ook zoolkneuzingen etc niet (hoefzweer). Op zich fijn voor het paard dat het geen pijn meer heeft, maar pijn is een signaal "niet goed" en dit neem je hiermee dus weg. Dit kan tot hele nare situaties lijden als je dit als eigenaar niet weet en ernaar handelt. In de sport is het dus ook verboden om met een paard te starten die een dergelijke behandeling heeft ondergaan, en mijn inziens terecht!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:22

even een vraagje,maar kan je niet de verzekering opzeggen,zodat zij niet uitbetalen??

en dat het paard dan wel verkocht kan worden??

is gewoon een vraag hoor,ik heb geen van mijn paarden verzekerd,dus weet niet hoe dat dan te werk zou gaan..

ik kan me wel voorstellen dat al je je paard voor bv 4000 verzekerd hebt,paard wordt afgekeurd je ontvangt dan 4000,mag hem terug kopen,voor bv 1000 euro,dat een verzekering wel zegt daar blijft het bij,ook al zou het paard daarna goed lopen,het risico dat ze hem weer helemaal verzekeren en dat een paard die op dat momnet goed is,bv na een jaar weer afgekeurd wordt en weer dat bedrag uitgekeerd zou moeten worden.

aan de andere kant ken ik iemand die een pony had met losse wand,en die werd goedgekeurd TOT aan zijn hoeven..

dus alle problemen die voortvloeide uit zijn slechte hoeven was niet verzekerd,

dus bv bij het paard van renske dat ze hem verzekeren ,alleen niet op evt ataxie(oid,daar waar zij hem voor afkeurden,maar bv wel voor koliek enz),maar ik zal nu wel te makkelijk denken..

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:54

Nicole288 schreef:
Dan blijft hij toch gewoon op naam van haar? Ik denk wrs te simpel, maar ik zie daar geen probleem in, als jullie hem niet kopen maar gewoon verzorgen en de kosten betalen kan niemand je dat verbieden, en blijft hij 'officieel' op haar naam staan, wat is daar dan erg aan?

Doorgaans ben ik onderhand nog roomser dan de paus maar ik zou ook voor deze optie gaan. Als je er een paardenleven mee kan redden, waarom niet?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:05

kimmie261 schreef:
even een vraagje,maar kan je niet de verzekering opzeggen,zodat zij niet uitbetalen??

en dat het paard dan wel verkocht kan worden??

Ik zat hier net aan te denken kimmie. De verzekering is immers geen eigenaar van het paard. Het gaat er alleen om of ze de verzekeringswaarde uitkeren. En aangezien ik totaal niet zakelijk ben als het om dieren gaat zou dat geld me een worst zijn. Maar ik moet toegeven dat ik de jaarling ook zelf zou houden.

En op zich is het standpunt van de verzekering zo gek nog niet. Er wordt zoveel gerotzooid in de paardenhandel, ook particulier.
Wel lijkt het me een ondoenlijke en kostbare zaak voor de verzekeraar om al die afgekeurde paarden eens in de zoveel tijd langs te gaan.

Turbokip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 15:20

Jeetje, wat een boel reacties allemaal, wat goed dat jullie allemaal zo met ons meedenken!

Even wat dingen op een rijtje.

De eigenaresse heeft hem niet voor niks verzekerd en wil de verzekering wel laten uitkeren.
Ik begrijp de regels van de verzekering, is in veel gevallen ook echt wel terecht.
Het is niet de bedoeling om ooit de sport in te gaan als wij hem krijgen.
We zouden er nooit winst mee willen maken.
De eigenaresse heeft hem ooit gekocht voor de sport. Daar issie nu niet meer geschikt voor dus ze wil de verzekering laten uitkeren. Wij willen hem de kans geven een recreatiepaardje te laten worden. We weten niet eens of dat wel kan maar we willen hem in ieder geval de kans geven, niets meer en niets minder. Wij vinden dat de verzekering te snel heeft besloten om hem naar de slacht te brengen, ze hebben hem zelf nooit bekeken, alleen maar zijn rontgenfoto's. ZIJ zien niet dat ie hier gewoon inmiddels weer vrolijk ronddarteld als een echte jaarling. Ze geloven het ook niet, als je de foto's ziet is dat ook wel logisch. We weten dus niet of ie ooit te berijden zal zijn maar we willen hem wel die kans geven en zoniet kunnen we altijd nog zien wat we doen. We zouden hem nooit verkopen met winst en al helemaal niet als ie niet helemaal gezond is. Daarbij komt dat je duidelijk kan zien dat er achter zijn oren iets niet helemaal klopt, dus aan zijn uiterlijk zie je ook al een hoop. Maar dat maakt ons niet uit en wij willen hem gewoon lekker laten opgroeien en dan kijken offie geschikt is als recreatiepaardje en hem misschien wel zelf houden de rest van zijn leven maar als de situatie daarnaar is hem misschien aan een ander GOED baasje weggeven, een kennis ofzo, iemand waarvan je zeker weet dat ie niet de handel ingaat of iets dergelijks.

Maargoed, inmiddels zijn we nog niks wijzer. In ieder geval alvast bedankt voor alle reacties, ik hou jullie op de hoogte.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:22

kimmie261 schreef:
ik kan me wel voorstellen dat al je je paard voor bv 4000 verzekerd hebt,paard wordt afgekeurd je ontvangt dan 4000,mag hem terug kopen,voor bv 1000 euro,dat een verzekering wel zegt daar blijft het bij,ook al zou het paard daarna goed lopen,het risico dat ze hem weer helemaal verzekeren en dat een paard die op dat momnet goed is,bv na een jaar weer afgekeurd wordt en weer dat bedrag uitgekeerd zou moeten worden...

Dan nog iets.. je verzekerd je paard voor bijv 4000 euro en het paard wordt gestolen of gaat dood of wat dan ook. Het is niet eens zeker dat je dan ook 4000 euro terugkrijgt van de verzekering. Dan wordt er nog door een expert gekeken of het verzekerd bedrag niet teveel is. Vind ik zo raar he... Je betaald daar toch ook de premie voor!?

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:32

Dat is niet waar hoor Griebels. Je krijgt gewoon een percentage van de verzekerde waarde terug. En dat is de waarde die jij aan je paard hebt gehangen en waarvoor je de premie betaalt.
Ik heb dat nog eens specifiek nagevraagd omdat ik mijn paard best hoog verzekerd had maar hij intussen wel minder waard werd vanwege zijn leeftijd.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:34

@Turbokip: als de verzekering overduidelijke foto's heeft en/of een goed duidelijk afkeuringsrapport van de DA komen ze niet eens meer langs. Bij mijn paard zijn ze ook niet geweest. Als ze denken dat er een luchtje aan hangt of je hebt veel afgekeurde paarden dan wordt er veel moeilijker gedaan en komen ze zeker langs.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:36

Fitzroy schreef:
Dat is niet waar hoor Griebels. Je krijgt gewoon een percentage van de verzekerde waarde terug. En dat is de waarde die jij aan je paard hebt gehangen en waarvoor je de premie betaalt.
Ik heb dat nog eens specifiek nagevraagd omdat ik mijn paard best hoog verzekerd had maar hij intussen wel minder waard werd vanwege zijn leeftijd.

Ik weet wel degelijk dat dat waar is. Werk bij een schade-expertise bedrijf waarbij ik (omdat ik paarden heb) regelmatig de vraag krijg of dat bewuste paard wel dat bedrag waard was waar hij voor verzekerd is...

Turbokip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:42

Fitzroy, de foto's zijn overduidelijk. Het is echt een medisch wonder dat ie nog leeft. Als je de foto's ziet en je ziet hem dan hier ronddartelen dan is het net alsof het om een ander paard gaat.

Ohja, de verzekering vroeg aan de eigenaresse: "maar mevrouw, wat wilt u dan nog met dat paard" dat was in de trant van alsof ie niks meer kon, zelfs niet lopen. Maar dat is dus helemaal niet het geval.

We zullen het zien....