Les op simulator

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:53

En het is nog goedkoper ook

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:26

Heb inmiddels al even geïnformeerd bij Monya van de Balingehof. Ze hebben nog geen simulator, maar dat zit er wel aan te komen.

Denk dat er best een markt is voor zoiets dergelijks. Ik denk dat er genoeg ruiters zijn die hier veel aan hebben. Niet alleen beginners, maar ook ervaren ruiters. Er is bij veel mensen genoeg te verbeteren aan houding en zit, waarbij het wel prettig is dat het paard daar "niet lastig mee wordt gevallen". Ik schaar mijzelf daar ook onder.........

Even ter aanvulling hierop: heeft iemand ervaring met de meerdaagse workshop Verlichte Rijkunst bij de Balingehof? Hier wordt op de manier van Heather Moffett (die van de rijsimulator) aan de houding en zit gewerkt.

Goofy44

Re: Les op simulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:47

Het Heather M. model kunnen bedrijven wel trekken. Praat je over de wat geavanceerdere modellen, dan drukt de prijs toch zwaar als kosten op het bedrijf. Om wat rijgevoel te ontwikkelen is dat aardig.
Wil je echt trainen op basis vaardigheden van goed rijden, dan heb je een geavanceerder model nodig.

Ik denk dat een dure simulator uiteindelijk veel goedkoper is als een paard. Geen stalgeld, geen dierenarts, geen hoefsmid, geen voer, geen strooisel, geen weide, geen losgooibak, geen stapmolen, geen overdekte rijbaan, geen open rijbaan, geen trailer, geen wedstrijdgeld, geen lidmaatschap enz. Gewoon een kamertje met een paard erin, dat je aan- en uitzet. Aansluiting op 220V, met een uit- en aanknop. Het onderhoud aan een simultor is zeer beperkt (ook afhankelijk van model). Op de "betere simulator" leer je veel sneller dan op een echt paard. Klinkt gek, maar het is wel zo. Hoe lang doe je erover om goed licht te leren rijden op een paard en op een simulator ? Dan goed leren doorzitten in alle gangen en overgangen. Moet je eens zien wat een krachttraining dat vaak is op een echt paard. Voor velen is het ook conditie training. Als je slecht rijdt, verbrandt je waarschijnlijk meer caloriën dan iemand die heel goed rijdt. En dan kijken wat er gebeurt als je van de simulator op een echt paard kan gaan rijden.

Rijden op een echt paard is natuurlijk leuker....

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:31

Het lijkt me wel wat! Er is dus geen plek bekend waar de wat geavanceerde modellen staan om bijvoorbeeld op te 'lessen'?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:10

Bij de C&A, 50 cent erin en rijden maar!

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 11:14

Ik ben 1.93......... zie je me zitten???

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:20

de simutator van heather moffet is er al een tijd.
Ik denk dat je even moet wachten tot de balinghoeve hem heeft staan, manege de vliet leidschendam(randstad) heeft hem niet meer zover ik weet.

Wat betreft de zit cursus van moffet ik kan je die zeker aan raden!
Ik heb hem welliswaar in Engeland zelf gevolgd(ook ik heb op zo'n stimulator gezeten) maar denk dat er weinig verschil inzit.
Je leert wel een goede onafhankelijke zit te creeren, iets waar je best goed voor moet opletten en oefenen want je komt er snel achter dat je zit niet is wat het zou moeten zijn!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:55

Haha,wel grappig eigenlijk
Maar op een een echt paard is het leuker

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:01

Die simulator's lijken me ideaal voor zowel de beginnende ruiter als de gevorderde ruiter. Natuurlijk moet het dan wel een simulator zijn met een uitgebreid rij-systeem zodat er voor elk niveau wel wat wils is. Maar ja even zo'n simulator kopen is in het begin een hele inverstering ondanks dat het geen voer eet, geen stal nodig heeft en dierenarts kosten er niet bij zitten.