Angst bij het rijden..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:50

Ipv een krukje kun je ook een omgekeerde speciekuip nemen. Heb je een wat groter oppervlak. Ik vind nl. zo'n krukje in de bak doodeng! Stel dat je paard schrikt,over dat krukje heenvalt en met een been erachter blijft haken?
Maar goed, momenteel vind ik alles doodeng wat met paardrijden te maken heeft. Het rondje educatie van Ulrike Thiel heeft helaas niet veel geholpen.
Ze had wel een paar goede tips:
Denk niet aan wat er fout kan gaan, maar besluit om alleen maar te denken dat alles goed gaat en hoe leuk paardrijden is!
Voor de instructrice: Zie je dat iemand in de stress raakt / bevriest van angst: Vraag iets heel geks om de aandacht van de ruiter af te leiden van het angstmoment en weer "bij positieven" te krijgen:
Zoals, jee, leuke rijbroek, waar heb je die gekocht / Heb je wel eens op dansles gezeten?
Angst is op zich gezond, behalve als het ongezonde angst wordt wat bij jou nu aan de hand is.
Sterkte en mocht me nog wat tips van Ulrike te binnen schieten dan meld ik me weer!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:52

Graag zelfs! ik heb een bierkrat. warsteiner, smaakt lekker en doet het prima..

broadway

Re: Angst bij het rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:42

Ik kies voor mijn paard en voor mezelf en heb lak aan mensen die te dom zijn om te beseffen dat het soms heel vervelende gebeurtenissen met zich mee brengt als het mis gaat ......wat overigens niks met rijkunst heeft te maken, maar met onzeker worden met het opstappen!!! Onderweg zijn er altijd wel mogelijkheden en anders maak ik de beugel, waar ik opstap wat langer en verkort het weer als ik erop zit, dus als het niet anders kan!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:49

2 oude autobanden op elkaar met velg er nog in, maar ik rij vaak zonder zadel. Speciekuip zakt dan in als ik opspring.