Ik heb eerst een nieuwe wintec op mijn pony gehad. Deze was 700 euro nieuw met alles er op en eraan. Goed zadel, fijn mee te rijden alleen pastte hij naar een paar maanden niet meer op mijn pony.
Toen heb ik een tweedehands Passier GG gekocht. Lag perfect op mijn pony. Moest hem verkopen omdat dit zadel niet pastte op mijn paard ivm een te brede boom. Als ik weer eens een tweedehands passier vind, zal ik hem ook zeker weer kopen. En in jouw prijsklasse moet je een hele goede 2e hands Passier kunnen vinden. Kwalitatief goede zadels.
Nu heb ik een KN Symphony. Deze heb ik ook tweedehands gekocht en lag super op mijn vorige rijpaard. Lekkere zachte diepe zit en wrong. Voor het budget wat jij hebt kun je een hele goede tweedehands KN kopen (kosten ongveer 800 - 1000 voor een vrij nieuwe en 500/600 voor een wat oudere)
Ook heb ik een hele tijd met een JC gereden. Dit was een VZH zadel gericht naar de DR. Voor dat budget (500,-) een heel fijn zadel. Lekkere zachte zit. Wat betredt het leer zijn er bij de JC verschillende mogelijkheden.
Ga eens naar een ruitersport zaak en laat je eens adviseren over de mogelijkheden.