Oriëntatie dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:14

Ik heb de Kentaur 2e hands gekocht, maar je kan ze hier in de aanbieding kopen voor 700 euro (ik meen dat ze dan wel kaal zijn).

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:13

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een netjes 2ehandszadel. Die zijn er genoeg en dan heb je een beter merk.

saden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:21

ik heb een pagony dressage. het is een heel fijn zadel voor weinig geld. het zadel is te koop bij divoza.

KatrienVB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:49

Ik heb zelf een kieffer wien zadel en ik ben hier heel blij mee. Het heeft redelijke kniewrongen en ik vind het lekker zitten. Je zou ook bijvoorbeeld aan een euroriding diamant kunnen denken, die heeft een hele diepe zit met dikke wrongen. Die is wel niet iets duurder denk ik. Verder vind ik een lemetex dressuurzadel heel fijn, die is net iets minder duur maar wel een hele fijne zit en veel kniewrongen.

Elfie

Re: Oriëntatie dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:46

Ik rij met een Ainsley Vanguard dressuurzadel. Een heel fijn zadel vind ik en ook in jouw prijsklasse. Ik heb de mijne tweedehands gekocht, maar volgens de ruitershop kosten ze nieuw iets van 1200 euro (in België dan).

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:09

Ik heb een Euroriding Luxor en ben heel tevreden over dit zadel. Het heeft een diepe zit en veel kniewrong. Ik heb dit zadel nieuw gekocht en het heeft mij toen 1400 euro gekost. Maar het is elke euro waard vind ik.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:20

Hulsebos.. hangt een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat

kentaur is ook goed, maar eigenlijk niet met elkaar te vergelijken..

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:24

Ik rijd ook met een Ainsley Vanguard, tweedehands gekocht via de zadelmaker. Hij heeft hem helemaal opnieuw opgevuld en passend gemaakt (zadel heeft verstelbare boom). Je ziet dat het altijd netjes onderhouden is en door de verstelbare boom kan mijn paard er nog lang mee doen.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:38

Zouden jullie fotos willen plaatsen van jullie zadels?
Ben erg benieuwd hoe ze eruit zien, vooral ook de 2de handse!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:52

Ik heb ook een nieuwe Kentaur, zit echt heerlijk en past supergoed. Je hebt verschillende boommaten, die van mij was 850 euro met alles er op en er aan+ passervice..

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:25

Ik heb een euroriding Diamant. Ik gebruik hem voor mijn E-pony en mijn paard. Het is een super zadel. Je moet dan wel uitkijken welke je koopt, want er zit veel verschil in. Ik had er 1 van de ruitersportzaak die absoluut niet paste, maar die van mijn instructrice ligt super. De kussens zijn net wat anders opgevuld. Ik heb nu die van mijn instructrice overgenomen.
Ik ben niet zo kapot van Kentaur, je wordt in die zadels heel erg in een bepaalde houding gedwongen. Verder zijn de kussens vaak bol opgevuld en dan heb je een soort schommeltje op de rug van je paard.

Misschien is het leuk om het Tweespan een keer langs te laten komen. Die hebben heel veel verschillende merken zadels, hebben een eigen passervice en maken ook zadels op maat. Ik was super tevreden over de service (ik had een zadel gepast, bleek na een week toch niet lekker te liggen, kon zonder problemen terug).

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:28

@Kylan
Bedankt voor het advies!
Hebben zij een website?
en waar komen zij precies vandaan?

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:49

Tweespan komt uit Boornbergum, een plaatsje in het friese platteland, vlakbij Drachten. De moeder van een goede vriendin van mij is de eigenaresse en ik heb af en toe wel eens bijgesprongen in de winkel.
Veel mensen zijn tevreden over de zadelpasservice die door het hele land wordt geleverd. Ik weet eignelijk niet of ze een website hebben, maar ik heb wel een telefoonnummer: 0512-382075

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:52

Ben bang dat de kosten erg hoog worden als ze hier heen moeten rijden, ik woon namelijk vlak bij utrecht

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:56

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:58

KN is een goed en fijn merk,net als stubben

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:20

@ marlo
Heb jij een KN zadel?
Wat heb je hier ongeveer voor betaald? nieuw of 2dehands.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:34

Ik heb een Kieffer,2dehands gekocht voor 350,- euro maar dit is 1 van de lekkerste zadels die ik rijd{ik rijd o.a. Jc/Kn/Bates Caprilli} Hoewel die laatste ook erg fijn is maar die is met lucht en heel duur.Ik heb hiervoor ook een kieffer gehad maar die was wel hard inderdaad.Deze niet die is heerlijk zacht,dus als je daar op let dan zou ik je zeker een Kieffer aanraden,KN zijn ook fijne zadels,maar mijn houding is in de Kieffer beter. JC is wel fijn maar heel glad leer.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:05

Ik heb eerst een nieuwe wintec op mijn pony gehad. Deze was 700 euro nieuw met alles er op en eraan. Goed zadel, fijn mee te rijden alleen pastte hij naar een paar maanden niet meer op mijn pony.

Toen heb ik een tweedehands Passier GG gekocht. Lag perfect op mijn pony. Moest hem verkopen omdat dit zadel niet pastte op mijn paard ivm een te brede boom. Als ik weer eens een tweedehands passier vind, zal ik hem ook zeker weer kopen. En in jouw prijsklasse moet je een hele goede 2e hands Passier kunnen vinden. Kwalitatief goede zadels.

Nu heb ik een KN Symphony. Deze heb ik ook tweedehands gekocht en lag super op mijn vorige rijpaard. Lekkere zachte diepe zit en wrong. Voor het budget wat jij hebt kun je een hele goede tweedehands KN kopen (kosten ongveer 800 - 1000 voor een vrij nieuwe en 500/600 voor een wat oudere)

Ook heb ik een hele tijd met een JC gereden. Dit was een VZH zadel gericht naar de DR. Voor dat budget (500,-) een heel fijn zadel. Lekkere zachte zit. Wat betredt het leer zijn er bij de JC verschillende mogelijkheden.

Ga eens naar een ruitersport zaak en laat je eens adviseren over de mogelijkheden.