Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
IndianRose schreef:
Mijn vorige zadel lag veel te ver naar voren,dat schoof echt naar voren,zoals je kunt zien.
Maar mijn zadel ligt eigenlijk gewoon goed,de singel ligt op de oksel.
IndianRose schreef:
Mijn vorige zadel lag veel te ver naar voren,dat schoof echt naar voren,zoals je kunt zien.

)

Sily schreef:Ik laat mijn zadel altijd van voor naar achteren glijden en als hij dan "vastligt" ligt hij op de goede plaats, dat is mij vroeger altijd geleerd.
Als ik dan de singel vast maak ligt de schouder gewoon vrij, bij mijn vzh zadel zit de singel iets verder naar achteren dan bij mijn dressuur, maar dat zal wel komen omdat de zweetbladen ronder zijn bij de vzh.
Je zadel zomaar ineens verplaatsen lijkt mij geen slim idee, je verlegt een goed passend zadel zover dat het een slecht passend zadel wordt, dan krijg je drukplekken en uiteindelijk zal je iedereen horen dat Parelli voor geen meter verstand heeft vanwege dit (er gaat ergens een bel af dus de klepel zal wel in de buurt hangen)
Ik heb trouwens weleens van iemand gehoord die speciale zadels laat maken of maakt die hier dus wel voor gemaakt zijn...maar hoe, wat en waar schiet me zo even niet te binnen.

Anouar15 schreef:Mij is altijd gerleerd dat elk zadel achter de schouder moet liggen. Is dat niet zo dan past het zadel niet goed.
De singel moet ook minimaal een handbreedte achter het voorbeen en niet direct tegen het voorbeen (zoals je op veel maneges leert)
unamie schreef:IndianRose schreef:[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WNQPGMUM[/img]
deel van quote Unamie:
......het zadel van de foto heeft een te kleine kamer waardoor het achterover ligt
dat is goed te zien aan de stijgbeugels die te ver naar achteren hangen......