Hebben jullie een trainingsschema voor jullie wedstrijdpaard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:00

Lielle schreef:
Perla schreef:
@ esmeejj: dankje wel hier heb ik denk ik wel wat aan!!!

en zo gaan anderen toch weer jouw huiswerk maken. Als dit soort berichten gepoost blijven worden gaat het topic opnieuw en dan definitief op slot.

dat bedoel ik helemaal niet...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 12:20

niemand meer?

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:44

Ik probeer mijn paarden altijd te verbeteren.
Het is de bedoeling dat Kylan over een halfjaar Z2 klaar is, kortetermijndoel is een fijne proef neerzetten op de regiokampioenschappen.
Een weekschema voor Kylan ziet er ongeveer zo uit:
Maandag: zware dressuurles
Dinsdag rustig loswerken of een buitenritje
Woensdag: weer wat rustig werk
Donderdag: rustige clubles
vrijdag: buitenrit
zaterdag: concours
zondag: rustig loswerken.
Verder plan ik meestal tussen de zomer- en de winterselectie een periode met meer rust (3/4 weken). Dit keer heb ik die periode in januari staan, omdat Ky dan even bij kan komen voor de kampioenschappen. Als er iets tegenzit worden de doelen bijgesteld of lassen we een extra rustperiode in.

Met Upgrade is het 'halfjaardoel' dat hij leuk mee kan draaien op de PAVO cup. Het kortetermijndoel is de overgang naar de L1 begin maart. Joep heeft een weekschema met 2 dagen onder het zadel, dan een dag alleen los en dan een dag vrij longeren.
Ook de doelen voor Joep kunnen bijgesteld worden.

Natuurlijk is het uiteindelijke doel waar we voor trainen een goed gegymnastiseerd paard dat met plezier zijn werk doet.

Barrie

Re: Hebben jullie een trainingsschema voor jullie wedstrijdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:54

Ik doe mijn paard 6x per week (hij gaat wel elke dag met andere paarden naar buiten als het weer het toelaat, dus ook op zijn vrije dag; zo niet --> ga ik aan de hand stappen of buiten rijden om hem toch alle dagen minstens 1x per dag uit de box te hebben). Hiervan ga ik meestal 2x per week naar buiten, longeer ik soms 1x per week en de overige 3/4 keer rijd ik in de baan. 1x in de 2 weken heb ik les in principe. Mijn doel is om uiteindelijk Z2 te kunnen starten en hopelijk hier ook ooit een puntje te kunnen rijden. We nemen alle tijd hiervoor .

monsera

Re: Hebben jullie een trainingsschema voor jullie wedstrijdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:23

Wat ik me altijd afvraag als ik van die strakke trainings schema's tegen kom is hoe kan je dit nu van te voren plannen??

Ik bedenk vaak per dag wat ik ga doen als ik flink heb getraind dan kan het zijn dat mijn pony de volgende dag wat spierpijn heeft en moet ik daar weer de training van de volgende dag aan aanpassen door iets rustiger aan te doen.De enige dagen die bij mij vast liggen zijn als ik dressuurles of springles ga rijden.Ik zou zelf ook van een strak schema verveeld raken.Morgen plannen ze weer zo'n mooie dag als vandaag en ga ik lekker naar buiten toe te rijden terwijl ik vorige week nog gesprongen heb op zaterdag beetje variatie vind ik heel belangrijk voor mijn pony om hem lekker in zijn vel te houden.

Nou rijdt ik zelf geen wedstrijden maar ben wel met een doel aan het trainen ik wil dat mijn pony lekker los in zijn lijf gaat bewegen mooi van achteruit gaat lopen en de rug los heeft.En ik heb een zeer fanatieke instructrice en moet ik daar wel voor trainen anders val ik door de mand ha ha.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:25

@monsera: Natuurlijk pas je je schema wel aan aan het gevoel dat je pony geeft. Alleen voor mij is een schema een fijne basis om vanuit te werken. Het voorkomt 'doelloos rondsturen'.