mijn pony schraapt mt z'n hoef..altijd een overal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:46

alleen geen zielig bericht plaatsen als je paard in utrecht staat met een bijna doorgesneden pees, hè?

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:48

runningkawa schreef:
alleen geen zielig bericht plaatsen als je paard in utrecht staat met een bijna doorgesneden pees, hè?

als je het over mijne hebt..die staat niet in utrecht.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:49

nog niet...

dat zijn alleen de visioenen die ik krijg als mensen zulke enge dingen in stal gaan doen...

StalDoorstap

Re: mijn pony schraapt mt z'n hoef..altijd een overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 02:11

Kom ik ook even aan midden in de nacht.........

Als een paard tegen zijn staldeur klauwt is dat bijna altijd naar de mens toe.Aandacht vragen.
Gewoon negeren, niet kwaad worden en niet er naartoe lopen, is t enige wat je doen kunt.

Stroomdraad in een stal spannen kun je ECHT niet maken.
Gooi je paarden liever dag en nacht buiten!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 02:20

ik had net hetzelfde probleem met mijn paard. Op haar vorige pensionstal bleef de staldeur gewoon open, er was namelijk een ijzeren baar die je kon openschuiven op borsthoogte, dus ze kon de stal niet uit.
Ondertussen staat m'n paard thuis, en ik was bang voor klachten van de buren (wegens het tegen de deur stampen met haar voorbenen) en zo'n ijzeren ding was geen oplossing want er staat een shet bij haar in de stal die eronder door kan. Maar we hebben nu wel een oplossing gevonden (lick-it en boredombreaker en jollybal hielpen niet): we hebben nl. rubber gebruikt, maar niet tegen de staldeur gezet, maar een stukje der vanaf gehangen. We hebben langs de binnenkant van de deur een houten blok geslagen (even breed als de deur), dan tegen die blok allemaal lappen rubber (zeker 6 of 8 lappen) gemaakt. De rubberen lappen hangen dus een cm of 7 à 8 van de deur af. Dit dempt het geluid heel fel, je hoort het bijna niet meer als ze stampt.
Mijn merrie gaat veel buiten en doet dit ook voor aandacht.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 02:25

runningkawa schreef:

En toch heb ik een x een hoog draadje gehangen.
Wij hebben lage boxen en mijn paard was nogal druk eerste nacht zonder veulen.
We hebben een stroomdraadje opgehangen.
2 van die putjes in het hout .
Maar wel zo los in het hout dat als er met haar been overheen ging die dingen meteen uit het hout loslaten.
En we hadden de camera er die nacht opgezet.
Dit was echt een pure noodoplossing.
Hierna ook nooit meer nodig gehad.
En ik raad het normaliteit ook af.

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 07:09

Als een paard dat doet, wil hij er iets mee zeggen. Hij wil eruit! Een stal is geen plek voor een paard; da's net hetzelfde als dat jij de hele nacht in een hokje moet blijven wat zo groot is als een wc ruimte. Not dus.. Sieluggh..

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 07:33

Stroomdraad doe ik niet omwille van de veiligheid, ik heb 2 paarden gehad met deze ondeugd en dat heb ik met water opgelost.

De ene heb ik verrast door een plons water over hem heen te gooiden, bij de ander heb ik een sproeier boven zijn deur gemonteerd en zodra het paard begon met schoppen hoefde ik alleen maar de kraan open te zetten. Dat was dus ook zo opgelost.
Mijn paarden wilden inderdaad wat duidelijk maken, die vonden dat zeven uur niet vroeg genoeg was voor hun eerste maal (ook al werden ze 's avonds om een uur of elf pas afgevoerd) en begonnen beide dus al rond 5 uur met schoppen. Dat soort verwende praktijken druk ik gelijk de kop in.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:22

Dat vind ik een prima oplossing Sjuimpje, is even wat werk (denk ik) maar dan heb je ook een paardvriendelijke oplossing.
Alhoewel ze die plens water zelf denk ik niet echt waardeerden.

Daarnaast vind ik nog steeds dat je naar de oorzaak achter de ondeugd moet komen. Komt het paard genoeg buiten en zit ie wel lekker in zijn vel.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:31

Sjuimpje schreef:
Stroomdraad doe ik niet omwille van de veiligheid, ik heb 2 paarden gehad met deze ondeugd en dat heb ik met water opgelost.

De ene heb ik verrast door een plons water over hem heen te gooiden, bij de ander heb ik een sproeier boven zijn deur gemonteerd en zodra het paard begon met schoppen hoefde ik alleen maar de kraan open te zetten. Dat was dus ook zo opgelost.
Mijn paarden wilden inderdaad wat duidelijk maken, die vonden dat zeven uur niet vroeg genoeg was voor hun eerste maal (ook al werden ze 's avonds om een uur of elf pas afgevoerd) en begonnen beide dus al rond 5 uur met schoppen. Dat soort verwende praktijken druk ik gelijk de kop in.

[ ] zal ik eens een sproeier boven jouw bed hangen? [ / ]

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:37

mwah, je hoeft het maar 1 x te doen als ik het goed begrijp? zal een optie kunnen zijn!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:57

Toch liever een sproeier dan een stroomschok, ik vind het wel creatief, bij mijn hond( eindeloos janken als ik even weg ging) heb ik het samen met de buurvrouw opgelost. Radio aangezet met een verlengsnoer, de steker kon dan bij haar in het stopcontact. Radio op voluit en zodra Winston begon te janken even een paar seconde de steker in het stopcontact. Ik geloof dat ze het 2 dagen heeft moeten doen en daarna heeft hij de boodschap prima begrepen, jij herrie dan krijg je er nog veel meer voor terug.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:14

Ik heb het net als sjuimke gedaan
Mijn merrie stond ook echt vaak te schrapen, niet alleen voor aandacht, maar ook uit gewoonte (en ze had een liksteen, genoeg hooi en gaat 8u per dag buiten, dus daar ligt het niet aan)
Zelfs met een mat sleet haar ene hoef veel te snel.
De waterleiding loopt toevellig boven haar staldeur, even een sproeiertje tussengezet, ik stond waar ze me niet zag en als ze begon te schrapen kraantje open.
Ik heb het maar 3x moeten doen. Ze schrikken natuurlijk wel en ze heeft enkele dagen niet meer over de staldeur gekeken, maar nu doet ze het enkel nog als ik met het voer bezig ben of als m'n ruin eerst naar buiten mag.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:32

idd geen stroomdraad. Ik kon ook een paardje wat heel erg schraapte op stal. Maar op die stal kwamen ze niet naar buiten. Ik zou een oplossing vinden, zoals meer naar buiten of iets in z'n stal hangen.