oud paardje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:41

ben blij alle opties te horen! ook vind ik het fijn dat mensen me probleem snappen.
Ze zal gelukkig cker nog een jaar of 2 bij mij blijfen, maar ik wil graag dat het allemaal goed geregeld is vooraf!
bedankt voor alle reaties!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:21

Gister was er bij opgelicht iets over iemand die "oude" paarden een plekje wou geven..... deze man (rond de 30 jaar ) verkoop die paarden aan de slager en de handelaar...... Ook zorgde hij totaal niet voor die paarden.... (je bleef eigenaar van je paard, zei hij )
Met honden was hij ookal bezig....
Dus pas wel op!
Als het te mooi is, dan klopt het niet

simodi

Re: oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:36

Hoi, er zijn verschillende mogelijkheden. Een rusthuis is een mogelijkheid maar kost ook veel geld, hoor. De "liefdadigheids"rusthuizen hebben vaak een lange wachttijd en commerciele rusthuizen vragen gewoon een bedrag per maand en bij ons in de buurt (Veluwe) is dat wel EUR 200!
Ook met het weggeven van je paard als gezelschapspaard moet je heel erg oppassen. Er zijn verhalen bekend van paarden die uiteindelijk door de nieuwe mensen gewoon werden verkocht en de handel in gingen. Ik wil je niet afschrikken hoor, maar je moet dus wel heel goed onderzoeken waar je aan begint als je een keuze maakt. Zolang je paard nog goed berijdbaar is kan ze naar mijn idee gewoon nog het beste naar een goede/lieve recreatieruiter.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:14

idd. Ik heb toen een hoop mensen aan de lijn gehad die interesse hadden. ik kon zeker wel horen dat sommige mensen er financieel rijker van wilden worden.
Eén lieve beller staat me nog bij - ze had zich al opgegeven bij de dierenbescherming als opvangplek voor 1 pony. Ze had 2 paarden bij haar thuis en als ze met 1 paard op stap ging was de ander van streek. Toen ze mij berichtje/oproep had gelezen hoopte ze dat het moment was aangebroken. Ze wou er niet mee rijden - daarom heb ik voor iemand anders gekozen - hij was nog maar 12 jaar. Ze gaf me gelijk - maar we hadden wel een soort "klik" het belang van de pony en niet het geld. Ze heeft me later nog gebeld of het goed ging- heel lief!

snoef

Re: oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:27

superwoman schreef:
Gister was er bij opgelicht iets over iemand die "oude" paarden een plekje wou geven..... deze man (rond de 30 jaar ) verkoop die paarden aan de slager en de handelaar...... Ook zorgde hij totaal niet voor die paarden.... (je bleef eigenaar van je paard, zei hij )
Met honden was hij ookal bezig....
Dus pas wel op!
Als het te mooi is, dan klopt het niet

pff dat wil je toch ook niet meemaken he!
lijkt me echt verschrikkelijk.
Ik zal ook cker oppassen ze gaat niet zomaar naar de eerste de beste!