Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Passival schreef:superwoman schreef:Een paard met papieren is meer waard, maar de papieren bewijzen niet dat het jouw paard is. (zie rechtzaken)
Wat is dan wel het bewijs dat het jouw paard is?
. Een paspoort niet. vlasta schreef:daantjuhhh schreef:Dat lijkt me nogal onmogelijk.
Want je bent alleen tot chippen verplicht op het moment dat je de openbare weg op gaat!
Zolang jij een paardje op een adres hebt staan en niet de weg op gaat ben je geen chip nodig.
het gaat om het enten schrijft de ts
verootjoo schreef:Papieren bewijzen dat wel. Een paspoort niet.
verootjoo schreef:Ehm, nee volgens mij niet. Weet dan ook niet precies hoe het zit, aangezien ze die chip ooit hebben aangeprezen als perfect tegen diefstal. Maar dit heb ik me zo laten vertellen. En je kunt het paspoort ook zo laten overschrijven zonder toestemming/briefje van de vorige eigenaar, en dat kan bij de papieren niet.
gillian schreef:De EIGENAAR moet ten alle tijden in het bezit zijn van het paspoort!!
Anders kun je nooit aantonen dat je paard van jouw is.
Lijkt me een raar smoesje hoor
verootjoo schreef:Passival schreef:Wat is dan wel het bewijs dat het jouw paard is?
Papieren bewijzen dat wel. Een paspoort niet.

(dus diefstal van paard met papieren is heel erg voor de eigenaar om dan te bewijzen dat hij gestolen is) Cassebas1991 schreef:het paspoort is nodig voor de dierenarts, zodat hij na het enten er een sticker van de entsof en zijn handtekening in kan zetten, tevens kan hij dan gelijk controleren of het paard/pony in de voorgaande jaren ook keurig is geént met de juiste entstoffen en/of er geen bijzonderheden zijn.
Maar als je je hier niet prettig bij voelt (net als ik want ook ik geef mijn papieren echt niet af) kun je dit ook zelf laten doen door gewoon even bij de dierenarts langs te gaan, hij kan namelijk aan de staleigenaar een papiertje geven (als geheugensteuntje voor zichzelf) dat hij jouw paard/pony die dag (of een ander dag van de week) geént heeft, wil de staleigenaar en/of dierenarts hier niet aan meewerken dan proberen ze de boel te belazeren en dan kloppen er een aantal dingen niet. Dan zou ik persoonlijk daar niet langer op stal blijven, want het gaat om jouw paardje, jij bent en blijft de rechtmachtige eigenaar, jij beslist dus wat er wel gebeurt en wat niet....vergeet dit nooit.
Toydoll schreef:Volgens mij is het nog altijd heel vreemd geregeld met een eigendomsbewijs van een paard, ik begreep dat dat niet echt bestaat.
Toen ik mijn paard kocht, had ze geen paspoort, geen chip, en ze behoort niet tot een stamboek. Ikheb haar contant betaalt en geen enkel bewijs (behalve 2 'ooggetuiges') dat ik haar gekocht heb. Maar ik heb haar gekocht van een voor mij bekende en het is goed gegaan, maar eigenlijk is het heel stom gedaan. Ze hadden zo het paard terug kunnen halen en ik had geen poot om op te staan als ze gingen beweren dat ik haar nooit betaalt heb....