mij paard eet stro

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:51

Als ze er teveel van gaat eten dan kun je denk ik beter overgaan op zaagsel of vlas! En breezertaal is niet toegestaan op bokt.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:53

mijne eet ook stro... alle 4 trouwens..
we laten ze lekker, zaagsel wil de eigenaar niet, vlas ook niet.
en zolang ze genoeg kuil hebben is t niet erg

*tip* je stro inspuiten met een afwasmiddel(biologish afbreekbaar) gewoon met ene plantenspuit een beetje erop, en dan zorgen dat ie voldoende kuil/hooi heeft!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:39

Mijn paard krijgt juist dagelijks lekker vers en droog stro gevoerd. Ze vind het heerlijk, ze zit er altijd lekker op te knabbelen.

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:55

Mijn merrie heb ik dus van het stro moeten halen. Ze at zo veel stro dat ze er geregeld koliek aanvallen van kreeg. Dit was geen pretje. We hadden alles al geprobeerd: sop erover heen sproeien, azijn, vies stro ermee mengen, echt alles!!
Ze staat nu denk ik alweer 3 jaar op zaagsel en dat gaat heel goed. Zoals vele hier zeiden dat het slecht is voor je paard ben ik het dus niet mee eens. Iig ik ervaar het niet als slecht want ze doet het er beter op dan op stro. Wel krijgt ze iedere dag een halve plak stro om de darmen in werking te houden want het is en blijft ruwvoer en dat is goed voor de darmen. Ze heeft het stro wel binnen een half uur op maar verveeld zich absoluut niet op stal.
Als jou paard er dus ook hele erge last van krijgt net zoals die van mij dan zou zaagsle dus een oplossing kunnen zijn. Maar probeer eerst andere manieren die zouden kunnen helpen. Zaagsel is meestal de laatste optie.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:47

ik zeg niet dat het slecht is, in geval van erge kolieken is zaagsel voor zo'n paard beter en het ene paard kan beter tegen zaagsel boxen dan de ander.

maar het kan gebeuren dat je paard aan het zaagsel gaat beginnen(ken ik er nl 1 van) en dan kan je ook koliek van krijgen, zaagsel is al helemaal niet goed(om te eten)

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:13

Nee dat klopt. Als ze veel gaan eten van het zaagsel dan is het niet goed. Maar dan moet je het paard eerst op zaagsel zetten om erachter te komen of het paard het ook doet.
Mijn merrie eet ook wel eens zaagsel bij haar hooi maar dat is heel weinig.