Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:33

Ik heb de pikeur en en de HH pro plus op gehad en de HH zat echt veel beter

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:58

Ik heb zelf geen GPA maar een Casco New Master Dessin. Maar heb me voorgenomen dat mijn nieuwe cap een GPA word

Maaiikii

Re: Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:03

De meeste spullen van Pikeur zijn erg duur, je bepaald natuurlijk voor de naam maar ook voor de kwaliteit van de spullen.
Ik zelf heb de HH pro plus en die bevalt mij prima!

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:10

De Casco caps heb ik ook naar gekeken maar ik vind de vorm niet zo mooi. Ga denk ik eens komende week HH Pro passen en de GPA!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:12

Tja, met die Pikeur heb ik geen ervaring (is maar een ietsiepietsie boven mijn budget ) maar ik heb na veel zoeken een Casco Argus gekocht en daar ben ik heel blij mee!

Het is een mooie cap (vind ik zelf) maar wat belangrijker is: hij gaar niet snel kapot en ventileerd perfect door de luchtsleuven. Ik heb het erg snel warm onder een cap, maar bij deze geen enkele last (en bij een buitenrit in de kou de afgelopen dagen bleek hij toch warm genoeg om geen koud hoofd te krijgen.)

Misschien een alternatief voor de Pikeur? Een Arcus is rond de 100 a 130 euro (afhankelijk van waar je m koopt!)

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:04

Pikeur is inderdaad beter van kwaliteit, dat heeft iets met de spanning te maken. Als je een goedkopere cap bij wijze van spreke een keer laat vallen is die spanning er al zo goed als helemaal vanaf en breekt hij dus sneller bij een val op het hoofd. Bij een Pikeur cap is dit niet het geval...

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:20

een tijdje terug stond er een test van caps in de Pferdemarkt. Die van de Aldi kwam er heel goed uit. Die van Pikeur wat minder, vooral omdat de pasvorm geloof ik wat minder was.
Een cap van Casco was geloof ik de winnaar. Model weet ik niet meer.
Prijs zegt dus niets, ze voldoen allemaal ana de eisen en vervangen moet je toch na 1 val. Of je nu een cap hebt van 1300 euro of eentje van 20.

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:22

Ik heb een goede ventilerende cap, met 14 luchtgaten. Maar het is wel een Casco, die vond je niet mooi?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:25

Ik heb de Pikeur titium (oid).
Dure cap maar ik vind em perfect. Hij knelt niet, maar zit wel strak genoeg dat hij niet schuift. Hij is licht, de stof blijft mooi ook na vele regenbuien, en ventileert goed.
Andere caps zaten niet fijn bij mij, vaak knellen ze, en dan heb ik na het rijden hoofdpijn.
Ik heb ook het idee dat deze aan de binnenkant langer goed blijft, andere voeringen zijn sneller stuk.
Maar ongetwijfeld kun je voor dat bedrag ook gewoon wat vaker een nieuwe cap kopen. Dus mocht je er regelmatig vanaf vallen...

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:30

Ze zitten gewoon veel fijner en beter vind ik dan en ze zijn mooier.
( heb er zelf geen maar ze zitten gewoon vast op je hoofd, heb nu de kavalkade en daar krijg ej of hoofdpijn van of hij zit los)

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 22:51

Ik ken niet alle Casco modellen, maar een paar die ik ken vind ik teveel 'op het hoofd' zitten ipv er n beetje meer om, als je snapt wat ik bedoel .
Ik ben al lang niet gevallen (even afkloppen ) maar je weet maar nooit, en daarom vind ik t toch wel belangrijk.
Ik ga even kijken en passen deze week, en zie dan wel wat er uitkomt...GPA, HH Pro Plus of Casco .

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:21

Ik heb ook een Casco gehad, levensgevaarlijk ding! Ging zomaar schuiven als ik aan het rijden was (maakte niet uit hoe strak ik hem vast snoerde). Ik heb zelfs één keer gehad dat ie van mijn hoofd af schoof toen mijn paard bokte. Hij bleef wel met het touwtje vast zitten waardoor het touwtje om mijn nek heen hing, met de cap achter in mijn nek. Nou op zo'n moment wil je dan echt niet van je paard afvallen! Dan is zonder cap rijden nog veiliger.
Ook had ik altijd last van mijn hoofd na het rijden. Ik heb nu de GPA en deze zit bij mij gewoon goed. Geen last van hoofdpijn en gekke fratsen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:13

Ik heb een gewone Casco, past perfect, zit lekker, licht, luchtig, niks mee mee toch?

Ik heb ook een HH Pro Plus.. nog niet mee gereden (tja geen paard he.. ), wel opgehad, en vond het niet geweldig uitzien, nog wel wat paddestoelig.. maar goed.
Ik vind de Pikeurs wel erg mooi, vooral de Carbon, maar ze zijn echt duur. En ik denk niet dat ze zo ontzettend veel beter zijn, alleen mooier uitziend, en populair op dit moment.
Haha inderdaad, thuis rijden ruiters zonder cap, maar als er een op moet op wedstrijd, is het een pikeur, kijk naar Anky en Edward
Beetje belachlijk dat het zo'n statussymbool is, maar ja doe je niks aan.

Als ik een keer een extra 300 euro heb waarbij ik helemaaaaaaal niks anders kan bedenken om bij te gebruiken, (en daar hoop ik wel op ) zou ik wel zo'n Carbon Gpa kopen..maar anders............
Het is echt veel geld, voor alleen de mooiigheid. En tegenwoordig worden ze ook alleen daarvoor gekocht, zo van 'kijk wat ik kan betalen. Een voordeliger cap? Nee waarom, geld zat!'

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:28

Kliko schreef:
Pikeur is inderdaad beter van kwaliteit, dat heeft iets met de spanning te maken. Als je een goedkopere cap bij wijze van spreke een keer laat vallen is die spanning er al zo goed als helemaal vanaf en breekt hij dus sneller bij een val op het hoofd. Bij een Pikeur cap is dit niet het geval...

Yep, dat klopt.
Ik had eerder ook een casco en bij een val had ik alleen nog maar het bandje rondom mn hoofd zitten en de rest van de cap lag ergens anders
Dus gelijk maar een goeie cap gekcoht (HH was er toen nog niet), dus was toen wel aangewezen op de GPA. Vind het een erg fijne cap, maar begint nu ietsje te groot te worden, doordat het piepschuim van binnen iets indeukt van het jarenlange dragen. Ik draag deze cap altijd tijdens het rijden. Aan de buitenkant blijft ie ook goed, ondanks zon, regen, vorst enz.

Er is ook een goedkopere versie van de GPA, wordt ook bij pikeur gemaakt. dit is de IRH. Alleen deze heeft maar 3 maten; s, M en L. Deze moeten ook wel fijn zijn naar wat ik gehoord heb.
Ik neem aan dat je bij GPA ook echt wel voor de naam betaalt.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:44

Bij ons op stal zijn er een paar met Kavalkade Highlight, waar ze ook heel tevreden over zijn. Ik heb een Casco Youngster en door die draaiknop past ie erg goed. Kan m precies zo verstellen dat ie lekker zit.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:07

Ik heb de pikeur Carbon. Een hele fijne cap die mij echt al gegoten zit en ik merk er niks van dat ik em op heb.

Of hij veiliger is? Ik weet het niet, aangezien ik eraf ben gevallen met de pikeur en nog een lichte hersenschudding eraan over heb gehouden.

Mijn nieuwe cap voor de wedstrijden wordt de titanium, vind ik echt helemaal geweldig De casco vond ik echt verschrikkelijk zitten en de pikeur vond ik mooi en zit goed en heb em nu al 4 jaren.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:17

Ik heb een paar keer gereden met de Pikeur van een vriendin van me, en die zat niet echt super. Logisch omdat het niet MIJN cap was maargoed.
Ik vind de HH veel lekkerder zitten.
En je betaalt idd zeker ook voor de naam, al zal er vast wel weer een pluspuntje aan de Pikeur zitten. Maar ik denk dat dat dan iets van betere ventilatie is ofzo, en geen betere veiligheid.

Pikeur heeft er toch ook eentje van 1300 euro?
Zouden jullie die kopen?

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:22

tjaa kheb er paar weken terug nog een paar op me hoofd gehad.

casco begin ik nie eens aan
toen nog z'n LAS cap, die zat er echt bovenop.
IRH heb k gehad, nieuwe modellen waren ook nie veel beter, gaan ook heel snel los zitten ook al koop je ze strak.
toen nog de GPA Carbon, zat ook nie bepaald super, en weinig ventilatie.
Dus ben voor een bruine GPA Titium gegaan, zat 10x beter dan al die andere, jammer dat ze zo duur zijn.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:23

maaitjuh schreef:

Pikeur heeft er toch ook eentje van 1300 euro?
Zouden jullie die kopen?

als ik veel ste veel geld had wel, die vind ik echt GE-WEL-DIG

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:43

_Anke_ schreef:
Ik heb de pikeur Carbon. Een hele fijne cap die mij echt al gegoten zit en ik merk er niks van dat ik em op heb.

Of hij veiliger is? Ik weet het niet, aangezien ik eraf ben gevallen met de pikeur en nog een lichte hersenschudding eraan over heb gehouden.

.

Dat is logisch, daar kan helaas geen cap wat aan doen. Het beschermt het hoofd tegen fracturen en dergelijken, maar de klap is op wat schokdemping na eigenlijk nog vrij groot. De klap wordt beter verdeeld maar de hersenpan wordt desondanks nog flink geschud, om het zo maar even kort door de bocht en ongenuanceerd te zeggen.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:05

Ik heb ook een GPA. Voor een helm zit hij best prettig
Casco-doppies vind ik persoonlijk lelijke dingen en de GPA zat bij mij goed. De HH zat absoluut niet goed bij mij.

flora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:09

ik heb ook een GPA, die van 290 euro, en ik moet echt zeggen, hij zit heerlijk...ze vormen naar je eigen hoofd
ik heb hem in duitsland gekocht, scheelde best veel bij www.calevo.de

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:17

Ik heb de pikeur GPA Titium en vind de pasvorm waardeloos!! Mijn simpele Harry Horse Pro plus zit veel beter,die sluit voor en aan zijkanten goed aan.Bij die GPA sluit ie aan zijkanten niet goed aan.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:30

QueJira schreef:
Ik heb de pikeur GPA Titium en vind de pasvorm waardeloos!! Mijn simpele Harry Horse Pro plus zit veel beter,die sluit voor en aan zijkanten goed aan.Bij die GPA sluit ie aan zijkanten niet goed aan.

hmm...daar heb ik echt geen last van bij mij zit ie als gegoten

DeBooy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:33

Momenteel is de GPA titium in de aanbieding op die duitse site..
van 295 naar 220 euries..
www.calevo.de