zadel voor buitenritten voor paard met bouw van fjord/haf

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:52

De pagony haflinger is leuk voor erbij. Een goed zadeltje voor een niet al te hoge prijs. Speciaal voor paarden met de bouw van een fjord/hafliner.
Is een fijn zadel, ook voor lange ritten.

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:29

Kris25 schreef:
De pagony haflinger is leuk voor erbij. Een goed zadeltje voor een niet al te hoge prijs. Speciaal voor paarden met de bouw van een fjord/hafliner.
Is een fijn zadel, ook voor lange ritten.

Oohhh dat vind ik nou echt een rot zadel. Zit totaal niet (voor mij niet dan) vond de kwaliteit ronduit slecht en de pasvorm was voor mijn haflinger nou niet top te noemen (de pasvorm was eigenlijk gewoon sh#t). Dat zadel heb ik na een paar maand de deur uit gedaan. Maar ja, smaken verschillen hè

OemmiejO

Re: zadel voor buitenritten voor paard met bouw van fjord/ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:19

Wintec?

Tassie78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:48

susan schreef:
als je een ieuw zadel wil aanschaffen is misschien de massimo trail wel iets voor je, ken een aantal enduranceruiters do\ie er op over gestapt zijn en het heerlijk vinden rijden.
zelf zal ik gaan voor een western

ik ben een dresuurruiter ik heb deze ook supper zadel je heb m ook in dresuur model trouwens

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:59

Wintec!
Een lekker licht zadel, en bj mijn haf ligt het super.. Ik heb een dressuur.. maar de vzh schijnt ook lekker te zitten (Lange bosritten is bij mij geen probleem!)

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:24

Zadels van het Duitse Goertz zijn ook prettig voor brede ruggen. Liggen ook in de orde van Duitse 'Wanderreitsattel'.

http://www.goertz-reitsport.de/

Eigenlijk zijn het zadels voor ijslanders/gangenpaarden waardoor je iets meer naar achteren zit en wat meer ruimte bij de schouder hebt. Ander kenmerk is een breed kussenkanaal. Ik ken mensen die er ook met 'gewone' paarden met veel plezier op rijden.

Afbeelding

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:26

Ik heb zowel een boomloos zadel als een ijslands zadel.
Het boomloze zadel heb ik gekocht voor het beleren van mijn Haflinger, het ijslandse zadel hoorde bij mijn ijslandse merrie. Ik ben goed te spreken over boomloos rijden, vooral voor buitenritten vind ik ze heerlijk. Het ijslandse zadel (ik had een topreiter) vind ik ook zeer comfortabel, allen past het jammergenoeg momenteel niet meer op mijn haf. Goertz zadels rijden ook erg lekker!