Goede bodem buitenbak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: Goede bodem buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:54

Wij mogen niet afgraven, omdat we op een dijk zitten. Daar gelden speciale regels. Als je paard losloopt in de bak en hij graaft, kan hij wel de lagen door elkaar halen. Als er teveel klei door het zand komt, verstopt je drainage. Op de totale prijs van de bak, vallen de extra kosten voor het doek wel mee.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:20

Jol1 schreef:
Wij mogen niet afgraven, omdat we op een dijk zitten. Daar gelden speciale regels. Als je paard losloopt in de bak en hij graaft, kan hij wel de lagen door elkaar halen. Als er teveel klei door het zand komt, verstopt je drainage. Op de totale prijs van de bak, vallen de extra kosten voor het doek wel mee.

Ik heb nu 2 merries in mijn bak lopen en ze graven een heel klein beetje. Kwestie van snel harken en de bak regelmatig trekken. Zorgen dat er wat te eten is, zodat ze zich niet gaan vervelen. Dit is even een noodoplossing, want normaal is longeren of losgooien in mijn bak ten strengste verboden.
Je moet zorgen dat je drain altijd goed lopen en dat doen ze bij mij.
Doek moet je nooit nemen. Doek komt omhoog en je krijgt de grootste ongelukken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:43

Als je niet losgooit of longeert in de bak dan komt het doek toch ook niet naar boven? Je moet er natuurlijk wel genoeg zand opgooien.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:25

Jol1 schreef:
Als je niet losgooit of longeert in de bak dan komt het doek toch ook niet naar boven? Je moet er natuurlijk wel genoeg zand opgooien.

Ik heb op een pension stal gestaan waar Agterberg de bakken had aangelegt. Bij alle bakken was doek geplaatst. Bij alle bakken, dus niet de longeerbakken, kwam het doek omhoog.
Ik heb bij een manege gewerkt waar doek in de longeerkraal was geplaatst en die kwam na een jaar al omhoog.
Onze loonwerker wil niks weten van doek. De grond is altijd in beweging en het komt omhoog net zoals puin.