Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nog even aan de hand langs de (drukke) weg gestapt en op een ventweg langs de snelweg. Hij gaf nergens iets om. Ja, het gaat een hele brave worden
Een henst en een merrie. Vooral de hengst is een klein bijdehandje, maar op een leuke manier. Hem longeren we om de dag en elke dag staan ze wel los etc. De merrie hebben we nu een keer gelongeerd, ze snapte het eigenlijk meteen! Ze krijgen volgens mij niet veel qua krachtvoer, wel veel kuilgras en een halve schep muesli. 
Onassa schreef:Wat is een W'tje en een laag hangend rooster???
Hij heeft gelukkig geen reuzenhoofd, maar wel behoorlijk wat "bot"
merrieveulen schreef:het valt me op dat er bij bijna alle paarden het inrijden gepland staat op driejarige leeftijd. een jaartje langer kan geen kwaad, de rug is pas uitgegroeid als een paard 6 is, dus tja... ik zou iig zeer rustig aan doen, en niet doorrijden op driejarige leeftijd...
Ze knabbelt ook overal aan, mijn jas, de poetsring, de staldeur, etc... Rustig stilstaan is op het moment niet haar ding. 

blensink schreef:merrieveulen schreef:het valt me op dat er bij bijna alle paarden het inrijden gepland staat op driejarige leeftijd. een jaartje langer kan geen kwaad, de rug is pas uitgegroeid als een paard 6 is, dus tja... ik zou iig zeer rustig aan doen, en niet doorrijden op driejarige leeftijd...
Het valt mij juist op dat de meerderheid bijzonder rustig aan het werk gaat en dat de meeste juist pas na drie jaar willen beginnen. Ik hou zo wie zo die 3 jaar niet aan.
Begin pas met inrijden als we daar samen aan toe zijn en voorlopig is dat nog helemaal niet zo.Ze zeggen dat je met 3 jaar kunt beginnen met longeren voor mij is dat zo wie zo waanzin, met andere woorden nu is hij drie en gaan maar.
Misschien begin ik pas met inrijden als ze 4 of 5 is hangt er helemaal vanaf hoe snel we gaan, voorlopig met het tempo wat we nu hebben word het in ieder geval niet met 3 jaar.
Maar je hebt helemaal gelijk je paard is voor je hele leven als het allemaal meezit beter wachten dan te vroeg belasten.