hoe slim is jou paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Citrusss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:32

mijne is niet zo slim, ik zal verder er maar niks over zeggen

aisie

Re: hoe slim is jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:39

Mijn friese merrie die pakt de voerschep wel eens als ze hem ziet liggen en rent er zelf mee naar haar voerbak. Helaas zit er dan niks in maar dan gooi ik er maar gauw een handje biks in, anders is het ook zo sneu

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:44

best wel slim (in sommige dingen )

Bij het rijden.. Weet ze elke week weer een ander trucje om mij uit te proberen.. en het houdt maar niet op!!
Vind ik behoorlijk slim

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:54

Mijn paard maakt haar stal open en bevrijd gelijk de andere paarden (15) ook.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:09

Phoeh,heb je even?
MIjn blonde haf weet alles voor elkaar te krijgen,

Stond laatst in de wei,
Besloot meneer ONDER draadje door te kruipen,
Tjah toen stond ie aan de andere kant,
wat doet meneer?
Springt OVER de sloot,
Rent kris kras door alle weilanden en akkers,
Over de weg rent ie terug naar huis,
Toen was hij in stal en wou terug naar de wei,
HIj liep naar het strohok toe,
Die op dat moment zo hoog was dat er een ruimte van nog geen emter tussen de stro en het dak was,
Maar meneer banjerde er op zijn knietjes al hurkend doorheen,
TOT hij bij een muurtje kwam,
1,50 hoog,maar hij meost dus naar benden,
Hij kon niet springen want hij zat immers gehurkt,

Hij heeft zich gewoon laten vallen,
Toen stond hij vlakbij de wei,
Om vervolgens te wachten voor het draadje wat een sukkel he !!

Zo heb ik nog wel meer verhalen maar die spaar ik jullie !

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:14

willem kan slim zijn, maar hij is toch vaak best dom
toen hij nog op de manege stond maakte hij zijn stal ook open en ging altijd bij de shetlanders kroelen. dan zag je willem weer voorbij lopen. er werd zo ook gereageerd, o daar heb je willem weer

of hij zet zijn tanden op een bepaalde manier in de voeremmer en jahoor, dan heeftie hem weer open en lukt het hem niet?? dan gooitie ermee... omvervolgens naar het lege emmertje te kijken en tot de conclusie te komen datie leeg is... ja want alles ligt dan over de grond en gek genoeg snaptie dan niet datie het daar ook kan eten hij blijft maar met zijn neus in dat lege emmertje zitten.

maar willem is vooral grappig... hij haalt de raarste dingen uit

ikjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:18

Mijn paardje staat zeg maar naast de deur waar je doorheen moet om bij de paarden te komen. Die maakt ze altijd open maar daar heeft ze eigenlijk niks aan. Soms is ze ook iets minder slim als ze ontsnapt gaat ze voor de uitgang van de stal staan maar die krijgt ze dan weer niet open dus dan wacht ze gewoon totdat er iemand komt die haar er weer weg haalt, en ondertussen maar zielig hinnikken .

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:58

Mijn paard kan kusjes geven, dat doet ze altijd als ze een snoepje wil en ik heb zo'n toontje dat ik altijd klak met mijn tong en dan kijkt ze op en hinnikt ze. Lief!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:11

Ik zie hier een hoop voorbeelden die niets met slim te maken hebben. Eerder met impulsief gewoon iets doen. Of handigheden die ze zichzelf aanleren, zoals aan het losse eind van een touwknoop trekken of een grendel open maken. Of kunstjes.

Slim is voor mij probleem-oplossend vermogen. Als je een appel z'n land ingooit en die stuitert langs je paard heen naar achteren, blijft 'ie dan doorleuk naar jou staan bedelen of heeft 'ie de appel gevolgt en gaat hij hem zoeken?

Stel je hebt een veld dat in tweeen verdeelt is, maar niet helemaal. Achterin is dus een stuk open. Je paard staat voorin veld 2. Je doet het hek open voorin veld 1 en rammelt met een bakje brokjes. Snaps je paard dan dat hij om moet lopen om bij je te komen of staat 'ie voorin veld 2 bij het hek te ijsberen?

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:00

ohja ik ben wel vergeten toe te voegen van me vorige pony

- ze kan 10 kilo zak wortels tillen
- kan de touw losmaken
- weet precies hoe laat ze eten krijgt, als ze niet op tijd krijgt wordt ie boos

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:12

hehe, die van mij kan ook de standaarddingen. Hij maakt deuren open met schuifwanden en breekt de voertonnen open. Daarnaast maakt hij touwtjes los en maakt hij de grendel van de paddock open.

Een meer vervelende is dat hij zelf zijn gespen van zijn deken los maakt aan de voorkant als hij het te warm vindt ofzo en dan heel hard aan de deken gaat trekken. Gevolg deken komt onder zijn buik en gaat kapot.

Daarnaast pakt hij alles op. Hij is nogal sterk in zijn tanden. Dus een bezem is niet veilig daar gaat hij mee als een tak in zijn mond staan. Kruiwagens pakt hij op en gooit hij om (het liefst als ze vol zijn), emmers water (het liefst vol) gooit hij om.

Met losgooien jaagt hij zichzelf op. Er ligt altijd een longeerzweep in de bak en die pakt hij dan in zijn mond en dan gaat hij er mee staan zwaaien. Op een gegeven moment gaf t touwtje zo'n knal en schrok hij zich een ongeluk.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:17

ArwenLune schreef:
Ik zie hier een hoop voorbeelden die niets met slim te maken hebben. Eerder met impulsief gewoon iets doen. Of handigheden die ze zichzelf aanleren, zoals aan het losse eind van een touwknoop trekken of een grendel open maken. Of kunstjes.

Slim is voor mij probleem-oplossend vermogen. Als je een appel z'n land ingooit en die stuitert langs je paard heen naar achteren, blijft 'ie dan doorleuk naar jou staan bedelen of heeft 'ie de appel gevolgt en gaat hij hem zoeken?

Stel je hebt een veld dat in tweeen verdeelt is, maar niet helemaal. Achterin is dus een stuk open. Je paard staat voorin veld 2. Je doet het hek open voorin veld 1 en rammelt met een bakje brokjes. Snaps je paard dan dat hij om moet lopen om bij je te komen of staat 'ie voorin veld 2 bij het hek te ijsberen?

De mijne gaat achter een wortel aan, die ik gooi
En hij doet ook het 2e... alleen is het iets anders dan jij uitgelegd hebt..

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:28

mijn paarden bedenken alle dinge ook zelf, daar hebben ze mijn uitleg niet bij nodig hoor. als je iets in de wei gooit zoeken ze het wel op. en omlopen als ze in het achterste weiland staan is ook geen probleem.

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:53

Die van mij breekt zelf de hindernis af als we klaar zijn met springen. Zodra ik ga uitstrappen banjert ze op de hindernis af en schopt de balk eraf. alsof ze wil zeggen 'nu is het genoeg met die onzin, ik ben klaar, mag ik weg?'

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:00

mijn pony loopt als ze daar zin in heeft door het draad heen... waar een behoorlijke lading schok opstaat... hoe ze het doet... ik zou het niet weten!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:01

in de wiede blijven terwijl er geen elektriciteit op de draad zit. hoewel ze ehel goed weet dat er geen op zit
vind ik persoonlijk heel slim
ander is het meer het karakter:ze vind overal een uitweg om iets niet te moeten doen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:21

uhm staldeur open maken? wasco schopt gewoon zijn hele deur eruit En waarom springen als er gewoon doorheen kan lopen
Maar verder is ie niet zo slim