Wat vinden jullie van deze IJslander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 20:05

ik heb afgesproken om binnekort op de IJslander te gaan rijden, proberen kan altijd denk ik dan maar.
Ik wil geen paard met heel veel vuur, maar wel een die voorwaarts is.
De IJ is dat en hij is ook braaf in het verkeer.
Het is inderdaad best lastig dat er bij ons allemaal IJslanders staan, want, of je wilt of niet je wordt er wel mee besmet.
Natuurlijk vind ik Rivjenn heel mooi en superlief, maar als ik dan naar die snelle töltende IJsjes kijk en naar mijn hele brave, maar een beetje slome Fjord, krijg ik toch zo'n gevoel van ; ging Rivjenn maar eens wat sneller....
Het hoeft echt geen turbo Fjord te worden maar gewoon wat voorwaartser van zichzelf...
Aangezien ik hem nu bijna 3 jaar heb zie ik dat niet meer echt gebeuren.

bol

yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:09

wat een onwijs gaaf beest.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 06:37

Ik zou voor de IJslander gaan Haha!
Kan me op een gegeven moment wel indenken dat een paard met 5 versnellingen langer een uitdaging blijft dan een met 3... maar dat moet je dan maar net willen.
Gaaf kleurtje hoor! Zie je niet vaak, ik zou het wel weten...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 06:45

Hoi san,
Nou je weet inmiddels dat Riv evt goed terecht komt als het zover komt. Heel veel plezier en succes met het proberen van je evt a.s IJscootje en neem je tijd voor je beslist.
Viv

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:43

Ik dat je best je fjord kan verhuren hoor!!
Als die mensen er op rijden en hij krijgt wat hoeft dat niet gelijk te zeggen dat jij verantwoordelijk bent!!
Je kunt toch duidelijk afspreken dat ze zelf de kosten van de DA betalen als zij m huren??
Wij huren op de manege ook paarden in de winter en als ze kreupel zijn ofzo dan moet de manege ook zelf de DA betalen dus dat is best wel op te lossen!!

Veel succes

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:32

Ik heb geen idee wat je moet doen, maar ik wil wel even zeggen dat ik het een super mooie ijslander vind!!

thehorsefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:27

Ik vind dat je die Fjord moet houden !
Waarom zou je hem weg doen ???
Zoalang je Fjord nog fit is en je er nog de tijd voor hebt moet je toch geen ander !
Trouwens ik vind dat je als je de beslissing neemt om een paard te nemen je het paard koopt waarvan je weet dat je het niet beu word.
Ik heb al 5jaar een paard en ik leef nog altijd met de gedachte dat geen enkel paard op deze wereld mijn hart zo goed gaat verwarmen als het paard dat ik nu heb !
Dus ik denk dat je van in het begin een slechte beslissing hebt genomen !
Ik heb lang gewacht om mijn droompaard te vinden,maar nu geniet ik er tenminste nog altijd met volle teugen van !
Hoelang ga je die Yslander nog super vinden ???
Hopelijk denk je bij deze beslissing goed na en weet je wat je doet Frusty

enedium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:25

ik ben het met thehorsefan eens, maar als je alleen nog maar kan dromen van die ijslander kun je je fjord mischien beter verkopen aan iemand die er wel helemaal vol van is, en haar heel leuk vindt.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:46

thehorsefan schreef:
Ik vind dat je die Fjord moet houden !
Waarom zou je hem weg doen ???
Zoalang je Fjord nog fit is en je er nog de tijd voor hebt moet je toch geen ander !
Trouwens ik vind dat je als je de beslissing neemt om een paard te nemen je het paard koopt waarvan je weet dat je het niet beu word.
Dus ik denk dat je van in het begin een slechte beslissing hebt genomen !

Ik ben het dus totaal niet met thehorsefan eens. Helemaal niet als het inderdaad een minder goede (= niet perse slechte) beslissing is geweest. Wat is dan eerlijker voor je paard. Hem houden terwijl jullie niet een goede combinatie zijn? En 20 jaar " boeten" voor je " slechte beslissing " of een erg goed tehuis voor hem zoeken bij iemand die zijn coole karakter wel waardeert en zelf een paard zoeken wat beter bij je past?

Ik geloof zeker niet dat Rivjenn over 1 nacht ijs gaat en haar paard wegdoet omdat ze er een heeft gezien met een leuk kleurtje. Als je na heel lang dubben tot de conclusie komt dat je paard en jij gewoon niet zo goed bij elkaar passen, ben je voor jezelf en je paard eerlijker als je een baasje voor hem zoekt wat hem meer waardeert.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 16:36

woh Party!! die ijslander is cool Party!! Ik zou voor de ijslander gaan, zeker als je een voorwaarts paardje wil Knipoog want die ijslanders kunnen er wat van Haha! Maar het is natuurlijk een moelijke beslissing dus denk er maar eens goed over na, heel veel suc_6 doeg lydi@