Hoe blijft mijn paard zwart?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Hoe blijft mijn paard zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:47

mijn paard wordt ook bruin in de zomer
idd vooral op de zweetplekken
door het zoutgehalte in het zweet verbleekt het juist op die plekken
het schijnt ook te kunnen komen door een probleem in de bloedsomloop
ik heb daar een kuur voor gehad van een homeopaath
dus ik ben benieuwd of het echt werkt en ze van de zomer niet bruin word

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:06

Ik heb een nog helemaal donkergrijze blauwschimmel, die wordt in de zomer helemaal rood/vos. Tja, het maakt mij niet uit, van binnen is het hetzelfde paardje en ik zou er nooit iets chemisch aan willen doen om hem een ander kleurtje te geven...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:08

Bedankt voor de reacties. Ik ga haar hier idd niet voor binnen houden dan maar een bruin zwart paard, ze heeft wel een vliegen deken op 's zomers. Tja en allemaal chemische toevoegingen vind ik ook niet zo'n goed idee.
Wat betreft het bleken onder het zadel en hoofdstel dat komt door het zout uit het zweet, dat bleekt extra, goed afsponzen na het rijden.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:59

zelf heb ik ook een zwart paard.Ik ken mensen die dat spul gebruiken terwijl de paarden gewoon bruin werden van de zon.
Zelf heb ik afgelopen zomer zo'n speciale vliegendeken gekocht.Kan zo niet op de naam komen van die deken.Het was een zilverachtige deken.Het reflecteerd het zonlicht terug en het paard is onder de deken koel.Ideaal, mijn paard kon de hele dag lekker in de wei in de zon lopen en bleef mooi zwart.Wel heel belangrijk is dat je vooral in de zomerperiode je paard na het werk goed schoonmaakt.Alle zweetplekken moet je weghalen.Door die zouten van het zweten gaat je paard ook verkleuren.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:11

blond vraagje tussendoor @ daantjuhhh: wat is een kopersnoet..?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:32

Hier is weinig tot niets aan te doen.
Dit ligt aan de kleur van je paard. Haar kleur is dan Zomerzwart. Echte gitzwarte paarden worden niet lichter door de zon.

Je kunt haar zwarte houden door dekens op te doen etc. maar of dat nut heeft?? Ze licht altijd iets op.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:30

veel wortelen geven!!!!!!! vooral in de zomer

dat hebben ze altijd met rambo gedaan die z2 liep, en hij bleef er donker van. geen idee waarom, maar het was geen fabeltje

ook gebruik ik shampoo voor zwarte paarden

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:48

Ja een wether beta deken bedoelt chelsea82 is het enige of idd overdag binnen avond buiten....