hoe is het nu met het chippen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

is jou paard gechipt?

ja
Geen stemmen
nee, heb dna laten doen
Geen stemmen
nee, moet ik nog regelen
Geen stemmen
nee, gaat niet gebeuren ook (ook geen dna)
Geen stemmen
nee, weet nog niet wat ik ga doen
Geen stemmen
ja/nee (indien meerdere paarden waarvan een paar gechipt zijn en een paar niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Flore

Re: hoe is het nu met het chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:28

De mijne zijn alledrie gechipt. Ik snap die hele ophef erom niet zo. Het is niet duur en ik heb nog nooit gehoord dat een paard er iets van heeft gekregen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:35

Mijn 2 merrie's zijn gechipt, mijn veulen (nog) niet, dat laat ik wel zo snel mogelijk doen.
Ik heb wel gehad met een pony die ik verkocht heb, dat de chip kwijtgeraakt is, en ze hem opnieuw hebben moeten laten chippen.
Verder nooit meegemaakt dat ze er wat van hebben gekregen

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:37

Volgens mij is het nonsens dat ze er iets van overhouden. Honden worden ook zo vaak gechipt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond sterft aan een overdosis metaal in z'n nek of zo..

Iederee, hoort idd de wet te kennen, ik lees dan dat het in België verplicht wordt om je paard te laten chippen, dus dan MOET ik dat doen, niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:48

ikke schreef:
Ik ga verder niet in op de onwaarheden die hier weer eens langskomen; kijk op http://www.inviso.nl/antichip voor de actuele stand van zaken. De site is betrouwbaar, hoewel daar natuurlijk geen rechten aan ontleend kunnen worden. Immers, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen........

Excuus, ik heb een tikfout gemaakt. http://www.invisio.nl/antichip is de juiste.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:53

Tieneke schreef:
Volgens mij is het nonsens dat ze er iets van overhouden. Honden worden ook zo vaak gechipt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond sterft aan een overdosis metaal in z'n nek of zo..

Iederee, hoort idd de wet te kennen, ik lees dan dat het in België verplicht wordt om je paard te laten chippen, dus dan MOET ik dat doen, niet?

Dat weet ik niet, ik ken de belgische wet niet zo goed als nederlander
In NL mag deze regelgeving niet zonder dat er een alternatief is (is grondwet NL). Wat mij dus stoort aan het hele verhaal is dat instanties nauwelijks en/of heel sumier aandacht besteden aan die alternatieven, terwijl ze dit grondwettelijk gezien wel verplicht zijn. In feite proberen ze paardenbezittend NL dus voor te liegen!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:56

Snowytje schreef:
De mijne zijn alledrie gechipt. Ik snap die hele ophef erom niet zo. Het is niet duur en ik heb nog nooit gehoord dat een paard er iets van heeft gekregen.

Dan moet je misschien iets beter luisteren...? Er zijn wel degelijk gevallen bekend waar het bij is mis gegaan..Omdat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:58

Blijkbaar, als je naar het artikel kijkt wat ik op p1 gezet heb (wat van een officiële website kwam), moet ik m'n paard vroeg of laat chippen... Dus ja..

Er zullen ook ongetwijfeld gevallen zijn waarbij er niets aan de hand is, maar die worden op die website (uiteraard) niet geplaatst.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:19

Oke misschien is er 1 op de 1000 die er wat van krijgt. Er zijn met veel dingen veel grotere risico's (buitenrijden ed) daar doet toch ook niemand moeilijk over?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:22

(paardrijden zelf is al 1 van de gevaarlijkste sporten en volgens mij doet 99% van Bokt eraan)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:25

Snowytje schreef:
Oke misschien is er 1 op de 1000 die er wat van krijgt. Er zijn met veel dingen veel grotere risico's (buitenrijden ed) daar doet toch ook niemand moeilijk over?

Heeeeel erg slecht argument. De overheid beslist niet voor mij of ik ga buitenrijden, springen, crossen enz. maar ik moet wel verplicht mijn paard chippen.
Ik ken wel gevallen waar het mis is gegaan. paard bij ons op stal kan niet meer naar links inbuigen omdat met het plaatsen van de chip een zenuwbaan is geraakt. Zolang je geen exacte cijfers weet, moet je niet met slechte argumenten komen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:00

Dan had je gewoon een slechte chipper. En als zoiets gebeurd dan heb je dus gewoon pech gehad. Hoe vervelend het ook is. En chippen is niet verplicht je kun ook een dna test laten doen er word je dus niks opgedrongen dus zo slecht was mijn argument nou ook weer niet.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:22

Ik ga hier geen welles-niettes spelletje spelen.
Maar ik vind dit
Citaat:
En als zoiets gebeurd dan heb je dus gewoon pech gehad.
dus wel een k*t opmerking!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:32

Ons merrie van 12 is ook helemaal niet gechipt, en is dus vaak van stal veranderd Nog geen problemen gehad *ff afkloppen*
Veulen wordt wel binnenkort gechipt, maar is dat dus ook niet, en hebben nog van de week een rit van twee uur gedaan van een stal naar de ander (moeder is verhuisd). Dus tja, geluk gehad denk ik.....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:38

Hoezo een k*t opmerking? Het is gewoon (de harde) waarheid. Je hebt dan gewoon pech gehad als het net bij jou paard misgaat en daar kan niemand dan meer iets aan veranderen. Maar dit is een eindeloze discussie waarbij iedereen zijn eigen mening heeft. De mijne heb ik gezegd dus ik ga hier verder niet meer op in.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:49

Als je een veulentje fokt , dan krijg je geen papier als hij niet is gechipt.
Ze sturen het papier pas op als het chipnummer is opgestuurd.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:30

Beide merries NIET gechipt, heb DNA laten trekken. En er komt ook nu geen chip in.
Omdat de merries niet gechipt zijn, heb ik de keus om eventuele veulens daaruit ook niet te laten chippen.
Een papier krijg ik er dan evengoed bij (Amerikaans stamboek)
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-01-06 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:31

Niet gechipt. Ik ga de weg niet over.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:56

Ik was al een hele tijd niet meer op de antichip site geweest, maar zie nu dat er foto's staan van de gevallen die mis zijn gegaan. Het zal je paard maar wezen zeg!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:59

Die van mij is al een jaartje of 5/6 geleden als een van de eersten gechipt, omdat ik toen nog wedstrijden reed. Ik heb toen eigenlijk niet zo stil gestaan bij de mogelijke gevolgen, omdat het bij katten en honden al jaren gedaan werd en ik het een prettig idee vond ivm diefstal.
Achteraf was ik misschien toch liever voor DNA gegaan.

Wat ik vreemd vind; medicijnen zijn bij mijn paard nooit in haar paspoort vermeld! Terwijl ze de afgelopen jaren wel diverse medicijnen gehad heeft. waar dient het paspoort dan nog voor?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:00

kan iemand mij pmen hoeveel het juist kost voor een sportchip?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:02

Sportchip? Nooit geweten dat ze ze in speciale uitvoeringen hadden

Wat had je willen hebben: spoilertje of een bumpertje? Of toch maar (chip) tuning?

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:37

anyway, het was niet mijn bedoeling om de hele discussie weer aan te wakkeren (naar mijn idee is er ruim voldoende over te vinden hier op bokt)
Ben alleen nieuwschierig naar wat mensen inmiddels besloten hebben

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:48

Zie het topic bij Overig Nieuws.
Want wat bleek: de Hengst Uptown bleek niet eens gechipt te zijn...