zammetje schreef:Ik zou mijn paard
nooit maar dan ook nooit
laten slachten
Ik zou mijn paard idd ook nooit laten slachten.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nooit maar dan ook nooit
laten slachten
Delphi schreef:Maar wat is volgens jou het verschil tussen een professionele slachter en een slachter die daglijks een hoop runderen/varkens slacht? De laatste lijkt mij juist een professionele slachter! Of bedoel je dat het enkel een slachter is voor paarden? Zijn die paarden daarna dan wel bedoelt voor de consumptie?

mayday schreef:roxiie schreef:Maar een paard is een paard.. Of het nou een jong paard is of een oude van de manege,, Met een kogel klinkt zo wreed,, nee dan maar en spuitje
Dat vind jij en t paard? Het gaat erom wat t beste is voor het dier niet waar ji het beste van slaapt.
Delphi schreef:@ roxiie: Die pen gaat er met een hele hoge snelheid in en tussen het afschieten en het doodgaan van het paard zit nog geen seconde! Ik heb bij een dierenarts stage gelopen en dan zie je ook met regelmaat een paard dat ingeslapen moet worden. Bij sommige gaat het rustig maar sommige maar gaan tekeer en stijgeren, vallen om en klauteren weer opnieuw overeind en gaan weer door het lint.
Wat is dan diervriendelijker?
Jolliegirl schreef:
Erkende slachters dan.. iig die je er zelf bij laten zijn!

roxiie schreef:Maar wie zegt dat dat het beste is voor het paard, en dat dat paard het WIL, nou kan je wel zeggen van het paard heeft geen wil of kan niks willen. maar je beslist wel over een levend iets. en jij moet daarna wel verder. ik zou niet met de gedachte kunnen leven dat ik mn maatje naar de slacht heb gedaan..
nooit maar dan ook nooit laten slachten
a: paard ruikt bloed en raakt bij het ábbatoir (zoals men dat tracht te noemen) in paniek
b: ik vind dat een dier dat zoveel voor mij heeft gedaan een humanere manier moet krijgen om te sterven
c: eerder genoemd door mayday; paard merkt als hij dood is toch niet wat er met hem gebeurt. Voor mij maakt het wel uit of hij opgegeten wordt of samen met andere kadavers wordt verbrand.... verbranden dus!

mayday schreef:Dat vind jij en t paard? Het gaat erom wat t beste is voor het dier niet waar ji het beste van slaapt.

ponylove schreef:zammetje schreef:Ik zou mijn paard
nooit maar dan ook nooit
laten slachten
a: paard ruikt bloed en raakt bij het ábbatoir (zoals men dat tracht te noemen) in paniek
b: ik vind dat een dier dat zoveel voor mij heeft gedaan een humanere manier moet krijgen om te sterven
c: eerder genoemd door mayday; paard merkt als hij dood is toch niet wat er met hem gebeurt. Voor mij maakt het wel uit of hij opgegeten wordt of samen met andere kadavers wordt verbrand.... verbranden dus!
Ben het volledig met je eens
Als ik voor die keuze moest staan zou ik zonder twijfel spuitje nemen, het paard sterft in zijn natuurlijke omgeving en niet in een vreemde enge plek.
ponylove schreef:zammetje schreef:Ik zou mijn paard
nooit maar dan ook nooit
laten slachten
Ben het volledig met je eens
Als ik voor die keuze moest staan zou ik zonder twijfel spuitje nemen, het paard sterft in zijn natuurlijke omgeving en niet in een vreemde enge plek.
Delphi schreef:roxiie schreef:Maar wie zegt dat dat het beste is voor het paard, en dat dat paard het WIL, nou kan je wel zeggen van het paard heeft geen wil of kan niks willen. maar je beslist wel over een levend iets. en jij moet daarna wel verder. ik zou niet met de gedachte kunnen leven dat ik mn maatje naar de slacht heb gedaan..
Juist het gaat om het welzijn van het paard! En dat betekend dat het paard zo snel mogelijk dood moet zijn en niet eerst een paar minuten moet 'vechten'. Ik heb paarden gezien die een spuitje kregen en begonnen te stijgeren, hard vielen en weer overeind klauterde en weer vielen. Het duurde een paar minuten voor het angstige dier eindelijk uit zijn lijden verlost was. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, maar het gebeurt wel vaak genoeg.
Roxiie, wat zou jij dan het liefste hebben? Een paard dat binnen een seconde dood is en die je eventueel nog op kunt laten laten of een paard dat misschien wel helemaal over zijn toeren raakt en minuten aan het vechten is voordat hij dood is?
Persoonlijk zou ik mijn paard bij zo'n slachter laten dood'schieten' en hem dan waarschijnlijk op laten halen.
niet wegens de beesten, vind vlees gewoon niet lekker