Gewoon vante voren al strikjes of gewoon elastiekjes der in doen. op ongeveer 1 cm lengte of meer, en dan staat die mooi boven op de nek. En zitten der nog eens strikjes in ook

Hier zie je het een klein beetje.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ik vind zelf Knotjes of Hengstenvlecht nog het mooiste!
wreckh schreef:Ik heb bij mijn haffie gewoon een vlechtje gemaakt en deze 1 keer dubbelgevouwen naar binnen. Stiekie erin. Er steekt dan nog een pluimpje uit, deze verbind je door in de volgende vlecht. Staat hartstikke netjes, zal kijken of ik een foto heb.......
Het is niet echt duidelijk en het laatste vlechtje was losgegaan. Maar zo snap je het idee misschien wel. Met haarlak/gel kan je ervoor zorgen dat de vlechtjes een beetje op de plaats blijven.

BellyBel schreef:Ik heb een vraagje, hoe maak je een hengsten vlecht boven op? Ik snape r namelijk niks van..Ik vind zelf Knotjes of Hengstenvlecht nog het mooiste!

sandr0 schreef:wreckh schreef:Ik heb bij mijn haffie gewoon een vlechtje gemaakt en deze 1 keer dubbelgevouwen naar binnen. Stiekie erin. Er steekt dan nog een pluimpje uit, deze verbind je door in de volgende vlecht. Staat hartstikke netjes, zal kijken of ik een foto heb.......
Het is niet echt duidelijk en het laatste vlechtje was losgegaan. Maar zo snap je het idee misschien wel. Met haarlak/gel kan je ervoor zorgen dat de vlechtjes een beetje op de plaats blijven.
helaas vind ik dit er niet zo netjes uit zien
Citaat:ALs de manen dunner zijn scheelt het al een boel, dit invlechten was ook niet echt voor een wedstrijd, dus heb er ook niet echt mijn best op gedaan. Maar ik heb de foto erbij gedaan zodat je kan zien hoe ik het bedoel. Expirimenteer met je eigen paard wat netjes staat en wat niet.
En met haarlak werken helpt ook. als je deze knotten netjes hebt dan is het best heel mooi. Helaas kan ik geen duidelijkere mooiere foto laten zien. doordat het plukje wat overblijft weer in de volgende vlecht wordt verwerkt lijkt het niet op slordige knotjes. Ik snap wel dat jullie dit commentaar leveren op deze foto. Maar wat ik al zei, probeer het is bij je paard, helemaal omdat hij dunnere manen heeft kan het er veel netter uitzien.
Fritsiej schreef:ik doe altijd een hengstevlecht met strikjes der in![]()
Gewoon vante voren al strikjes of gewoon elastiekjes der in doen. op ongeveer 1 cm lengte of meer, en dan staat die mooi boven op de nek. En zitten der nog eens strikjes in ook
Hier zie je het een klein beetje.

marquez1 schreef:Ik heb eens gehoord dat je op officiele wedstrijden je je paard of pony zo voor moet brengen zoals het stamboek van je paard of pony dat voorschrijft. Voor een kwpn er of rijpaard is dat met knotjes een fries, haflinger, shetlander enz mogen dus ook gewoon de manen los hebben.

)