Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ArwenLune schreef:Ik stel juist niet gerust. Die van mij heeft feilloos door dat er dan wel iets spannend zal zijn. Dus ik doen juist streng, beetje brommerig. "Hey joh, hou op met dat gezanik."
PinkiiY schreef:Zelf niet op in gaan, je paard moet tenslotte van jou het idee krijgen dat er niks is. Als jij er op wat voor manier dan ook op in gaat laat je merken dat er dus wel degelijk iets is. (maar moet toegeven, dit helpt niet bij elk paard..)
Wat ook wil helpen is je binnenhand ontspannen als je hem erlangs rijdt.
angela88 schreef:Stelling naar binnen, buiten teugel goed aanhouden, binnenbeen erbij, en dan maar hopen......

Margon schreef:angela88 schreef:Stelling naar binnen, buiten teugel goed aanhouden, binnenbeen erbij, en dan maar hopen......
Babootje schreef:
Heb zelf ook zo'n paardje die altijd aanleiding zoekt om te schrikken (vooral als ze fris is) maar ze is op dat moment dan niet erg bang. Als ze echt bang is laat ik haar eerst kijken met met een klopje op haar hals gaat ze dan wel. Maar soms neemt ze het ervan en deed ik ook altijd met stelling naar binnen buitenteugel eraan en binnenbeen, maar toch wist ze hem nog te peren. Met les vandaag merkte ik dat als ik de binnenteugel helemaal "loslaat" en alleen de buitenteugel eraan en binnenbeen, ze geen steun op de binnenteugel kan zoeken en dus beter langs het "enge" te sturen is. Dat is dus blijkbaar duidelijker voor haar.