Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MISTRAL94 schreef:Mijn zadels komen ook bij Kootstra weg, voor de 3 jarige hebben wij ook een op maat gemaakt zadel (op advies van Kootstra)
Maar goed dit paard was net ingereden.

MISTRAL94 schreef:Voor het beleren kan ik me goed voorstellen dat je dan geen aangepast zadel wilt hebben. Ik dacht dat je bedoelde om een paard een tijd zo door te rijden, tot ze op een bepaalde leeftijd zijn.
Aangezien er een hoop mensen zijn die denken dat een aangepast zadel op een jong paard niet slim is omdat ze nog veranderen qua bespiering en bouw.

Idd hij past de zadels gewoon keer op keer aan maar dat is gewoon de service die Kootstra geeft. Een echte vakman 
cornelie schreef:Oke, ik begrijp je nu. Maar wat vind die meneer kootstra dan van het zadel dat je wilt gebruiken? Kan hij daar dan niet even naar kijken? Ik heb zelf inmiddels al zoveel ellende gezien ( en zelf ondervonden ) van slecht passende zadels dat ik gewoon niet snap dat er soms zo 'makkelijk' over gedaan wordt. Zo kwam bij mij je eerste berichtje ook over. Men wil dan graag een paard dat ontspannen loopt etc maar dat moet dan maar ff met een zadel dat voorhanden is omdat het dier nog groeit. Maar als het dan gaat bokken, steigeren, staken, rennen, etc etc wordt dat vaak weer bestempeld als koppigheid......

kimmy1985 schreef:Ik heb mijn zadel toe passens laten maken door een zadel maker koste me toen 150 euro, en dat heb ik er wel voor over.