Hoe tepels schoonmaken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:10

washandje en warm water.

Junsterrr

Re: Hoe tepels schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:53

haha ik heb een Fjord en die vind dat zo fijn als je dat gaat schoon maken tussen haar tepels gaat ze helemaal met die lip omhoog en zo echt grappig ..... Ik had het aan mn DA gevraagt hoe je het beste schoon kan maken nou gewoon zachtjes het er tussen uit pulikken en dan met een tuinslag de rest er tussen even schoon spuiten of gewoon wat jij zei rustig en voorzichtig het er tussen uit halen en dan met een baby doekje en nog een paar keer over heen wrijven .....

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:37

Ik heb mijn merrie als half jarige gekregen. Sinds dien maak ik haar uier schoon. In het begint vond ze er geen lol aan. Maar inmiddels vind ze het okay.
Ik heb het afgelopen voorjaar een tijdje niet kunnen doen. Omdat een soortement van melk gaf ze had echt sporen op haar achterbenen. Maar ik moest toen koelen met koud water Nu heeft ze dus wel een beetje uitgerekt zakie maar goed ik mag er weer gewoon aan. Meestal gewoon met een babydoekje en daarna insmeren met olie.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:41

met afgekoeld gekookt water (dat is namelijk schoon) en een washandje wat ook heeft gekookt.
Ik doe het overigens alleen bij mijn fokmerrie omdat mijn sportpaardje het niet toelaat.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:51

Ik kan er makkelijk aankomen bij mijn merrie, maar ik maak het niet schoon... het is maar huidvet en het zit er niet voor niets

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:15

Nee, ik maak het ook niet zomaar schoon.
Maar toen mijn merrie drachtig was vond ik het wel frisser voor het veulen..