Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:20

liannes schreef:
Allegra schreef:
Dat valt mee dan ja
Maar hebben jullie zo'n smalle rits, of een iets grovere die nu ook in de rimfrost zit?
Want bij het model dat ik gepast heb zat er een smallere in, terwijl ik eigenlijk dacht dat er bij de nieuwe modellen een grovere in zat...

dat klopt, mijn vorige laarzen waren andere ritsen, en die gingen om de haverklap kapot, de nieuwere versie heeft dikkere ritsen

Wel vaag, het nieuwe model rimfrost, die heeft een vriendin van mij, had toch een grovere rits als de highrider die ik gepast heb (wel nieuw model want de rits liep door tot op de hak).

Maar bedankt voor alle reactie iig!

Wacht het nog even af maar ik denk dat ik ze ga kopen

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:31

Ik heb de moutain horse sportive, heb ze nu een jaar maar ze zien er niet meer uit. Daarom heb ik nu Petrie Excellent laarzen gekocht en die komen deze week (zijn nog mooier ook )

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 11:25

Zonde zeg dat ze al lelijk zijn...
Maar ik hoef niet echt een sportieve laars, liever een stoere
Ik rijd geen wedstrijden ofzo, nou ja, hoop van de zomer in de kennismakingsklasse endurance te starten, maar verder... Grotendeels boscrossen
Bij andere merken word het voor mij vaak maatwerk, en dat kost ook weer een behoorlijk duit, dus daar ga ik niet aan beginnen

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:46

Niemand meer die er wat over te zeggen heeft?

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:09

Heerlijke laarzen! Ik ehb ze nu anderhalf jaar, en ze doen het ng prima. Ze zakken inderdaad nog wel een stukje in. Bij mij helaas wel meer dan 2 centimeter. Ik denk wel dat ze meer inzakken als ze los zitten (zoals bij mij, heb erg lastige maat), dan dat ze goed aansluiten.
Ik zou ze zeker kopen, zitten ook veeeel lekkerder dan andere laarzen.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:41

Haha, oke
Waar ik nu vooral eigenlijk bang voor ben zijn de ritsen. Juist omdat ze goed aanluiten

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:54

ik heb de sportive riders:
1. rits wordt snel lam (gaat vanzelf open)
2. ze zakken inderdaad nog een stuk in.
3. hierna voor mijn geen mountain horse laarzen meer, vind ze uit eindelijk toch te lomp.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 10:44

Hé, begin toch echt een beetje bang te worden voor de rits...
Maar dit zijn de enige laarzen die ik niet op maat hoef te laten maken...
Een beetje lomp vind ik ze ook wel ja Maar dat past wel bij mij geloof ik, ben qua uiterlijk ook geen sprietje dus hele elegante laarzen passen niet bij mij

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:48

Ik heb nu een paar maanden de sportive (daarvoor highliner gehad) en ben zeer tevreden, zakken nog wat in en zitten super!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:19

Ik kreeg net te horen dat ik nieuwe laarzen krijg van mh!!! jippie

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:29

Ik heb ze ook ik heb ze gekocht omdat ik veel moet lepen naar de wei, ze moesten dus lekker zitten.
en ze moesten niet zo zweten.
nou ik heb er echt schik mee, ik rij ook alleen maar buiten in de polder en het bos en daar zijn ze erg geschikt voor.
maar als je ze koop koop ze dan hier, http://www.piafferuitersport.nl/ ze zijn daar echt niet duur ik heb ze ook daar gekocht en ik vindt ze prima.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:31

Ik heb nu al mijn derde paar en nog nergens last van gehad, Je moet ook net een beetje geluk hebben met die ritsen denk ik, verder ga ik er ook nooit mee door de bagger, en met poetsen zorg ik er voor dat ik de ritsen er niet mee insmeer,

verder is laarzen spanners in laarzen met een rits slecht omdat er dan te veel druk op de rits komt te staan.

Pellie

Re: Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:01

die ritsen is of je hebt ze stuk of niet...
ik heb de rimfrost al 3 jaar, ingezakt en wel en bijna alles is stuk aan die laarzen behalve de ritsen
de high riders heb ik sinds kort dus kan daar nog weinig over zeggen. hiervoor heb ik de sportives ook gehad en die zakten ook wat in, maar ook die ritsen waren prima.
dus gewoon de gok wagen, MH heeft op zich altijd wel goede service wat de ritsen aangaat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:41

Hier nog iemand met plofkuiten, korte pootjes en kleine voetjes,
ik heb ze nu dik een jaar en draag ze feitelijk alleen in de winter, lekker baggeren over het land.. De rits is een keer stuk gegaan, dat ik ze net had, maar aangezien ik ze voor in prikkie had gekocht, overleefde ik dat wel.
Waar je wel op moet letten met dikke kuitjes, is dat je rits tot bovenaan sluit. Ik ben wat kilo's bijgekomen, en nu zakt de rits iedere x met rijden naar beneden, dat staat niet alleen banketstaaf, maar het zit ook niet! Maar ik denk dat de rist zowiezo al meer te voorduren heeft bij stevige kuiten, dus hou daar wel rekening mee!
Verder ben ik een tevreden gebruiker van MH-spullen, heb al jaren jassen, bodywarmers en schoenen van dit merk, en op wat kleine dingetjes na, bevallen ze me altijd prima. Ik heb ook de voorkeur vwb dit merk, het is gewoon net wat stoerder dan de pikeur/cavallo/anky-collectie.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:33

Die rits zakt bij mij soms aan 1 been. Maar lang niet altijd. Ik ben trouwens niet meer dikker geworden sinds ik mijn laarzen gekocht heb, wel afgevallen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:04

WendyK schreef:
Die rits zakt bij mij soms aan 1 been. Maar lang niet altijd. Ik ben trouwens niet meer dikker geworden sinds ik mijn laarzen gekocht heb, wel afgevallen....

Goezo!
nu ik nog....

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:34

Bitch schreef:
Goezo!

nu ik nog....

Succes

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:48

Kimmie, die tip hab ik van meerdere gehad idd Alleen lijkt me dat wel weer lastig met eventueel garantie enzo. Stel dat er wat stuk gaat moet het eerst weer daar naartoe opgestuurd enzo.
Of heeft iemand daar andere ervaringen mee?

Dobbel, bedankt voor de tip, ik was van plan er flessen in te zetten ofzo tegen opklappen, dan staat er ook geen spanning op.

Bitch, ik heb juist geen plofkuiten, maar mijn kuit loopt ver door naar onder zegmaar. Dus ik kan laarzen vaak vanaf net boven mijn enkel al niet meer dichtkrijgen. Ik heb gewoon over mijn hele been zegmaar dikke kuiten

Verder iedereen bedankt voor de reacties!:)

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 05:53

Zoals ik al zei: mijn laarzen waren stuk, en behoorlijk ( ritsen en een gat aan de zijkant) en na een jaar zijn ze opgestuurd, en geloof het of niet, ik krijg spiksplinternieuwe laarzen van mh

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 07:26

irish_lady schreef:
Zoals ik al zei: mijn laarzen waren stuk, en behoorlijk ( ritsen en een gat aan de zijkant) en na een jaar zijn ze opgestuurd, en geloof het of niet, ik krijg spiksplinternieuwe laarzen van mh

Dit had ik dus ook. Ik kocht mijn laarzen, had ze aan voor de eerste keer, ging meteen dat klitteband stukje af

Uiteindelijk begon de rits ook te klooien, dus ben terug gegaan naar de winkel maar die deden eigenlijk niks. Toen mailde mijn moeder naar MH zelf, en die namen contact met de winkel op, en ook ik kreeg een nieuw paar laarzen

Deze heb ik heel lang niet gebruikt, en toch uiteindelijk had ik zoiets van weet je wat ik ga ze gewoon lekker elke dag aantrekken!
De ritsen ging bij mij ook altijd iets open tijdens het rijden en daar stoorde ik me best aan, maar om ze zeg maar onder de klitteband te doen bleven ze wel beter zitten.

Maar! Op een dag ging het rits van onderin open
Nou ik kon dus niks meer, dus heb gewoon mijn allerliefste zadelmaker gebeld en die heeft gloednieuwe superstevige ritzen ingezet!! Heel mooi zwart, ziet er perfect uit.
Dat zou ik dus aanraden, gewoon nieuwe ritsen inlaten zetten als de originele rits begint te poedersuiker, blijkbaar weet MH nog niets van ritzen

Verder zijn die van mij ook iets gezakt, wat ik wel jammer vind, maar het gebeurt wel.
Maar ik vind ze echt super fijn, die van mij zie er ook nog super uit na ong. 3 jaar nog heel mooi donkerbruin!
Ik zou ze je dus aanraden!

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 11:07

Maar Skitter dan heb jij het oude model toch? Die staan er (volgens de verkoopster) om bekend snel stuk te gaan idd, daarom heeft MH het nieuwe model in het leven geroepen geloof ik.

Wel fijn om te horen dat er altijd wel wat aan gedaan word als ze stuk gaan, door MH, zelf na een jaar enzo nog.

Weten jullie toevallig of je als ze stuk gaan ook gelijk kontakt met mH kan opnemen of dat het altijd via de winkel moet?
Als ik ze namelijk via internet bestel zijn ze 20 euro goedkoper als in de winkel, maar ja, als ze teru gestuurd moeten worden moet ik ze eerst naar de internetwinkel sturen, die waar naar MH enz. Lijkt me zo omslachtig en lang duren. Dan zou ik ze voor die 2 tientjes meer beter in de winkel kunnen kopen denk ik.

Skitter

Re: Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:49

Ja ik heb inderdaad het oude model!

Over dat via een winkel gaan, ik weet niet hoe het zit met het online bestellen maar bij ons in de winkel waren ze niet blij mee dat wij direct naar MH zijn gestapt.
Ze vertelde dat we dat niet moesten doen maar via hun, maar met die tempo van hen was ik elke 2 weken weer terug omdat de rits steeds kapot ging! Ik was het gewoon zat, en die winkel hadden waarschijnlijk nooit mij een nieuw paar gegeven. Dus misschien moet je informeren bij het onlineshop waar je ze koopt?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:16

Ik heb die van mij nu een dik jaar, en ze zitten heerlijk!! De rits gaat bij mij niet vanzelf open en is nog gewoon heel. Ze zakken inderdaad nog wel ietsje. Ik ben er wel heel zuinig op en gebruik ze echt alleen met rijden. Ik zorg ervoor dat ze niet heel erg vies worden. Ik kan er trouwens ook uren op lopen. In de winter heb ik er thermo sokken in en ik heb nooit kouwe tenen. Ik rijd mijn wedstrijden er ook gewoon mee.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:43

Yvon, klinkt goed

Skitter, ik zal idd die winkel is mailen.