Welke stal zou je kiezen voor je paard en jezelf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welke stal zou je kiezen voor je paard en jezelf?

Stal met 24 paarden, zomers weidegang van 8-13U, paarden naar en van weide halen geregeld, s’winters niet naar buiten, 20 bij 40 m buitenbak, kleine binnenbak (16 bij 30m), 1 km van huis, 240 euro per maand all in
Geen stemmen
Stal met 46 paarden, zomers weidegang van 9-12U, s’winters 2 uur paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 20 bij 60m buitenbak, 20 bij 40m binnenbak, 8 km van huis, 290 euro per maand all in. Mogelijkheid zelf paarden s’morgen buiten te
Geen stemmen
Stal met 40 paarden, zomers weidegang s’nachts, s’winters 2 uur paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 20 bij 40m buitenbak, 2 km van huis, 260 euro per maand all in.
Geen stemmen
Stal met 3 paarden, stal met paddock, zomers 24 uur weidegang, s’winters 12 uur modderige paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 15 bij 35m buitenbak, 2 km van huis, 150 euro per maand + hardvoer, zelf mesten, kleine hal 1,5 knm verde
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

ellenlouise

Re: Welke stal zou je kiezen voor je paard en jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:27

jwoltmanelp schreef:
Paysbas: Ja, we hebben hier ongelovelijk veel stallen in de buurt, woon net buiten Düsseldorf in Duitsland. Er zijn zelfs nog meer stallen in de buurt, maar die komen helemaal niet in aanmerking, een vb: 120 paarden, wordt om de 4 weken gemest en ze krijgen maar 1x per week hooi. 1 uur naar buiten per dag.

In stal 1 tot en met 3 wordt om de week of 2 weken gemest, wat ik eigenlijk ook problematisch vind, aangezien de urine vrij slecht is voor de hoeven. Mijn paard heeft ook snel last van rotstraal.

Naar buiten gaan voor mijn paard vind ik heel belangrijk, maar ben weer bang, dat je op zo'n kleine stal weinig mensen leer kennen, is misschien een beetje eenzaam. Ben toch in het buitenland en dan wil je ook meerdere mensen leren kennen.
Op de kleine stal zijn de paardebn echter wel heel goed verzorgd, de eigenaar voert ze s'morgens en s'avonds, hebben overdag veel hooi in de winter en in de zomer hebben ze 5 weiden te beschikking. Het is echt lastig.

Veel naar buiten èn goede verzorging..... Lastig?? Ik ging direct naar stal 4!!!

En eventueel kun je nog op een andere stal naar les gaan (degene die 1,5 km verderop is bijvoorbeeld), leer je vanzelf meer mensen kennen.

Enne 1x per week hooi?? Wat krijgen ze de rest van de week dan?

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:36

Ik zou ook voor stal 4 gaan!klinkt het beste. Wie weet sta je straks om een grote stal met meer mensen en heb je met iedereen een half contact/of je staat op stal met wat minder mensen waar je juist weer een goed contact met ze hebt. Maar dat ligt ook maar aan de personen. Maar in dit geval zou ik toch eerst voor je paard kiezen. Bovendien is stal vier een stuk minder duur

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:40

ik zou altijd eerst voor het welzijn van het paard kiezen. Dan heb je misschien maar wat minder luxe, maar dan heeft je paard het tenminste wel goed

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:52

Ik zou ook voor stal 4 gaan! Niet te ver weg en goede verzorging!

Horse_

Re: Welke stal zou je kiezen voor je paard en jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:00

Lisa_Melody schreef:
Ik zou voor stal 4 gaan omdat dat de enige stal is waar ze genoeg naar buiten komen.
En het is nog het goedkoopste ook en dicht bij.

Ik zou dus ook voor stal 4 gaan omdat ze daar veel buiten staan. Die modderige paddock misschien met zijn allen de handen uit de mouwen steken en/of geld inzamelen?