jwoltmanelp schreef:Paysbas: Ja, we hebben hier ongelovelijk veel stallen in de buurt, woon net buiten Düsseldorf in Duitsland. Er zijn zelfs nog meer stallen in de buurt, maar die komen helemaal niet in aanmerking, een vb: 120 paarden, wordt om de 4 weken gemest en ze krijgen maar 1x per week hooi. 1 uur naar buiten per dag.
In stal 1 tot en met 3 wordt om de week of 2 weken gemest, wat ik eigenlijk ook problematisch vind, aangezien de urine vrij slecht is voor de hoeven. Mijn paard heeft ook snel last van rotstraal.
Naar buiten gaan voor mijn paard vind ik heel belangrijk, maar ben weer bang, dat je op zo'n kleine stal weinig mensen leer kennen, is misschien een beetje eenzaam. Ben toch in het buitenland en dan wil je ook meerdere mensen leren kennen.
Op de kleine stal zijn de paardebn echter wel heel goed verzorgd, de eigenaar voert ze s'morgens en s'avonds, hebben overdag veel hooi in de winter en in de zomer hebben ze 5 weiden te beschikking. Het is echt lastig.
Veel naar buiten èn goede verzorging..... Lastig?? Ik ging direct naar stal 4!!!
En eventueel kun je nog op een andere stal naar les gaan (degene die 1,5 km verderop is bijvoorbeeld), leer je vanzelf meer mensen kennen.
Enne 1x per week hooi?? Wat krijgen ze de rest van de week dan?