paarden en relatie hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:31

Ik heb van het begin af aan gezet dat ik voor niemand stop met paardrijden, maar dat als mijn vriend echt van mij houd, hij mij nooit zal vragen met paardrijden te stoppen. En dat begrijpt ie heel goed. Mijn vriend gaat eigenlijk altijd mee naar de paarden En hij helpt ook poetsen enzo en soms (als ze niet te druk zijn, wat meestal wel zo is) gaat ie er zelf ook even op. Maar hij zegt wel heel vaak, als ik met ze aan het knuffelen ben; Kreeg ik maar zoveel aandacht..

Waratje

Re: paarden en relatie hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:38

Mijn vriend heeft ook een paard, zo hebben we elkaar ook ontmoet.
Dus ik combineer paard en relatie nogal letterlijk.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:49

Mijn vriend geeft werkelijk niets om paarden..... Maar hij support me wel!! Komt wel eens naar wedstrijden enzo. Ook weet hij heeft goed dat ik iedere dag moet gaan, ookal heeft ie soms liever dat ik bij hem thuis blijf.

Hij is heel actief in zijn sport, 3 keer per week trainen, 1 keer per week wedstrijd en in het bestuur, dus hij heeft zijn avonden ook goed gevult en zo komt het eigenlijk mooi uit want we zijn meestal op dezelfde tijd uit. Alleen heeft het wel even geduurd dat ik hem moest uitleggen dat de bal (speelt waterpolo) hem niet mist als ie een dag geen zin heeft, en mijn levend wezen wel... Dat is nu wel duidelijk, maar dat heb ik wel echt duidelijk moeten maken.

Hij zou er niet eens aan denken om mij een keuze te laten maken tussen hem en mijn paard, maar hij heeft er in het begin wel wat moeite mee gehad, omdat ie het niet zo goed snapte.

Jalours......... op een bepaalde manier denk ik wel, maar wel altijd geaccepteerd.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:00

De relatie die ik heb is eigenlijk mijn eerste serieuze relatie, en de laatste maand zien we elkaar ontzettend vaak..Maar het is een paar keer voorgekomen dat hij me graag wilde zien en dat ik nog moest mesten, voeren enz...Toen is hij gewoon in de auto gestapt,even naar stal gekomen om mij 5minuten te zien en toen weer naar huis gegaan..Gelukkig heeft hij ook zo zijn vaste dingen, zoals de carnaval en de kpj, waarin hij bijna al zijn tijd steekt..Hij heeft er dus ook respect voor dat ik mijn dingen heb..Vorige keer was hij hier en moest nog even voeren, dan loopt ie gerust mee, aait ie even mijn pony en gan we weer naar huis..Laatst wilde hij zelfs op wedstrijd komen kijken, maar helaas oest hij werken..

Wat voor ons allebei duidelijk is, is dat onze hobby's onze levens zijn! . Ik heb er respect voor dat hij niet zomar dingen af kan zeggen, en andersom werkt dat precies hetzelfde..Tot nu toe gaat het erg goed, en ik weet ook zeker dat als onze relatie stukloopt, dat dit niet te maken zal hebben met mijn passie voor paarden..

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:05

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Het is wel zo dat ze het niet leuk vonden dat ik naar de paarden ging ipv naar hun (ik praat over meerdere jongens ). Ik zou paarden nooit laten vallen voor een relatie en als het niet te combineren valt..jammer dan. Lopen genoeg jongens rond die het wel accepteren

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:06

Navidad schreef:

zou jij de paarden stop zetten en de relatie voor laten gaan als je een keuze moest maken?

Never nooit niet!
(Misschien als ik Goldy niet meer had, maar dan nog zou ik het vast nooit helemaal en/of voor altijd stop kunnen zetten)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:20

Gewoon, man ook paardverslaafd maken
Die van mij is aangestoken door mijn paardenvirus toen ik Milena gekocht had. Niet zo lang er na kwam Leonardo erbij, en inmiddels staat nummer 3 (Faiz) ook al weer anderhalf jaar op stal

loontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:26

Mijn vriend is geen paardenfan maar gaat wel altijd mee en helpt me wel met dingen zoals poetsen,longeren,uitmesten en voer klaar zetten.
Hij zou het zo over kunnen nemen van me behalve het rijden.Dat vind ik ook belangrijk omdat als ik niet kan of er is iets hij het kan doen.
Mijn paard was er voor hem dus zal die nooit aan de kant zetten voor mijn relatie.En hij zal dat ook nooit eisen van me.Ik denk dat als ik me paard te koop zal zetten nog een klap voor me kop krijg van hem ook.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:29

Mijn vriend had in eerste instantie vrij weinig met paarden, hij vond ze wel grappig en kon ook aardig blijven zitten en sturen want hij had ooit wat lessen gehad. Zijn broers en ouders rijden wel, maar ik moest weer zo nodig vallen op die ene die niet echt paardrijd.

Nu wonen we gezellie samen en staan mijn paard en pony 100 meter verderop. Hij vindt ze heel leuk en gaat zo nu en dan mee, heb ik gelijk een fotograaf. Hij wil graag beter leren rijden en zodra mijn jonge paard 100% betrouwbaar wordt gaat dat ook gebeuren. Hij is niet jaloers op de paarden, maar 9 vd 10 keer kan ik die ook nog verzorgen als hij nog aan het werk is, dus merkt hij er weinig van.

Overigens is hij mijn steun en toeverlaat bij ziekte, blessure of tijdnood. Ik heb hem geleerd te longeren en alles en dat doet hij dan voor mij. De schat... of hij helpt dat hij een paard poetst en uitmest terwijl ik aan het rijden ben, dan komt hij de volgende brengen en het andere paard halen. Grinnek, mijn eigen prive groom.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:32

Not a chance dat ik mijn paarden laat staan voor mijn vriend! Dat zal ook niet nodig zijn, ik heb hem zo gek gekregen zelf terug een paard (Brabander) te kopen
Buiten mijn eigen paard heb ik nog een resem bijrijdpaarden, maar die ga ik rijden terwijl hij aan het werk is (hij is zelfstandige dus makkelijk te regelen).

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:35

Mijn vriend geeft niks om paarden maar hij steunt mij wel. De aanschaf van mijn nieuwe aanwinst wordt zelfs deels door hem betaald. Hij wilde ook dat ik een stal dichtbij zocht 'zodat hij dan in mijn plaats eens naar het paard kon'. Hij kan hem niet eens van het land halen maar het is natuurlijk wel ontzettend lief

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:53

Die van mij had ook nooit wat met paarden totdat we die kleine vent kregen.
Ik moet zeggen dat hij de lol er nu ook van begint in te zien.
Hij heeft gezecht dat hij wel wil gaan rijden als Barlo compleet is ingereden en alles kan, hij heeft alleen wel duidelijk aangegeven dat hij daarvoor niet op zo'n "manege" knol stapt, hij wil gewoon lekker kunnen rijden buiten en geen plichtmatige oefeningen doen.

Hij heeft zelf geopperd om er maar een 2e bij te halen!!! Zodat we samen naar buiten kunnen!
Tja ik geloof dat ik er een heb besmet met het paarden virus!!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:11

Als ik weer een vriend krijg moet hij het acepteren anders gaat hij zo de deur weer uit .. Zo simpel is het .... paarden zijn voor mij nr 1

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:26

Toen ik mijn vriend leerde kennen, reed ik nog wekelijks op een kleine manege en had ik daar een verzorgpony waar ik bijna dagelijks heen ging, dus hij wist het vanaf het begin dat ik iets met paarden heb, en dat hij moest accepteren dat die beesten echt belangrijk waren en dat het een tijdrovende hobby is. En dat je het niet een dagje over kan slaan om de hele dag lekker lui met je vriend op de bank te hangen, bijvoorbeeld. Net als ik moest accepteren dat hij de zeevaart in gaat, en dus steeds drie maanden van huis weg zal zijn als zijn studie is afgerond.

Maar ondertussen is hij ook wel dol op paarden geworden hoor. Zo gaan we af en toe een manege of stal langs om paarden te kijken, en dromen we weg over het moment dat we lekker samen buiten kunnen gaan rijden op onze eigen knollies. Maarja, ik weet niet in hoeverre hij de andere klusjes ook leuk gaat vinden, dus dat moeten we eerst maar eens gaan bekijken als ik mijn paard heb..

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:28

ik heb het lekker makkelijk: mijn vriend heeft 2 eige paarden waarmee hij springt

Amanda__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:31

nou met mij en me vriend gaat dat steeds beter...hij begint steeds gekker op mijn paardje te worden..en helpt me ook met de minder leuke klusjes....in ruil daarvoor laat ik hem vaker wat op mijn paardje hobbelen of zet ik hem achter het zadel met buitenrijden..vind ie geweldig..hij zelfs misschien van plan als hij meer tijd heeft, wat lesjes te gaan volgen..en onze droom is dan ook om later samen te kunnen buitenrijden en te kunnen genieten van deze prachtdieren. .. natuurlijk vind hij t ook wel eens vervelend als het koud is en we liggen net heerlijk op de bank..maar zo zegt hij ook weer tegen me dat ik absoluut niet me paard mag wegdoen (heb zo een periode gehad) omdat hij ziet dat me paard echt goed doet! op dat punt lijkt hij dus wel het ideale vriendje haha

Marjo2709

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:37

Mijn man vond paarden dood eng
Maar toch heeft hij me vanaf dag 1 gesupporterd.
Hetzelfde doe ik uiteraard ook bij zijn sport (ijshockey, is weer eens iets anders )

ALs een man zou vragen of ik mijn paard op wil geven voor hem ... weet ik genoeg !

Die vent snapt mij niet en geeft denk ik niet genoeg om mij, want anders zou hij dat niet van mij vragen ! }>

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:58

Paarden en relaties....

Daar heb ik heel erg van geleerd.
Paard gaat NU voor de relatie.
Vind het echt heerlijk dat ik nu weer zoveel tijd heb voor mijn oudje!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:35

Paarden gaan bij mij vóór alles! Wat dat betreft heb ik echt een gouwe aan de haak geslagen. Hij gaat elke dag mee en mest uit als ik aan het rijden ben, ook gaat hij mee naar les en wedstrijden (leest voor). Ook sleep ik hem mee naar een hoop paardenevenementen. Vindt hij ook allemaal prima. Rijden hoeft voor hem niet (hij kan het wel). Dit weet hij al 10 jaar met me uit te houden. Ongelooflijk eigenlijk!

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:04

Ik heb onwijs geluk gehad met mijn vriend. In eerste instantie bleek hij heel erg allergisch te zijn voor paarden. Als hij een keer meekwam naar stal dan was hij meteen dood en doodziek. Gelukkig bestaan er van die allergieremmers. Hij was zo benieuwd wat ik nou in goddsnaam zo leuk vond "aan die bokken" zoals hij dat zelf altijd zei. Dus heeft hij een proeflesje gereden. Hij vond het zo leuk dat hij nu zelf al twee jaar rijdt. Helaas heeft hij, zeker in de lente, als het in de binnenbak zo stoffig wordt en we nog niet echt naar buiten gaan, enorme last van zn allergie en houdt hij drie dagen last als hij heeft gereden. Maar ach, hij heeft het er voor over.

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:18

iemand die mij voor de keuze zou zetten tussen paarden en hem, is het niet waard. Die beesten zijn nu eenmaal een deel van mij en dat moet ie maar respecteren. Als ie zich daar niet in kan vinden heeft ie pech. Hij kiest voor mij, en daar komen de paarden nou eenmaal gratis bij

Mijn vriend en ik kunnen het gelukkig ook goed combineren. Als ik te weinig tijd heb om naar allebei te gaan, gaan vriendlief mee. En dat vind ie echt niet erg Hij heeft zelfs al eens een klein ritje buiten gemaakt (alleen stap en ik hield hem vast ) maar hij vond het nog leuk ook. Hij is ook niet bang voor ze dus dat scheelt ook. En ik ga zo af en toe eens mee naar zijn voetbal kijken, ookal vind ik dat stiekem niet zo interessant

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:24

Ik ben ontzettend gek op mijn paardje, maar als puntje bij paaltje komt gaat mijn man toch écht voor!
Ik denk als je de boel een beetje in balans houdt voor je eigen gevoel dat het prima te combineren is (eventueel met de hulp van een bijrijder).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:18

mijn vriend en ik hebben bijna 17 jaar een relatie maar er is geen sprake van jaloezie of iets dergelijks. hij is ook een groot dierenvriend en vond het normaal dat we voor een huis gingen kijken waar gammon ook zou kunnen wonen.
er heerst hier een groot gevoel van gelijkwaardigheid, geen enkel dier gaat hier de deur uit voor wat dan ook, ook niet voor elkaar dus. ik begrijp dat zowiezo niet zo goed, dat iemand dat soort eisen kan stellen, waar is het respect voor elkaar dan?
mochten we onze situatie financieel niet meer trekken dan nog gaat gammon de deur niet uit maar zorgen we ervoor dat hij gewoon kan blijven.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:01

Toen ik mijn vriend leerde kennen reed ik al paard. Destijds nog elke dag, later in het weekend, en nog later ben ik gestopt vanwege studie.

Op een dag begon het toch weer te kriebelen, en ben ik weer gaan bijrijden. Mijn vriend zag hoe mijn humeur daarvan vooruit ging!
Helaas liep het niet goed met de bijrijdpony waarop mijn vriend voorstelde dat ik dan maar zelf een paard moest kopen. Hij zou me financieel wel ondersteunen (mijn moeder zei hetzelfde, en ze hebben het beide ook gedaan). Zonder hem had ik nu geen paard gehad, maar nog blijft het soms lastig hoor. Ik heb nu eenmaal de neiging om er heel veel tijd in te steken, en dat is niet altijd leuk voor hem.
Ik probeer alles een beetje in balans te houden, maar moet ook gewoon veel 'nee' zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:09

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik ben sowieso niet het type dat 24/7 bij mijn vriend wil zitten. Dus ieder zijn eigen tijd, ik bij mijn paard, hij bij zijn vrienden bv! De jongen die mij vraagt te kiezen, krijgt snel de vraag voor zijn kiezen : "ik kiezen? Kies jij maar, of je gaat, of je blijft en accepteerd het"

Ik kan later ook niet tegen mijn kind zeggen, mamma heeft vandaag even geen tijd, want Pappa wil even een leuk spelletje met mamma doen