mijn paard loopt heen en weer langs het draad in de wei.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: mijn paard loopt heen en weer langs het draad in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:07

denk dat de meeste dingen al wel genoemd zijn dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat als er gezelschap bij loopt!
mijn paard heeft ook wel eens een geul in de wei gelopen omdat er aan de andere kant een haflinger liep op wie ze zwaar verliefd was

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:09

Mijn pony doet dat ook, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze zo de stal niet kan zien.. en het minder vertrouwd vind.
Want als ze voor in de wei staat doet ze dat niet, dan kan ze wel de stal zien.
(zo is het ook met het andere paard)

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:53

Heb ook een merrie die dit heel erg deed.Gelukkig doet ze dit nu niet meer.
Bij ons staan de paarden allemaal in een eigen landje, ze staan wel allemaal naast elkaar.Dus ook deze merrie kreeg haar eigen landje.Drama was het.Ze ging direct heen en weer lopen.Na 5 minuten was ze zeiknat bezweet.Gevolg dat ze weer naar binnen moest en dan was het goed, dan was ze rustig.
Op een gegeven moment heb ik haar in een ander landje gezet naast een ander paard.Dat klikte wel goed waardoor ze rustiger was en lekker ging grazen.Was echter nog steeds een probleem, zodra ze mij zag was het weer mis en ging ze heen en weer lopen.
Het ging steeds beter, ze stond op een gegeven moment al een halve dag buiten zonder te drentelen.
Ik heb haar nu samen met een andere meriie in hetzelfde land staan en dat gaat goed.Ze loopt niet meer heen en weer.Alleen als we ze naar binnen halen moet zij gewoon als eerste want anders gaat het weer mis.

Ik denk echt dat het eenzaamheid is.Ik weet niet of je haar net hebt, maar misschien moet ze ook nog wel wennen aan haar nieuwe omgeving.Dat speelde bij mijn merrie ook wel een beetje mee.Overal was ze druk en drammerig. alleen in haar vertrouwde stalletje was ze rustig.Die heeft echt een paar weken moeten wennen aan haar nieuwe thuis.

Succes!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:14

Ik heb een pb van haar gehad dat ze het paard ondertussen heeft weggedaan.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:47

Mijn pony heeft dit ook al eens gehad, het is een vorm van stress en het viel mij op dat ze het deed in de periode dat ze hengstig was. Vaak deed ze het ook als haar buurvrouw naar huis ging en ze dus alleen achter bleef. Ook viel het me op dat ze naar een plek in de verte keek en daar liepen net toevallig van die runderen...Zeker weten doe ik het nog steeds niet, waarschijnlijk is het een combinatie van meerdere factoren.Ik zou als ik jou was eens kijken naar shetje of een geitje, dan heeft ze afleiding en is ze een maatje

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:48

manonnetjoe schreef:
Mijn pony heeft dit ook al eens gehad, het is een vorm van stress en het viel mij op dat ze het deed in de periode dat ze hengstig was. Vaak deed ze het ook als haar buurvrouw naar huis ging en ze dus alleen achter bleef. Ook viel het me op dat ze naar een plek in de verte keek en daar liepen net toevallig van die runderen...Zeker weten doe ik het nog steeds niet, waarschijnlijk is het een combinatie van meerdere factoren.Ik zou als ik jou was eens kijken naar shetje of een geitje, dan heeft ze afleiding en is ze een maatje

Ik had al een bericht geplaatst, dat ze het paard niet meer in haar bezit heeft