Stal in de tuin voor mn paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

Ik nam aan een rijtjeshuis
Hey maar wat ontzettend leuk zeg, misschien kan je op google iets vinden over stalletjes.
Succes in ieder geval!

Jess_Garr

Re: Stal in de tuin voor mn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:15

Cow_horse schreef:
Ik nam aan een rijtjeshuis
Hey maar wat ontzettend leuk zeg, misschien kan je op google iets vinden over stalletjes.
Succes in ieder geval!

Hahaa Ja ik heb al heel wat leuke stallen gezien

Jess_Garr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:14

Verder niemand???

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:43

Dat noem ik eerlijk gezegd geen rijtjeshuis hoor.. (dat ís het officieel ook niet!)
Eerst het met de buren bespreken en dan kijken of je een vergunning bij de gemeente kunt regelen. Succes!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:27

Als je een meter uit de erfscheiding blijft en de stallen staan achter je huis, dan heb je waarschijnlijk geen bouwvergunning nodig. Ook moet je binnen bepaalde maten blijven, maar met 1 of 2 stallen kom je daar niet boven. Je mag ook niet teveel vergunningsvrije bouwwerken al op je terrein hebben staan. Wij hebben 2 houten stallen van www.kluscostallenbouw.nl. Die bevallen heel goed en het zijn fijne buitenstallen. Het zijn 2 boxen van 3x3 m. Het dak is geïsoleerd en er lopen gootjes langs. Je kunt natuurlijk ook laten metselen, maar die houten stallen staan heel snel en ze zijn demontabel. Volgens mij kun je ze ook als zelfbouwstallen kopen. Het zijn gewoon gegalvaniseerde frames met planken.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:50

Meid ik zou die pension laten voor wat het is. Stal bouwen met uitloop, tuin is groot genoeg. Neem een vriendin met paard erbij, en klaar ben je.En in de zomer gooi je hem het land op.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:51

Esmeralda schreef:
. Neem een vriendin met paard erbij, en klaar ben je.En in de zomer gooi je hem het land op.

jjjjaaaa ik wil ik wil

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:02

hej ,
Als je eerst vriendelijk ( met een fles wijn ) bij de buren gaat aanbellen en vraagt of het geen probleem is en dan gwn een stal in de tuin zet ( niet te groot ) dat er geen probleem zal zijn want je tuin is precies goed afgesloten. van de weg .

Trouwens ik dacht dat je als je iets in de tuin wil zetten het mag oznder vergunning als het binnen een bepaalde groote blijft ( ik denk dat je van die groote mel 1 stalletje kan maken hoor

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:27

als je geen vergunning krijgt kun je altijd nog z'on soort container stal in de tuin zetten, zijn soms ook nog best mooi.
Oke wat minder mooi maar goed je kan wel mooi je paardje thuis neerzetten.. !!!

@ Esmeralda
waarom persee een vriendin erbij. Ik bedoel dat paardje staat achter in je tuin dus.. ik fiets elke dag kwatier halfuur naar mijn paardje toe ALLEEN.. En ik ben eigenlijk blij dat er geen vriendin bij mij op stal staat.. dan rij ik een stuk minder serieuzer omdat ik dan aant kletsen ben.
maar goed ik zou net als jouw wel mijn paardje daar gewoon voor altijd neer zetten..!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:34

Je mag tot 30m2 zonder vergunning plaatsen, binnen het bouwblok (maw, in het bestemmingsplan aangewezen stuk grond waarop je mag bouwen). Voor tuinhuisjes wordt voor tuinen een uitzondering gemaakt. Bestemming 'tuin' heeft normaalgesproken nl géén bouwblok. Formeel mag je er dus helemaal niets bouwen.

Bij klachten van de buren ben je de sigaar, want in een woonwijk mag je niet zomaar een paard zetten, ook niet 1 dag in de week. Dat heeft te maken met het bestemmingsplan, dat is nl tuin, en geen agrarisch gebied.

Containers vallen net zo goed onder die eis, dat je ze (evt) mag plaatsen op een bouwblok. Geen bouwblok, geen bouwwerk, of je er nu een bouwvergunning voor nodig hebt of niet. Het al dan niet nodig hebben van een bouwvergunning is de 2e stap. De eerste stap is of je volgens het bestemmingsplan überhaupt wel mag bouwen daar ter plekke.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:07

Aangezien niemand zoiets heeft van: Ik laat mn stal zien, doe ik dat maar.

De stal. Made bij paps
Afbeelding

Een simpele paddock, zodat meneer ook nog buiten kan waggelen.
Afbeelding

De rest even in links, dat is hoe ik woon:

..De rest van de tuin (ervoor zit ook een stuk, maar dan zie je hoe wet het een beetje gedaan hebben)..
http://img472.imageshack.us/img472/5356/pict00346hh.jpg

..Ons huis vanaf de tuin genomen..
http://img472.imageshack.us/img472/7162/afb0148mu.jpg

..De voorkant van het huis. Slechte foto, maar naast die auto staat een heg (1m breed?) en dan het huis van de buren.
http://img472.imageshack.us/img472/9204/afb0342la.jpg

Zoals je ziet hebben wij ook geen boerderij met "land" en hebben het zo opgelost. Alles is binnen de bepaalde afmetingen.

Nog ff een uitleg over de stal:
Links is een stal (waar hooi e.d. in ligt) dan in het midden een open stuk, staan hooirvorken, zadelstang, poetsspullen enz. Dan rwechts weer een stal.
Je ziet het niet goed, maar de stal is schuin naar het midden afgesneden en is ong 3x3 groot.

Snap je het een beetje?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:10

Ibbel schreef:
Bij klachten van de buren ben je de sigaar, want in een woonwijk mag je niet zomaar een paard zetten, ook niet 1 dag in de week.

Dat hebben wij dus ook gehad.
Iedereen vond het leuk, op één buurman na. Hele rechtzaak e.d. geweest, maar uiteindelijk hebben wij gewonnen
We waren volkomen legaal, alles binnen de regels enz. en het paard mocht er uiteindelijk dus ook staan.

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:18

Bedankt allemaal voor jullie goeie reacties ik denk dat we het hier wel goed mee redden... mn vader heeft een kennis die ook veel van zulke wetten en rechten weet hij zal het er met hem nog wel over hebben!

Maar waar laten jullie je mest en urine?

@OemmiejO: dat ziet er idd erg goed uit!

Esmeralda schreef:
Meid ik zou die pension laten voor wat het is. Stal bouwen met uitloop, tuin is groot genoeg. Neem een vriendin met paard erbij, en klaar ben je.En in de zomer gooi je hem het land op.

Haha wel goed idee maar dat doe ik niet dan heb ik ook geen bak e.d meer en aangezien ik nog veel les rij heb ik dat wel nodig

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:12

Bij ons deed de gemeente niet moeilijk over een paard in de tuin. Ze zien dat niet als agrarisch. Trouwens ik heb op tv weleens gezien dat mensen een pony in Den Haag in de achtertuin hadden. Ze moesten met de pony door de gang! En het was niet verboden!!!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:13

Vaag, Jol1

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:14

lhOveSs_siDj schreef:

@ Esmeralda
waarom persee een vriendin erbij. Ik bedoel dat paardje staat achter in je tuin dus.. ik fiets elke dag kwatier halfuur naar mijn paardje toe ALLEEN.. En ik ben eigenlijk blij dat er geen vriendin bij mij op stal staat.. dan rij ik een stuk minder serieuzer omdat ik dan aant kletsen ben.
maar goed ik zou net als jouw wel mijn paardje daar gewoon voor altijd neer zetten..!!

dacht meer aan de gezelligheid
maar het is ieder voor zich, rij jij dan niet graag met andere?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:14

Jol1 schreef:
Trouwens ik heb op tv weleens gezien dat mensen een pony in Den Haag in de achtertuin hadden. Ze moesten met de pony door de gang! En het was niet verboden!!!!

De Schilderswijk in Den Haag staat hierom bekend. Het is wel degelijk verboden - ook in Den Haag, maar wordt in de Schilderswijk getolereerd, omdat anders op z'n Haags gezegd de pleuris uitbreekt.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:31

Ibbel schreef:
Jol1 schreef:
Trouwens ik heb op tv weleens gezien dat mensen een pony in Den Haag in de achtertuin hadden. Ze moesten met de pony door de gang! En het was niet verboden!!!!

De Schilderswijk in Den Haag staat hierom bekend. Het is wel degelijk verboden - ook in Den Haag, maar wordt in de Schilderswijk getolereerd, omdat anders op z'n Haags gezegd de pleuris uitbreekt.

Helaas die tijden zijn ook veranderd! Door de grootschalige vernieuwing en nieuwbouw is het onmogelijk geworden om in die huizen nog een pony te plaatsen, ze hebben tegenwoordig namelijk geen tuin meer bij huis maar een algemeen parkje. Dit in verband met verloedering van de tuinen aangezien de meeste die nu in de schilderswijk wonen hun tuin als vuilstort gebruikte.

De mensen die nu in schilderswijk wonen hebben schapen op het balkon, geen paard meer in de tuin!

Maar zoals gezecht, ook in Den Haag was het verboden, alleen niemand klaagte er om en diegene die dat wel deden kregen het zwaar te verduren.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:56

Maar komt je paardje daar alleen te staan dan? Mijn paard zou dat echt niet tof vinden, ze zou de hele buurt bij elkaar hinneken.

Wel leuk dat je ouders dat hebben aangeboden. Je woont echt prachtig zo te zien.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:03

Jess_Garr schreef:
@ splash: Jaa heb ik al gekeken en ook al wel iets gevonden en anders flanst mn pa wel wat in elkaar

En onze buren kunnen er absoluut geen last van hebben omdat we een vrij groot oppervlakte hebben...

Dit is in het begin van de tuin gemaakt
Afbeelding

Zo ver je kunt kijken is onze oppervlakte
Afbeelding

Toen ik het las dacht ik dat je in een gewoon rijtjeshuis woonden met een achtertuintje waar misschien een klein stalletje kon.
Maar daar kan je makkelijk een stal maken voor je paardje

leuk dat je je paard in de tuin mag stallen

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:16

gouda schreef:
Maar komt je paardje daar alleen te staan dan? Mijn paard zou dat echt niet tof vinden, ze zou de hele buurt bij elkaar hinneken.

Mijn paardje staat ook alleen hoor een alles gaat prima.
(Foto's hierboven )

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:27

Zal er ook wel aanliggen of het een rustig paard is of niet. De mijne kan het iig niet alleen staan. Heb jou foto's ook gezien. Jij hebt ook een mooie achtertuin en leuk gedaan zo die stallen en uitloop.

Elina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:57

tuurlijk is het leuk als je paard thuis kan staan. Maar dan zou het beter zijn als er nog een stalletje voor een shetlander of ander pensionpaard gebouwd kan worden. Een paard is gelukkiger met een ander paardje in de buurt , want het is en blijft toch een kuddedier.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:57

Precies Gouda, ik zou mijn paard ook nooit alleen willen zetten. Ze noemen het niet voor niets een kuddedier.....

Maar je woont niet verkeerd Heb je thuis een rijbak + weiland?

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:07

Als het voor 1 dag in de week is, misschien 2 lijkt me dat er weinig aan de hand is, voor zowel buren als paard. Heel leuk voor je!