Paard inrijden.... Dilemma.. HELP

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:40

Da's mooi, want ik sluit me ook volledig aan bij jouw weideverhaal.
Jonge paarden horen niet aan het werk en niet in een stal waar ze er maar kort per dag uit komen.
Maar iets zegt me dat TS eigenlijk helemaal geen andere meningen wilde horen....

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:30

Sonja schreef:
Maar iets zegt me dat TS eigenlijk helemaal geen andere meningen wilde horen....

Hier is de TS weer.. Ik wil juist wel andere meningen horen anders ben ik de TS niet..
Maar ik wil gewoon geen discussies over op het land of op stal staan..
Ik vraag gewoon wat jullie zouden doen.. En we hebben het over 2 a 3 maanden voor dat dit bewuste paard 3 wordt.. Laten we het nu een hebben over de paarden die op jonge leeftijd in hoge sporten worden uitgebracht..

En er is nog een klein verschil tussen inrijden en trainen..

Maar goed jullie mening is jullie mening maar het komt iig heel naar en niet goed over..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:38

Wij hebben ook een 2,5 jarige.(wordt 1 maart 3 jaar) Die loopt al aan de longe (3 x in de week) en heeft het zadel al eens opgehad. Deze is ook niet meer babyachtig. Hij wil na een paar uur in de wei eruit. Dan wil ze op stal. Ze vindt het fijn om wat te doen. Het verschillt gewoon per paard. De één is met 5 volwassen en de andere met 2. (geestelijk). Lichaamleijk moet je ook per paard bekijken. die van mij is nog in de groei dus doe ik het rustig aan. Ze loopt aan de longe maar niet bijgezet. ze leert alleen nog maar de commando's en hoe het is een zadeltje op de rug te hebben. Je kan merken dat ze er plzier in heeft. Door het langzaam aan aan dingen wennen is het geestelijk niet zo'n belasting als alles in één keer snel achter elkaar moet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:39

Volgens mij heb ik mijn mening op keurige en gefundeerde wijze gebracht
Je bent alleen mensen aan het afkammen die het beste met het paard voor hebben, en dat vind IK dan weer heel naar en niet goed overkomen....

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:44

Dus Sonja.. ik heb het niet goed voor met mijn paard???

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:47

Citaat:
Dus lang verhaal kort maken.. wat zouden jullie adviezen zijn???

Je vraagt duidelijk wat wij zouden doen.

Ik geef mijn mening (heb mijn posts al drie keer terug gelezen en er staat echt niets naar in) en dan krijg ik dit:

Citaat:
Maar goed jullie mening is jullie mening maar het komt iig heel naar en niet goed over..

Wat is er naar en niet goed aan een advies om een 2,5 jarige nog lekker op het land te laten staan?

Waarom openen je een topic als mensen alleen maar commentaar krijgen op hun eigen mening waar je zelf om vraagt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:53

james100 schreef:

Beter lezen en beter naar jezelf luisteren.

1. Je plaatst dit bericht voor iemand anders, NIET voor jezelf...
2. Je vraagt om andermans mening. Wat ik beschreven heb, is MIJN mening.

Of jij niet goed bent voor je paard, dat weet ik niet.
Het enige dat ik van jou weet, is dat het niet prettig bokken is met jou omdat je geen respect hebt voor mensen die de moeite nemen om jouw topic te lezen en je de door jou gevraagde meningen te geven. En dat maakt je in mijn ogen niet zo sympathiek.

Vriendelijke groet,

Sonja

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:59

ik ga met Xox mee..als je paard er veel plezier in heeft en zn ei kwijt wil kan je beginnen met longeren en commando's aanleren..kan je veel aan hebben als je rijden gaat...

ik vind dat normaalgesproken een paard tot zijn 3e levensjaar gewoon lekker in de wei mag rond huppelen met weigenootjes..maar ik las dat jouw paard dat niet heeft..

ik zou gewoon 2/3 maanden lekker gaan longeren..hem laten leren luisteren naar commando's..en hem daarna laten inrijden..Dan kan je jezlef later nooit verwijten geven als het mis gaat

(ps. sta ook volledig achter sonja)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:06

Hey TS! Geen commentaar meer? Zou toch nog graag een reactie op mijn post willen van je.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:19

Ik zou gaan inrijden als het veulen eraf is

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:29

james100 schreef:

Uhm... Je had het topic toch geopend voor iemand anders?

Maar ik denk -gezien je verdedigingen- dat je je keus al hebt gemaakt.