Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) naar de slacht zou gaan. Maar dat was al jaren mijn verzorgpony, waar ik aan gehecht was.

mango schreef:ja ik zou nooit een paard kopen met een gebrek en ook dit is een gebrek wat veel geld kost......je moet het zelf weten....
maar ik zou het nooit doen, het probleem is dat je waarschijnlijk helemaal hoteldebotel van het diertje bent!!
en als jij denkt dat je hem een goed leven kan bieden en hem de verzorging kan geven die hij nodig heeft moet je het gewoon doen!!!
Bonny4life schreef:.hoi
ik zit met een vraag,
wij hebben nu een haflinger op proef, echt een leuk dier.
maar ze heeft licht zomer exceem, de eigenaren hebben van de zomer de manen kam afgeschoren omdat het met vlechten moeilijk ging,
mijn pony heeft ook licht exceem en ik gebruik daar wat middelen voor en dat gaat nu goed.
maar de vader van het meisje word door boeren in de omgeving wijsgemaakt dat ze NOOOOIT een pony moeten kopen die exceem heeft.
maar ik ben het hier niet mee eens! ik ben van mening als de pony je verder helemaal leuk lijkt en het klikt enzo je een pony er niet om moet laten staan, exceem kan ook spontaan komen bij een paard wat het niet heeft.. iemand die hier op wil reageren?? dankje
groetjes

Maflinger schreef:Bonny4life schreef:hoi
ik zit met een vraag,
wij hebben nu een haflinger op proef, echt een leuk dier.
maar ze heeft licht zomer exceem, de eigenaren hebben van de zomer de manen kam afgeschoren omdat het met vlechten moeilijk ging,
mijn pony heeft ook licht exceem en ik gebruik daar wat middelen voor en dat gaat nu goed.
maar de vader van het meisje word door boeren in de omgeving wijsgemaakt dat ze NOOOOIT een pony moeten kopen die exceem heeft.
maar ik ben het hier niet mee eens! ik ben van mening als de pony je verder helemaal leuk lijkt en het klikt enzo je een pony er niet om moet laten staan, exceem kan ook spontaan komen bij een paard wat het niet heeft.. iemand die hier op wil reageren?? dankje
groetjes
.
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten! Ik had het beestje al op proef, wist niet goed wag zomereczeem inhield en dacht dat het wel mee zou vallen. Niet dus! Veel mensen zeiden me dat ik haar terug moest doen, maar ik was na 1,5 week al helemaal gek met haar!Ze was en is echtg mijn soort paardje! (ook een haf). Maar had ik van te voren geweten dat het zo'n ellende is! Dan had ik het niet gedaan! Elke keer als ik naar stal ga in de zomer ben ik bang dat ze er weer heel veel manen afgeschuurd heeft, of haar staart. Ook kan ik het niet aanzien hoeveel jeuk ze heeft. Alles geprobeerd! Alleen de Boett deken helpt redelijk, maar daar doet ze maar 1 seizoen mee. Ik zou dus niet weer een eczemer kopen. Maar aan de andere kant, een paard dat het niet heeft, kan het volgend jaar wel hebben!
suc6!
ps: Deze haf heeft korte manen, dan hoef je er kwa uiterlijk niet bang om te zijn dat ze de zooi wegschuurt, maar toch erg dat je paard zoveel jeuk heeft. De mijne heeft supermooie lange manen, en dan is het echt NIET leuk om te zien hoeveel ze nu weer weggeschuurd heeft