De verkoop verloopt een beetje apart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: De verkoop verloopt een beetje apart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:25

Het probleem ligt ook niet bij die ene keer dat ze erop gezeten heeft
qua groen heid van het paard en het gaat er ook niet om dat het paard het over een jaar weer vergeten is.

Het gaat er meer om of een 2,5 jarige er geen last van krijgt van zijn rug omdat het paard nog helemaal niet volgroeid is.

Ik zou als ik jou verhaal lees kan je wel voor de keuring gaan maar wel met de dierenarts bespreken wat de consequities kunnen zijn van het feit dat ze op een te jong paard zijn gaan rijden, of dit kwaad kan voor de ontwikkeling van de rug.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:25

Jammer natuurlijk dat het zo gaat, niet echt de bedoeling. Ik snap dat je er van baalt.

Maar ja, het is gebeurd. Ik zou daar verder niet een te groot probleem van maken, als er geen trauma's of vervelende ervaringen etc waren. Je hebt vanaf nu wel zelf in de hand hoe er mee om wordt gegaan, en dan is een keertje niet zo'n probleem denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat als je het nu wel rustig oppakt, gewoon vanaf het begin, dat het dan anders gaat dan als je het vanaf het begin zelf had gedaan. Vergeet gewoon wat ie al geleerd heeft, en pak het alsnog op jouw manier aan.
(Maar nogmaals, ik snap goed dat je het helemaal niet leuk vindt)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:26

Jeetje wat lastig.
Ik zelf zou denk ik terugbellen en het er in ieder geval met haar over hebben, wel vriendelijk.
Misschien is het een idee om nog eens langs te gaan en het paard te bezichtigen.

Hij stond hier toch, ik heb hem gelijk maar even zadelmak gemaakt'.

Deze zin brengt bij mij wat beelden omhoog, even zadelmak maken, hij stond toch toevallig daar. Ik zou er niet echt een fijn gevoel bij hebben en vraag me dan ook af hoe het beestje zadelmak is gemaakt.

Succes ermee!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:30

Mijn bedoeling was ook idd om hem zelf zadelmak te maken en daarna een half jaar op het land te zetten De bedoeling was alleen wel om dat ook echt zelf te doen en op een rustig tempo en een geschikt moment
Het paard is een laat veulen geweest dus nog vrij jeugdig. Rubinsteinnakomelingen schijnen ook vaak laatbloeiers te zijn?

Ze heeft er in elk geval wel opgezeten, ze zei wel dat ze morgen het zadel mee zou nemen zodat ik hem eens kon rijden van te voren dus ik weet ook niet precies wat er mee gedaan is. Ik was even teveel ondersteboven om verder te vragen.

Hij zal de 1.70 trouwens niet halen maar mijn zus heeft Z2 gereden met een kleinogend paardje van 1.58 dus met een beetje doorzettingsvermogen moeten we daar ook nog wel komen

Ik denk dat ik hem morgen sowieso laat keuren en het even bespreek met de veearts. Ik begrijp ook niet zo goed dat ieand dat doet als het paard de volgende dag gekeurd moet worden, hij zal wel stijf staan van de spierpijn na de eerste longeren en dan ook nog eens een ruiter erop. Is hij goedgekeurd dan kan ik alsnog een keuze maken als alles bezonken is. Met alle stress (paard gekocht, stal gezocht, keuring regelen en moet nog vervoer ...) neem ik alles denkelijk ook wat zwaarder op dan het is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:31

Trouwens ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt, ik ben nu even zo chaotisch dat ik niet eens redelijk denk dus jullie posts helpen me ontzettend

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:33

Tjonge, maak je niet druk.Er is echt niets aan de hand hoor met 1 keer erop zitten.Dat stelt echt niks voor.
Misschien kun je wat van de prijs af krijgen.
Ik heb iets veel ergers gehad, ik kocht een jong paard rauw uit het land met een supermooie dikke staart.Helemaal lang van boven naar beneden.Afijn laten keuren, en ik ga hem ophalen.Zegt de verkoopster:
Oja, ik heb hem nog even netjes getoiletteerd voor je!!!
Was de staart van boven tot halverwege de staartwortel afgeschoren!!! Had ik ook niet bij stil gestaan om te zeggen dat ze dat niet mocht doen.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:35

Urielle schreef:
Trouwens ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt, ik ben nu even zo chaotisch dat ik niet eens redelijk denk dus jullie posts helpen me ontzettend

Heel veel succes morgen laat het ons maar even weten wat je beslissing is geworden.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:36

vlasta schreef:
Het probleem ligt ook niet bij die ene keer dat ze erop gezeten heeft
qua groen heid van het paard en het gaat er ook niet om dat het paard het over een jaar weer vergeten is.

Het gaat er meer om of een 2,5 jarige er geen last van krijgt van zijn rug omdat het paard nog helemaal niet volgroeid is.

Ik zou als ik jou verhaal lees kan je wel voor de keuring gaan maar wel met de dierenarts bespreken wat de consequities kunnen zijn van het feit dat ze op een te jong paard zijn gaan rijden, of dit kwaad kan voor de ontwikkeling van de rug.

Ja duh! Dat snapte ik ook nog wel hoor. Maar hoe lang zal ze er nou op gezeten hebben die eerste keer? 10 min? 15 min? Vast geen uren. En als het echt maar 1 keertje is geweest, dan is heus niet direct die hele rug naar de knoppen hoor. Zeker niet als het een kundige ruiter is.
Als ik jou was zou ik nog wel even heel goed doorvragen wat en hoeveel ze nou precies heeft gedaan.
Als blijkt dat het meer is dan deze ene keer heel even zitten, dan zou ik het paard wel laten staan.
Ik vind trouwens ook dat na 1 x iemand op de rug te hebben gehad dat een paard nog niet zadelmak is hoor, en zeker niet ingereden. Daar heb je wel een paar maanden voor nodig.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:36

Ik zou het inderdaad ook even met de dierenarts overleggen en toch ook met de vrouw van wie je het paard eventueel koopt..

Ik kan je reactie trouwens helemaal begrijpen, zou het ook niet fijn vinden als een ander mn eigen plannen in de war schopt..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:42

carola schreef:
vlasta schreef:

Ja duh! Dat snapte ik ook nog wel hoor. Maar hoe lang zal ze er nou op gezeten hebben die eerste keer? 10 min? 15 min? Vast geen uren. En als het echt maar 1 keertje is geweest, dan is heus niet direct die hele rug naar de knoppen hoor. Zeker niet als het een kundige ruiter is.
Als ik jou was zou ik nog wel even heel goed doorvragen wat en hoeveel ze nou precies heeft gedaan.
Als blijkt dat het meer is dan deze ene keer heel even zitten, dan zou ik het paard wel laten staan.
Ik vind trouwens ook dat na 1 x iemand op de rug te hebben gehad dat een paard nog niet zadelmak is hoor, en zeker niet ingereden. Daar heb je wel een paar maanden voor nodig.

sorry hoor maar als het zo'n kundige ruiter was geweest had ze er niet op gaan zitten.
En met dat ja duh is niet zo'n aardige reactie vind ik

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:51

En een beetje egoistisch misschien maar het gaat me niet alleen om het paard maar ook om mezelf. Ik wilde per se een groene tweejarige dus eigenlijk voldoet het paard niet meer aan mijn eisen.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:02

Toedeledoki schreef:
Tjonge, maak je niet druk.Er is echt niets aan de hand hoor met 1 keer erop zitten.Dat stelt echt niks voor.
Misschien kun je wat van de prijs af krijgen.
Ik heb iets veel ergers gehad, ik kocht een jong paard rauw uit het land met een supermooie dikke staart.Helemaal lang van boven naar beneden.Afijn laten keuren, en ik ga hem ophalen.Zegt de verkoopster:
Oja, ik heb hem nog even netjes getoiletteerd voor je!!!
Was de staart van boven tot halverwege de staartwortel afgeschoren!!! Had ik ook niet bij stil gestaan om te zeggen dat ze dat niet mocht doen.

Nou ik vind dit persoonlijk niet erger dan het paard wat al bijna verkocht is nog even snel zadelmak te maken
Maar dat kan ook aan mij liggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:03

Urielle schreef:
En een beetje egoistisch misschien maar het gaat me niet alleen om het paard maar ook om mezelf. Ik wilde per se een groene tweejarige dus eigenlijk voldoet het paard niet meer aan mijn eisen.

Nou precies, dat zou bij mij ook zo voelen. Ik zou alles zelf willen doen, dat eerste keer dat bitje in ook al helemaal zelf. Dus als ik een groene zoek, is het een groene en geen blauwe

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:04

Maargoed wat Carola ook al zegt, van deze ene keer zal hij denk ik niks overhouden. En tussen zadelmak en zadelmak is nog wel eens wat verschil bij de mensen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:12

Ik zou hem er denk niet voor laten staan....alhoewel.....zoals je zelf al zegt als je zo graag een groene wilt en je krijgt er opeens 1 die dus morgen gewoon zoals zij het zegt bereden kan worden is dat wel opeens een heel ander iets.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:19

Misschien heb ik eroverheen gelezen.Maar heeft de ze eigenlijk ook gezegt dat er iemand op heeft gezeten?

Zadelmak noem ik namelijk zadel en hoofdstel proof. Niet iemand erop.

Nouja ik ga ervan uit dat er wél iemand op heeft gezeten.

Het paard voldoet niet meer helemaal aan je eisen.Maar echt ontgroend is ie niet zeg maar.
Toch zou ik het heel goed kunnen begrijpen dat je nu bijv. van de koop afziet.
Morgen wordt ie dus gekeurd, ik zou van te voren zeggen dat je nu twijfeld en dat als ie wordt goedgekeurd je toch nog bedenktijd hebt. Hij wijkt nu immers af van het lijstje waar die gister nog aan voldeed!

Succes ermee!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:23

Ja, ze heeft er op gezeten, ik zou zogezegd morgen zo met het paard weg moeten kunnen rijden
Ik heb besloten het paard in elk geval te laten keuren, wordt hij goedgekeurd dan zal ik er hard over na moeten denken.
Ik hoop morgen voor mezelf een oplossing te krijgen bij het zien van het paard.
En de stal is pas eind van de week beschikbaar dus ik hoop van harte dat ze er in de tussentijd dan maar vanaf blijven...

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:35

Dat is wel op zijn minst k*t te noemen!
Zoiets verwacht je ook helemaaaal niet bij een 2,5 jarige.

Ik zou haar wel zo snel mogelijk laten weten dat je een 2,5 jarige zocht zodat je hem helemaal zelf kon trainen, en dat je het aardig bedoelt vindt van haar dat ze hem 'zadelmak' heeft gemaakt maar dat je liever een hele groene hebt.... Als je het niet zegt, dan blijft ze er denk ik niet van af...
Opzich, als het bij één keer is gebleven heb je nog wel een groen paard, dan zet je hem gewoon een half jaartje op t land en daarna kan je alsnog wel opnieuw beginnen
Maar als het echt al meerdere keren is geweest, tja, dan zou ik denk ik wel van de koop afzien...

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:33

Laat haar inderdaad gewoon weten dat dit jouw bedoeling niet was, anders weet ik wel zeker, dat ze er ze rest van de week niet afblijft....hij staat daar immers nu toch..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:03

Jammer dat de huidige eigenaar toch nog even moest....

Ik zou als ik jou was precies vragen wat ze exact heeft gedaan( eigenlijk voor de keuring, maar dat kan w.s. niet meer) Misschien bedoelde ze wel te zeggen dat hij zo gemakkelijk was dat ze na het longeren even is opgestapt en hem dus zadelmak heeft gemaakt met een knipoog! Je hebt nou eenmaal van die beesten die zo gemakkelijk zijn, Sas heeft ook eens een pony zadelmak/licht aangereden gemaakt in 1 uurtje, maar die had al voor de wagen gelopen.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:09

Naast de tips die je al gekregen hebt van een hoop bokkers, wil ik je nog 1 ding meegeven, wat mijn motto is bij alle beslissingen die ik maak:

Bij twijfel, niet doen!

Succes vandaag met de keuring en veel wijsheid toegewenst!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:03

Urielle schreef:

Als het paard niet aan je eisen voldoet, moet je hem niet kopen. Je kan er dan alleen maar spijt van krijgen. Je twijfelt nu volgens mij toch wel, anders had je geen topic geplaatst, dus ik zou het niet doen...

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:25

Wat heb je met haar hierover besproken ?
Maar ik vind dit ook niet netjes, alles zo snel.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:44

Als je het anderson bekijkt, noem ik een paard niet zadelmak als er 1 dag wat mee gebeurt is, die zou ik als groen omschrijven, en dus laten staan als ik een zadelmakke zocht. Met 2,5 jaar worden al veel paarden zadelmak gemaakt, dat is gewoon de visie per persoon, ik denk niet dat het per definitie slecht is voor het paard. De een zegt van wel de ander zegt van niet.
Als zij niet wist dat je perse een groen paard wilde hebben dan denk ik inderdaad dat zij jou alleen een gunst wilde leveren en het dus met goede bedoelingen is gedaan! Niet netes en ook zeer risicovol, stel je voor dat het paard helemaal overdonderd was geweest er vandoor gespoten was en nu kreupel stond, dan had jij hem al helemaal niet willen hebben, ze heeft er dus totaal niet bij nagedacht wat de gevolgen konden zijn.

Als dit echt het paard is wat je zoekt, en goed gekeurd wordt en je weet zeker dat gister de eerste keer was dat er iemand op zat, dan zou ik hem wel nemen. Wat je sowieso even moet doen is even die mevrouw bellen, anders gaat ze er vandaag misschien weer op.... en dat is toch niet echt de bedoeling he...

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:02

Ik betwijfel of je na 1x zomaar weg zou kunnen rijden. Ik zou dus eerst achterhalen wat er nou daadwerkelijk gebeurd is. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu opeens alles al kan..... Maar daar kom je vandaag wel achter denk ik. Veel succes!!!