Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

De bedoeling was alleen wel om dat ook echt zelf te doen en op een rustig tempo en een geschikt moment 
maar mijn zus heeft Z2 gereden met een kleinogend paardje van 1.58 dus met een beetje doorzettingsvermogen moeten we daar ook nog wel komen 
Had ik ook niet bij stil gestaan om te zeggen dat ze dat niet mocht doen. 
Urielle schreef:Trouwens ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt, ik ben nu even zo chaotisch dat ik niet eens redelijk denk dus jullie posts helpen me ontzettend

vlasta schreef:Het probleem ligt ook niet bij die ene keer dat ze erop gezeten heeft
qua groen heid van het paard en het gaat er ook niet om dat het paard het over een jaar weer vergeten is.
Het gaat er meer om of een 2,5 jarige er geen last van krijgt van zijn rug omdat het paard nog helemaal niet volgroeid is.
Ik zou als ik jou verhaal lees kan je wel voor de keuring gaan maar wel met de dierenarts bespreken wat de consequities kunnen zijn van het feit dat ze op een te jong paard zijn gaan rijden, of dit kwaad kan voor de ontwikkeling van de rug.

carola schreef:vlasta schreef:
Ja duh! Dat snapte ik ook nog wel hoor. Maar hoe lang zal ze er nou op gezeten hebben die eerste keer? 10 min? 15 min? Vast geen uren. En als het echt maar 1 keertje is geweest, dan is heus niet direct die hele rug naar de knoppen hoor. Zeker niet als het een kundige ruiter is.
Als ik jou was zou ik nog wel even heel goed doorvragen wat en hoeveel ze nou precies heeft gedaan.
Als blijkt dat het meer is dan deze ene keer heel even zitten, dan zou ik het paard wel laten staan.
Ik vind trouwens ook dat na 1 x iemand op de rug te hebben gehad dat een paard nog niet zadelmak is hoor, en zeker niet ingereden. Daar heb je wel een paar maanden voor nodig.
Toedeledoki schreef:Tjonge, maak je niet druk.Er is echt niets aan de hand hoor met 1 keer erop zitten.Dat stelt echt niks voor.
Misschien kun je wat van de prijs af krijgen.![]()
![]()
Ik heb iets veel ergers gehad, ik kocht een jong paard rauw uit het land met een supermooie dikke staart.Helemaal lang van boven naar beneden.Afijn laten keuren, en ik ga hem ophalen.Zegt de verkoopster:
Oja, ik heb hem nog even netjes getoiletteerd voor je!!!
Was de staart van boven tot halverwege de staartwortel afgeschoren!!!Had ik ook niet bij stil gestaan om te zeggen dat ze dat niet mocht doen.

Urielle schreef:En een beetje egoistisch misschien maar het gaat me niet alleen om het paard maar ook om mezelf. Ik wilde per se een groene tweejarige dus eigenlijk voldoet het paard niet meer aan mijn eisen.

Urielle schreef:En een beetje egoistisch misschien maar het gaat me niet alleen om het paard maar ook om mezelf. Ik wilde per se een groene tweejarige dus eigenlijk voldoet het paard niet meer aan mijn eisen.