dekje met flinke schoftvrijheid ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Re: dekje met flinke schoftvrijheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:41

dutske schreef:
Maris schreef:
Ik zoek een zwarte ......voor onder mijn boomloze zadel !

groetjes,

Maris

onder boomloos mag je geen gewoon dekje leggen, maar moet er eentje zijn met inlages => ruggegraatvrijheid

hoi,

Dat weet ik ! Maar de Physiopad/grandeur lag niet goed, die lag te strak over de schoft heen. Dus nu heb ik zelf een inlage hoes gemaakt. Die leg ik op mijn paard en dan een normaal dekje met schoftvrijheid eroverheen ( om onderkant zadel te beschermen tegen vuil ).

Dus dan heb ik wel ruggegraatvrijheid !
Maar toch bedankt voor het zeggen hoor.

Groetjes,

Maris

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:51

te strak over de schoft?
maar als je een inlagedekje onder je gewone dekje legt, dan trekt het inlagedekje toch ook strak?
ofwel dat je klittenband aan je dekje doet, zodat de inlages ook niet strak kunnen trekken (denk aan de inlagehoes van de physiopad, weet je zeker dat die goed is

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:05

Ik zal als ik jou was gewoon bij een superstore gaan kijken. Mijn paard heeft een behoorlijke schoft, en zolang de bovenkant van het dekje in een boog loopt, zit ik altijd goed!

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:07

Ik trek mijn dekje gewoon altijd een stuk op bij de schoft voor ik de singel vast maak. Heeft hetzelfde effect voor mij.
Vooral bij (Anky)pads werkt dat goed.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:51

Yvonniej schreef:
Thorowgood heeft ze ook, in verschillende hoogtes

die vind ik super die dekjes

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:58

ik heb een shabrak van kalfakade, en die ligt op een merrie met echt een megaschoft,
Afbeelding

je zadel wordt alsware een stukje naar boven gelift, en de schoft ligt geheel vrij,(door een vrij stukje in het schabrak,)
een zeer prijzig dekje, maar blijft heel mooi,
ik heb deze al een jaar , en verschillende keren uitgewassen

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:40

Vonnie84 schreef:
Ik heb een sjabrak van Stübben en daarbij moet je die lusjes van het dekje niet aan de singelstoten vastmaken, maar aan die ringetjes van je zadel. En dat sjabrakje blijft altijd heel mooi van z'n schoft af. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden op internet daarover.

Ik gebruik alleen nog maar Stübben zadeldekjes, en vind die kleine lusjes ideaal. Wil niets anders meer.
De HH Puffer pads hebben ook een voorgevormde schoft + kleine lusjes, en zijn niet zo duur.

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:43

Mn lamicell dekje heeft wat dat betreft de beste pasvorm. Ik weet niet welk model dat dat is, maar hij heeft van die verticale golfjes zegmaar om de 10 cm. Een luxe dikker dekje is het.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:49

Ik heb idd ook BR Event, die kan je goed in de kamer trekken, zodat de schoft vrij is.