zadel schuift

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:40

mijn pony is te dik, dus daarom schuift mijn zadel iets naar voren, het schuift niet heel erg veel, maar iets.. ik denk dat het komt omdat ze een beetje een buikje heeft en je de singel vast maakt, dan schuift ie naar voren. en dus het zadel gaat mee schuiven, als ik het zadel er los op leg dan blijft ie wel gewoon liggen waar die lag, het komt dus gewoon door die buik. mijn pony is nu al een paar weken op dieet omdat ze vonden dat ie wat te dik was.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:01

shrOnatje schreef:
`het is al opgevuld, en ik heb er toch iemand naar laten kijken die er super veel verstand van heeft en die zegt toch dat het goed ligt, en in mij topic ston liever geen comentaar over mijn zadel

Ja ik kan lezen en begrij het ook maar toch...
Een passend zadel schuift niet!
Heb je er 1 of meerdere zadelmakers naar laten kijken?
Waar de één geen oplossing meer weet kan de ander misschien wel het probleem oplossen.
Heb hier ervaring mee dus weet waarom ik reageer!!
succes!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:08

Een goed zadle schuift inderdaad,
mijn lag ook neit lekker,
zadelmaker erbij gehaald,
dingen veranderd,
nu kreeg paard opeens witte plekken,lag nog steeds neit lekker,
wat blijkt?

Zadelmaker heeft alle vullign eruit gehaald,op sommige plekken zat geen vulling,en op sommige plekken hele bobbels!
Dus sommige zadelmakers doen ook maar wat,

Ik heb zoveel gekloot met zadels,
Echt waar,je zadel meot echt goed passen,want je kan er zoveel narigheid mee krijgen!!

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:03

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jou! Op mijn paard liggen zelfs ALLE zadels scheef, terwijl ze op andere paarden goed liggen, en hijzelf is ook helemaal gemeten enzo of hij scheef was (al een paar jaar geleden, zijn eigenaresse heeft me dit verteld), maar dat is het ook niet. het ligt ook niet aan mij, omdat ik op alle andere paarden wel recht zit, en op mn eige ook wel, maar verschuift dat zadel gwoon! ik heb er echter geen problemen mee, ik moet gwoon af en toe iets meer druk zetten op een beugel, zodat het weer wat rechter ligt!
mijn zadel schuift meestal ook iets naar achter, wat af en toe niet zo heel fijn is, omdat je dan het deel ziete dat ik niet geschoren heb, die gelpad vorm zeg maar...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:40

Het zadel van TS ligt niet scheef, maar glijd naar voren.

De enige manier om dat te verhelpen is een anti slib drukverdeler of een staartriem.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:21

En wanneer je gaat rommelen en proberen met dat soort dingen blijf je aan de gang..

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:43

oke, ik weet genoeg, bedankt allemaal
ik denk dat hier wel een slotje op kan

Sharonaa_

Re: zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:22

met me ankypad verschuift het niet. wel als ik er een dun dekje onder heb..
ik kan geen staartriem gebruiken..

taffy

Re: zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:35

wat voor singel gebruik je?
een singel met elastiek kan er ook voor zorgen dat het zadel naar voren schuift
en welke zadelmaker heb je?
Als je zadel echt! past en de vulling aan de onderkant gelijk gevult is(kun je zelf zien)en niet klonterig/bobbelig aanvoelt en het ook niet te volgepropt is(lees de onderkant van de vulling is rond i.p.v. plat)
dan is de enige oplossing:
je paard op dieet zetten

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:05

jep. mijn paardje staat al een tijdje op dieet
ik gebruik gewoon een neoprenen dressuursingen van 55 CM dus niet elastiek.. oke, het was wel rond en niet bobbelig. zal het morgen wel weer ff controleren
het zadel is 2 of 3 x opgevult.
en heb gezegt dat mijn paardje nu op dieet staat. al een tijdje. want ze was aardig rond. dr is al wat af aan de singel te zien,..
en bedankt voor je info..