hoe vaak rijden jullie in de winter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:01

Ik heb de beschikking over een binnen en buitenbak, en ik moet zeggen dat ik niet minder rij,
maar soms wel minder zin heb omdat het zo koud is soms en binnen weer zo lekker warm

OemmiejO

Re: hoe vaak rijden jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:05

Ik rijd tegenwoordig uhm.. iets te weinig.
Ik voel me ook schuldig tegenover mn paard. Hij staat gelukkig wel de hele dag in de paddock, maar alsnog.
De bak is verzopen en ik kan geen buitenrit maken. Meestal loopt mn paard 3- 4x in de week en in de zomer (bijna) elke dag.
Het moet maar snel weer zomer worden.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:40

aahw ik heb vandaag weer voor het eerst gereden in de 2 weken..
bak was nog wel beetje hard maar goed beetje draven en stappen wou nog wel .. echt trainen niet.

ff offtopic ; sily hoe ging het bij jou

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:45

[i]Heeii,
ik heb een verzorgpony waar niemand behalve ik op rijd en daar heb ik hetzelfde mee. Ik heb geen bak of manege in de buurt. En zal dus elke keer het bos in moeten gaan.
De eigenaren zelf zijn bang om erop te rijden dus rijd ik erop, maar i.v.m school kan ik maar 2 keer per week. De rest komt ze niet buiten en staat dus alleen in haar stal. Alleen ik heb de vader van die kinderen dan wel gevraagd of het mogelijk was om haar iedere dag te longeren zodat ze in ieder geval wat beweging krijgt! Dat gebeurt nu dus iedere week. Hun wei: dat is hun grasveldje achter in de tuin! Nou dat is natuurlijk niet genoeg. Wel komen ze 1x per week met haar naar mijn manege en daar rijd ik een les op haar. En in de vakantie ga ik zodra ik de kans krijg naar de manege, want het is 15 min. tot 25 min. rijden ernaar toe! Heeft iemand tips? Wat ik met haar kan doen? Ow en op een grasveldje in het bos rijden had geen nut want ze luisterde niet want ze had alleen oog voor het gras!
-xxx- Christel

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:29

ik rij als het kan elke dag. Anders gooi ik hem los.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:35

Ik heb een binnenbak dus rij ongeveer elke dag.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:48

MaSbel goed *glunder*
We hebben geoefend voor de sliding (western) we hebben gecrosst (bos cross pony oefening) gesprongen zonder hindernis (ZZ springen, wedden?) en een Piaffe hebben we ook nog gedaan (watch out bonfire) kreeg haar er alleen niet meer uit

Veelzijdig ding he, wedden dat als ik er een kar achter gehangen had ze ook gewoon doorgelopen was

En meneer begin ik maar niet eens over, die heb ik maar veilig gelongeerd, zag een schaap, sprong een meter de lucht in en draaide om waarna hij in volle galop de andere kant op ging (ook sliding en bos cross pony dus)
Maakt niet uit hoor...die schapen lopen er pas een jaar

Morgen weer rijden

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:59

hahahha lol ... ik vanaaf weer .. mijnes was zo rustig de eigenaar moest er met een zweep achter aan terwijl ik met zweep en sporen op haar reedt ( normaal gesproken ook ) maar goed mevr wou niet in draf .. hahaaaaaa paarden soms ZE zijn leuk..
nu weer ontopic !

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:13

Ik rijd zo'n 3/4x in de week op m'n jonge paardje,maar onze buitenbak is ook niet alles,dus moeten we dan naar een binnenbak en dat is wel erg duur allemaal.En het kost veel tijd.M'n oudere merrie rijd ik helemaal niet,maar ik longeer haar wel af en toe.Deze paarden staan iedere dag in de paddock de hele dag.Voor de rest rijd ik zelf wel bijna iedere dag maar dat is op m'n werk.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:58

gewoon, net zovaak als in de zomer.
tenzij de bak bevroren is, of het echt keihard waait/regent.