Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kris25 schreef:De enige oplossing die er is voor bandages die afzakken is helaas echt dat je anders/beter moet bandageren. Als je bandages goed zitten zakken ze niet af. Ik rij een paard die ongelooflijk met zijn kogels strijkt en die bandages blijven ook gewoon zitten.
Pannie schreef:Offtopic: nog al zo'n "discussie" die al 100x gehouden is maar waar je het toch niet over eens word...en gruwelijk offtopic want de TS vraagt toch niet of het goed is om met bandages te rijden en of ze wel al dan niet ondersteuning/bescherming bieden?
Ontopic: Ik zou het ook niet doen zoals Biepje al zei
Kris25 schreef:Ik ben niet met je aan het discussieren, ik probeer je iets duidelijk te maken. Maar idd ieder doet wat hij of zij DENKT dat het beste is voor zijn paard.
Blue_Star schreef:
Nou,dan mag jij mij eens vertellen waarom de bandages afzakken naar de koot bij mijn vzpaard?En geloof het of niet,ze zitten er strak omheen!Dat is voor mij het bewijs dat mijn vzpaard strijkt,zijn kogels dus als het ware aantikt en bandages helpen heus niet!Hoe strak/los ik ze ook doe dus ik ben genoodzaakt peesbeschermers te gebruiken.
Op welke punten ondersteunen bandages?
Een lapje stof kan geen paard van 500kg ondersteunen en de benen worden er gevoelig van!Bij een mens kan dat wel omdat wij meer spieren dan gewrichten en pezen hebben,een paardenbeen bestaat vooral uit pezen en gewrichten.
Ik ben van mening dat bandages schadelijk zijn:
Ze maken de benen gevoelig,pezen zwellen op en worden te warm,kan afzakken of te strak vastzitten,.. bij peesbeschermers kan je je peesbeschermers door een ervaren persoon je paard laten passen,nadien hoef je geen hulp meer,bij bandages ben je nooit zeker of het goed is.
Ik gebruik ze enkel als ik een been moet koelen met coolpacks of heel soms voor de sier maar meer niet,altijd peesbeschermers