stalbandages

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:16

De enige oplossing die er is voor bandages die afzakken is helaas echt dat je anders/beter moet bandageren. Als je bandages goed zitten zakken ze niet af. Ik rij een paard die ongelooflijk met zijn kogels strijkt en die bandages blijven ook gewoon zitten.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:20

Kris25 schreef:
De enige oplossing die er is voor bandages die afzakken is helaas echt dat je anders/beter moet bandageren. Als je bandages goed zitten zakken ze niet af. Ik rij een paard die ongelooflijk met zijn kogels strijkt en die bandages blijven ook gewoon zitten.

Volgens mij bedoel je hiermee dat ik te los bandageer
Dit paard zijn bandages zijn STRAK om de koot heen,dus ze zakken niet af
Ben trouwens niet de enige die bandageert,heb het al een ervaren persoon laten doen en bij haar zakten ze ook af

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:21

Offtopic: nog al zo'n "discussie" die al 100x gehouden is maar waar je het toch niet over eens word...en gruwelijk offtopic want de TS vraagt toch niet of het goed is om met bandages te rijden en of ze wel al dan niet ondersteuning/bescherming bieden?

Ontopic: Ik zou het ook niet doen zoals Biepje al zei

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:22

Pannie schreef:
Offtopic: nog al zo'n "discussie" die al 100x gehouden is maar waar je het toch niet over eens word...en gruwelijk offtopic want de TS vraagt toch niet of het goed is om met bandages te rijden en of ze wel al dan niet ondersteuning/bescherming bieden?

Ontopic: Ik zou het ook niet doen zoals Biepje al zei

Je heb gelijk
Kris25,als je verder wilt discussieren,je mag altijd PB-en

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:24

Kris25 schreef:
Ik ben niet met je aan het discussieren, ik probeer je iets duidelijk te maken. Maar idd ieder doet wat hij of zij DENKT dat het beste is voor zijn paard.

bij aantikken gebruik ik liever peesbeschermers.
maar goed net als wat ik net vertelde ieder doet het beste voor zijn paard.
en als bandages werken voor jou dan ben ik de laatste die zal zeggen dat je dat niet moet doen
veel succes in iedergeval

iZZiDiZZi

Re: stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:17

hmmz..ik heb toch niet echt een antwoord gekregen vind ik. het antwoord op de vraag of je kan rijden met stalbandages is duidelijk nee..maar het anwoord op de vraag waarom niet..blijft onduidelijk vind ik...maargoed..wel bedankt voor al jullie reacties..enuuh..niet ruzie maken he! haha..gelukkig nieuwjaar trouwens!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:32

Blue_Star schreef:

Nou,dan mag jij mij eens vertellen waarom de bandages afzakken naar de koot bij mijn vzpaard?En geloof het of niet,ze zitten er strak omheen!Dat is voor mij het bewijs dat mijn vzpaard strijkt,zijn kogels dus als het ware aantikt en bandages helpen heus niet!Hoe strak/los ik ze ook doe dus ik ben genoodzaakt peesbeschermers te gebruiken.
Op welke punten ondersteunen bandages?
Een lapje stof kan geen paard van 500kg ondersteunen en de benen worden er gevoelig van!Bij een mens kan dat wel omdat wij meer spieren dan gewrichten en pezen hebben,een paardenbeen bestaat vooral uit pezen en gewrichten.
Ik ben van mening dat bandages schadelijk zijn:
Ze maken de benen gevoelig,pezen zwellen op en worden te warm,kan afzakken of te strak vastzitten,.. bij peesbeschermers kan je je peesbeschermers door een ervaren persoon je paard laten passen,nadien hoef je geen hulp meer,bij bandages ben je nooit zeker of het goed is.
Ik gebruik ze enkel als ik een been moet koelen met coolpacks of heel soms voor de sier maar meer niet,altijd peesbeschermers

Onder peesbeschermers wordt een been MINSTENS net zo warm. Peesbeschermers zijn over het algemeen gevoerd met neopreen, wat warmte erg slecht afvoert (weleens een wetsuit aangehad?).
Ik vraag me dus af wat er warmer wordt, een bandage met een goede onderlap eronder (ik gebruik altijd climatex onderlappen van eskadron) die ook ook nog vocht opneemt, of een laag neopreen?
Daarbij ondersteunen peesbeschermers een been net zo min als bandages.

Volgens jouw redenatie zou je een paardenbeen zwakker maken door het te beschermen met bandages, dan zou dat voor peesbeschermers toch ook opgaan?
En omdat de bandages bij jouw verzorgpaard afzakken hoeft dat toch niet bij ieder paard wat zichzelf aantikt het geval te zijn? Waarschijnlijk strijkt jouw verzorgpaard dan op een nogal aparte manier. Ik ken genoeg paarden die in meer of mindere mate strijken en die met bandages gereden worden, en afzakken doen ze niet hoor.