Welk springzadel is een aanrader?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Welk springzadel is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:52

ik heb op die euroriding Jade gezeten, donkerbruin met blauw biesje..supersjiek!!! Die zat wel erg goed, ook met m'n lange benen, maarja die was nieuw/...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:58

#Ymke# schreef:
ik heb op die euroriding Jade gezeten, donkerbruin met blauw biesje..supersjiek!!! Die zat wel erg goed, ook met m'n lange benen, maarja die was nieuw/...

Tweedehands haast niet aan te komen, ik heb echt spijt dat ik die van mij 1,5 jaar geleden verkocht heb. Maar nieuw zijn ze niet absurd duur vind ik, ca. 600-700 euro.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:59

Neej, klopt. Ze zijn geloof ik daar 750 euro compleet. Wilde zelf rond de 400 euro uitgeven, maar misschien moet ik toch maar doorsparen

Ik heb mijn nieuwe dressuurzadel nog niet eens binnen, dus het moet niet te gek worden

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:05

Ik heb zelf 2 jaar gezocht naar een goed 2e hands springzadel. Heb het niet kunnen vinden. Voor de goede zadels wordt vaak toch best nog veel geld gevraagd, en dan is het nog de vraag of het goed op je paard ligt en goed voor jou zit. Laat een zadel vooral goed passen op je paard. Koop niet zomaar wat, anders krijgt je paard (rug-) problemen.
Ik heb 10 jaar geleden een 2e hands "trainer" gekocht, heb daar 10 jaar lang met verschillende paarden mee gesprongen, we rijden er nu nog een paard mee. Past alle paarden, zit lekker, en heb ik indertijd voor ongeveer 350 gulden(!) gekocht. Je moet gewoon mazzel hebben.
Zelf heb ik nu een nieuw zadel gekocht van hulzebos. Bevalt me goed, maar was wel 1655 euro....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:02

Mijn dressuurzadel is ook een hulsebos, maar ik vind dat gewoon teveel geld voor een "bijzadel".. Ik zoek een zadel wat mij lekker zit (ivm rugklachten), dat het op het paard goed ligt is natuurlijk het belangrijkste, maar het is zo dat dat logisch is, dus daar heb ik het al niet meer over .

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:04

PriscaZ schreef:
topsylover schreef:
Wij hebben een Kentaur, maar die was nogal duur, maar die heeft een heerlijk diepe zit, met kussentjes aan de achterkant(bij je hielen) en je springt er erg lekker mee

Volgens mij is Kentaur nou net een van de goedkopere merken...

Nee hoor, die van ons was bijna 900 euro, dus niet echt goedkoop te noemen

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:24

Een erg fijn zadel met een heerlijke zit is de CDT Pizol egt een lekkere diepe zit heb veder ook 2 premiere zadels maar omdat me E pony zo verschrikkelijk hoog kan bokken had ik besloten nog een zadel met een stevigere zit te kopen en dit zadel is egt super hij kan zo hoog bokken als die wil en ik kan gewoon netjes blijven zitten !! en bij me premiere zadels die zijn meer close contact heb ik dat minder maar deze zijn ook erg fijn!

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:10

Let wel op: zadels zijn zó persoonlijk dat wat wel en niet fijn is voor iedereen verschillend is.
Daarnaast is het maar afwachten wat er het beste op de rug van je paard past. Jij kan nog wennen aan een zadel wat niet helemaal je eerste keus is, voor een paarderug bestaat wennen uit drukplekken....

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:33

stubben heeft wel een hele harde zit, wij hebben op stal 3 stubbenzadels liggen waarvan 2 verschillende types, rijd er zelf ook vaak op maar je krijgt er wel een houte kont van. Ikzelf heb een br joslansink gehad, heerlijk zadel!! maar 2e hands ook bijna niet te krijgen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:12

Ik had een Jos lansink (BR) springzadel, vond het erg fijn en ik ben er toch ook een die een stevige zit moet hebben wegens over enthousiast paard . Ik heb hem toen voor niet al te duur gekocht helaas lag hij niet goed..

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:26

Hoeduur kost zo'n Rossner dan ongeveer?
En waar verkopen ze de Kentauer?

Cabsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:31

Ik heb voor het springen een Euroriding Jade. Dat vind ik een heel fijn zadel en was ook niet heel gek duur. Ik geloof 800 euro ofzo.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:43

Cabsie schreef:
Ik heb voor het springen een Euroriding Jade. Dat vind ik een heel fijn zadel en was ook niet heel gek duur. Ik geloof 800 euro ofzo.

Hebben die ook een site ofzo?
Of waar verkopen ze die?

Tamara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:13

Ik heb ook een euroriding jade, zijn echt super fijne zadels en niet duur! Op de site van Drunens ruiterhuis staan wel informatie volgens mij. Hun verkopen ook 2e hands zadels! www.drunensruiterhuis.nl

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:53

Ik heb een Stubben Siegfried waar ik fijn mee kan springen. Maar deze heeft niet een diepe stevige zit.

Een zadel waar ik een tijdje geleden veel mee sprong en eigenlijk ook altijd dressuur mee reed omdat het zadel zo goed zat, was een Forrestier. Heerlijk zadel!

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:08

een Rossner ben ik ook voor wezen kijken die staat nu op mijn verlanglijstje ( nog even sparen) die kun je bij divoza kopen voor 635 ongeveer. De kentaur is in berlicum te koop bij langeraap.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:11

Hmm weet iemand hoeduur die Euroriding Jade is?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:11

Staat in het topic als je goed leest

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:12

#Ymke# schreef:
Staat in het topic als je goed leest

Ooh haha ik ben scheel.

EdwardR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:51

Ik vind een Kieffer echt het perfecte zadel. Zelf nooit klachten van gehad en als er andere mensen erop (mogen ) zitten is iedereen er even positief over

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:14

Kieffer is bv een van die zadels die ik nooit zou aanschaffen.. Ik kan daar niet opzitten, ga altijd heel raar rijden op die dingen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:31

Toen ik naar een 2ehands springzadel zocht,heb ik er niet 1 gevonden die perfect paste op Pumba..
Maar ik moet al gauw een 17 inch zadel voor mijn kont hebben,terwijl Pumba maar een A'tje van 1.15/1.20 is

Zelf vind ik Stübben een "harde"zit hebben,net alsof je op karton zit Maar ze sluiten wel goed aan

Passionato

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:38

EdwardR schreef:
Ik vind een Kieffer echt het perfecte zadel. Zelf nooit klachten van gehad en als er andere mensen erop (mogen ) zitten is iedereen er even positief over

Ik behoor dus tot dat selecte gezelschap. Ik vind Kieffer persoonlijk geen fijne zadels, maar Edward zijn zadel is echt goddelijk!!!
Verder vind ik de Forestier springzadels ook echt waanzinnig..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:06

VZH Prestige!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:12

Ik heb zelf een Stubben Siegfried en een Stubben siegfried KSII
De KSII is met een platte zit, die vind ik zelf het fijnst. (ik spring alleen nog maar)
De gewone siegfried met een diepere zit zou ik aanraden als je ook dressuur wilt rijden, heb er m2 mee gereden.

Verder zou ik zeker voor een 2ehandse gaan, kan je direct fijn op zitten.

Succes ermee