POLL vraag: Bak of goede verzorging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ik kies voor

Het welzijn van mijn paardje
Geen stemmen
Voor een goede bak
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:43

had je die mensen nog gesproken over mogelijke verbeteringen?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 22:57

Ik wilde niet meteen hoog van de toren blazen natuurlijk. bedoel sta dr nu een net iets meer als een week. En ik had de bak nog niet zelf geprobeerd. Dus ze weten dat ik vandaag heb gereden in de bak, zij gingen weg nml. Dus nu ga ik morgen wel een balletje opgooien over die bak want mn paardje komt er echt niet in weg. En zo kunnen ze ook niet zeggen dat ik ergens over kom klagen wat ik nog niet heb uit geprobeerd. Dus hoop morgen echt meer te weten. want twijfel echt of ik nu de juiste keus gemaakt heb eigenlijk.....

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:01

Het zou jammer zijn als je denkt een goede keuze gemaakt te hebben en je al vrij snel bedrogen uitkomt . Maar als ik jou was zou ik zeker je ogen en oren open houden voor een ander stekkie .

Of kijk eens in dit topic. Hier staan dik 17 links in over bodems en hoe ze te optimaliseren . Misschien zit er nog wat bruikbaars voor je tussen.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:05

Ja dank je! Heb me al goed verdiept in de topics... Nu de rest nog... Scheelt wel dat er nog anderen zijn die dezelfde mening delen! Zag dat jij op de Boleem staat nu. Is echt een super stal of niet dan

OemmiejO

Re: POLL vraag: Bak of goede verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:17

Andere stalling.
Een slechte bak heeft ook met welzijn van je paard te maken. De mijne is nogal lomp en gaat daardoor snel onderuit.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:29

Hangt er vanaf hoe zwaar de bodem is. Mijn huidige bak is ook redelijk zwaar in vergelijking met de bodem van de stal waar ik mijn paard kocht, daarop leek hij wel een pingpongbal Maar door de bank genomen kun je er prima rijden en hij is vrijwel altijd droog.

Bij een nieuwe stalling moet ik het eens zijn met de bak EN de verzorging.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 08:47

Mariek1983 schreef:
Ja dank je! Heb me al goed verdiept in de topics... Nu de rest nog... Scheelt wel dat er nog anderen zijn die dezelfde mening delen! Zag dat jij op de Boleem staat nu. Is echt een super stal of niet dan

Jep is een hele fijne stal, maar in de winter hebben we wel wat moeten inkrimpen met buitenzetten. Maar tot nu toe krijg ik ze allemaal nog los buiten

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 09:43

Urielle schreef:
Hangt er vanaf hoe zwaar de bodem is. Mijn huidige bak is ook redelijk zwaar in vergelijking met de bodem van de stal waar ik mijn paard kocht, daarop leek hij wel een pingpongbal Maar door de bank genomen kun je er prima rijden en hij is vrijwel altijd droog.

Bij een nieuwe stalling moet ik het eens zijn met de bak EN de verzorging.

Als ik met mijn paard door die bak rij dan heeft ze constant de oren plat in de nek, en op de zware stukken komt ze zowat niet weg

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:21

sjakie schreef:
had je die mensen nog gesproken over mogelijke verbeteringen?

Nou ik kwam vandaag op stal en kreeg te horen dat de staleigenaren een beetje boos waren omdat wij steeds naar de binnenbak gaan in de buurt. Dan moesten we daar maar gaan staan, want ik kon ook rijden op de eigen stal want die bak was goed.
Nou dus dat was dan meteen duidelijk, heb gezegd dat deze bak niet goed was want hij is loodzwaar voor mijn paard.
Daar werd verder niet op gereageerd, dus ja denk toch dat ik daar dus niks hoef te verwachten qua verbeteringen....

Ik baal nu echt heel erg.....

Toch een verkeerde beslissing genomen qua stal

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:42

Een zware bak hoeft niet per definitie een slechte bak te zijn. Het kan ook zijn dat met opbouwen je paard er wel fijn in wil lopen. Wat doen de andere ruiters op de stal? Trainen die serieus in die bak? Hoe lang ligt de bak er al zo bij? Hebben zij (meer) blessures sinds de bak er zo ligt?
Je hebt best kans dat als je je paard de tijd geeft om aan de zwaardere bodem te wennen, dat hij er dan wel beter in gaat lopen.
Overigens zeg ik niet dat dat bij alle zware bodems zo is, maar het is nogal lastig vanf de computer beoordelen.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:41

Ik zou dan een andere stalling nemen, want ik wil beide.
én een goede bak, én een goede verzorging .

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:55

Mariek1983 schreef:
Nou ik kwam vandaag op stal en kreeg te horen dat de staleigenaren een beetje boos waren omdat wij steeds naar de binnenbak gaan in de buurt. Dan moesten we daar maar gaan staan, want ik kon ook rijden op de eigen stal want die bak was goed.
Nou dus dat was dan meteen duidelijk, heb gezegd dat deze bak niet goed was want hij is loodzwaar voor mijn paard.
Daar werd verder niet op gereageerd, dus ja denk toch dat ik daar dus niks hoef te verwachten qua verbeteringen....

Ik baal nu echt heel erg.....

Toch een verkeerde beslissing genomen qua stal

wat een nare reactie
Ik denk idd dat je qua verbetering dan weinig hoeft te verwachten. Je kunt hooguit nog een inschatting maken of de bodem nog zal inzakken.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:58

Ik heb ff de foto's gekeken die je een tijdje terug hebt geplaatst viewtopic.php?f=53&t=511983&hilit=, zo te zien vind ik het persoonlijk meevallen kan ook dat ze gewoon moet wennen in een nieuwe bodum

jen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:50

Citaat:

Ik heb ff de foto's gekeken die je een tijdje terug hebt geplaatst viewtopic.php?f=53&t=511983&hilit=, zo te zien vind ik het persoonlijk meevallen kan ook dat ze gewoon moet wennen in een nieuwe bodum

die foto's die je daar ziet zijn (bij toeval) allemaal in het voorste gedeelte van de bak genomen...en daar valt het nog wel mee jah klopt.
maar het achterste gedeelte is 4/5 keer zo erg :S

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:12

En het is ook alleen op de hoefslag REDELIJK te doen ja. Een volte rijden gaat al niet, want dan zakt ze in het midden al tot en met minstens dr hele voet weg in het zand