Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:34

je kan het ook laten opnemen, en dan hoef je er niet eens naar te kijken. Maar je hebt wel de kans ervoor. Al ligt die een jaar in de kast, ik denk dat je dan mischien het gevoel krijgt van: " hij is nog bij me.
Maar je moet doen wat je voelt
Succes

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:53

ik zou het wel doen.
mijn tantes pony is nu ook bijna 37, en ik maak ook fotows hoe hij er nu uitziet..
hij is nu best wel mager, maar voor mij blijft hij toch de snelle pittige dinnie..
dus ik zou zeggen: doe wat je hart je ingeeft, en laat je niet ompraten van niet

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:55

mee eens,
laat je niet ompraten! want dan krijg je later spijt!
doe gewoon wat jij prettig vind en heb schijt aan de rest die denken dat je het niet moet doen!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:05

Gewoon doen wat je eigen gevoel je ingeeft, als jij denkt dat je daar baat bij hebt en dat je het fijn vind om nog wat beeldmateriaal van hem te hebben, dan moet je dat zeker doen

Goof

Re: Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:18

Toen mijn paard ingeslapen was, lag hij er hele vredig bij en heb ik ook nog overwogen om eem foto te maken. Ik heb toen besloten om het niet te doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem in gedachte nog steeds dagelijks zo zie liggen.... dat beeld verdwijnt nooit meer.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:59

Ik zou persoonlijk geen foto's maken van het inslapen zelf, wel van een dag ervoor ofzo.
Maar dat ben ik hè..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:19

Ik heb 3 maanden geleden mijn pony in moeten laten slapen. Ik was er zelf niet bij toen het gebeurde... Ik heb wel foto's gemaakt toen ie net dood was en daar heb ik totaal geen spijt van. Het zijn juist de mooiste foto's die ik heb van haar en mij samen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:25

Van het inslapen/overlijden hoef ik niet zo nodig foto's te hebben. Maar ik zou denk ik wel graag herinneringen hebben aan hoe het dier levend was.
Heel recent (1,5 week geleden) is 1 van onze honden overleden. Dat ging heel erg snel. Veel sneller dan verwacht. Enkele uren voor hij overleed heb ik nog wat foto's gemaakt, toen nog niet wetende dat hij diezelfde avond nog zou overlijden. 1 daarvan is mij nu al heel dierbaar en zal ik ook zeker laten afdrukken.
Bewust wilde ik geen foto's maken nadat hij overleden was en heb dat ook niet gedaan.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:52

Als je paardje doodgaat kun je het beste doen waar je je goed bij voelt. Als jij graag terug zou willen kijken op zijn overlijden, dan moet je dat vooral doen en niet er aan denken of mensen dat raar zouden vinden.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:11

ja terugkijken op zijn overlijden.. zo klinkt het best raar en gemeen
maaar ik bedoel meer bijv. foto's van hoe die erbij ligt.. als ze vredig ligt, niet als ze helemaal heutemeute ligt ofzo..
maar nog een mooie foto als afsluiter

gelukkig is er niets aan de hand hoor, en dit was gewoon ene belangstellende vraag.. was wel benieuwd hoe jullie erover dachten..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:27

Ja, ik zou foto's maken. Het hoort denk ik bij het afsluiten van een mooie periode. Ik wil me mijn paardje niet alleen herinneren van zoals hij was, en ook oud en op de overstap van leven naar dood was hij. En ook toen hield ik van hem. Misschien nog wel het meest intens ooit. Dus óók dat vreselijke moment wil ik me herinneren.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:32

Filmen, ik weet niet of dat zo'n strak plan is. Ten eerste omdat, als je het zelf doet, je je paard niet echt kan bijstaan met een camera in de hand.
Ten tweede omdat het niet altijd even elegant gebeurt. Je hebt paarden die nog een half uur 'nahijgen', zelfs als het zeil er al over ligt. Ze zijn dan al knetterdood, maar de ademhalingsspieren stuipen nog na.
Ik heb wel eens gefilmd hoe een paard werd gedood voor de slacht. Gewoon om aan de eigenaar te laten zien dat het correct, snel en diervriendelijk ging. Was trouwens nog een hele klus om toestemming van de slachter te krijgen, maar toen ik had beloofd de band (jaja, nog voor het digitale tijdperk) achter te laten als ie het 'ongeschikt' vond, ging hij akkoord. Voor de eigenaar was het bekijken van de band de zekerheid die ze nodig had om het af te sluiten, omdat ze er zelf niet bij kon zijn.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:59

dat zou ik zelf niet willen een paard zien geslacht worden, brr...
maar oke, ik bedoel meer het filmpje van het spuitje.. en dat ie gaat liggen en daarna gewoon afkappen.. en verder mischien foto's maken.

Niinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:59

heejj!
neej, tuurlijk is dah nii raar.. alleen ik zelf zou het nii meer terug durve te zien, of kunnen zien...

xxxjes niinna

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:39

let je op msn taal

Knavia : bedankt voor je pb, ben weer op de hoogte over de slachthuizen en gerustgesteld!

Mar77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:51

ik heb wel foto's gemaakt van mijn pony(35) toen ze al dood was. Ze kreeg koliek en had toevallig mijn foto toestel mee.
Ik heb haar nog nooit zo vredig zien kijken.
Het is inmiddels ruim 2 jaar terug en heb ze maar een paar keer bekeken, maar ik heb ze wel.
Voor mij zit er nog een verhaal bij maar ik heb er geen spijt van dat ik ze wel heb.