Vuurwerk.. paard in de wei ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Vuurwerk.. paard in de wei ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:25

ik ga een poging wagen mn paardje binnen te zetten rond 23.00 met flink wat hooi, maar vanmiddag vond ze het niet tof in ieder geval, ik had dr ff op stal gezet om wat hooi te geven, maar ze heeft alleen staan draaien en doen. terwijl ze de rest van de dag buiten loopt en er niets aan de hand is en nergens op reageerd....
moet dus ff kijken hoe het gaat vanavond, als ze echt in paniek raakt op stal, gaat ze alsnog de wei in met flink hooi... het vuurwerk op zich vind ze niet erg, maar vuurwerk en dan op stal blijven wel..
*zucht* dilemma!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:28

Onze paarden staan binnen. We doen de luiken dicht, geven ze flink wat kuil, en zetten de radio hard aan. Dan mogen ze morgen wel weer naar buiten.
Bij jou ligt het natuurlijk anders omdat er niemand thuis is. Ik zou doen wat jou het slimst lijkt en waar jij je het best bij voelt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:45

Myne staat altijd, buiten. dus nu ook.
dit wordt zijn 2e jaar voor vuurwerk maar zal wel mee vallen hoor, verwacht geen problemen.

vindt het ook wel spannend hoor ga morgen wel weer bij 'm kyken

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:47

onze staan binnen
Elza is bang voor vuurwerk dus de 'klepjes' (van boven de box deur)
gaan dicht...
wij zijn wel gewoon thuis....

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:49

ik zet ze altijd binnen...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:53

ik ga rond 12 uur naar de paarden gaan kijken, en hen een beetje in de gaten gaan houden
de mijne staan overigens buiten zoals ze het gewoon zijn en kunnen buiten en binnen wanneer ze dat willen.
weet alleen nog niet wat mijn twenter op vuurwerk zal reageren.
ze staat er nog maar van deze zomer.

ik denk dat mijn paarden pas zouden panikeren als ze op stal stonden, ze zouden gewoon de deur uitbeuken

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:11

Hoi,

indd bij ons op stal(pensionstal) gaat de radio aan en er is iemand aanwezig die af en toe een rondje maakt.
Ik zou ze zelf niet buiten laten!

(mijn advies)!
Groetjes Charley

Charley89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:13

mistery schreef:
Kunnen ze niet over het hek klimmen dan? Ik het liever dat mijn paardje binnen staat. Stel je voor dat er wel iemand is die het leuk vind vuurwerk in je wei te gooien. Vind het maar niks

Ik geef je 100% gelijk die gekken van tegenwoordig zijn er wel toe in staat!!
Groetjes Charley

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:48

Ik zou als je paard normaal ook buiten staat buiten laten staan.
Als die met andere paarden samen staan voelt ie zich denk ik wat fijner dan in hun eentje in een stal waar ze niet uit weg kunnen.
Mijn veulen laat ik ook buiten staan vanacht, normaal gaat die elke avond op stal maar ben toch bang dat ie uit de stal (buitenbox) zal komen omdat ie bang is.
Ik denk dat ie dan liever bij de andere paarden staat.
Mijn tinker die staat zowiezo altijd buiten en nu ook weer oud en nieuw.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:53

ik pas een weekje op een shet, van een vriendin, want zelf is ze op vakantie, nou staat ze een stuk verder weg van mijn huis (lees ong. 10min. fietsen!)
ik ben voor het eten bij der geweest, ze blijft gewoon staan waar ze normaal ook staat, een klein weitje, met een stalletje, heb der extra hooi gegeven, ze is niet bang voor vuurwerk, maar extra hooi voor der , vind ik wel zo fijn!!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:55

als je paard normaal altijd buiten staat zou ik hem buiten laten. En anders op stal. Mijn verzorgpaarden staan altijd buiten, dus blijven nu ook buiten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:57

Mijn paarden staan binnen maar dat staan ze in de winter altijd 's nachts. Normaal hebben we de staldeur op een kier staan voor de katten maar die is nu dus helemaal dicht omdat ik niet wil dat die buiten lopen. Maar als jou pony's gewend zijn buiten te staan zou ik ze laten staan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:58

Buiten!
Mijjn paard staat ook gewoon buiten, ik heb geen idee of ze het eng vind ofniet, maar juist buiten in een wei heeft ze de ruimte om weg te rennen als ze het eng vind.. in een stal zitten ze opgesloten, kunnen ze niets ien.. raken ze alleen maar meer in paniek en verwonden ze zichzelf sneller dan dat ze ervoor weg kunnen rennen

ze zullen heus niet zo snel door het draad gaan zolang ze maar ruimte hebben

lizalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:06

Mijn pony staat gewoon lekker op stal. Dan is ze ook wel heel erg zenuwachtig maar in de wei vertrouw ik het helemaal niet. Want dat iedereen nou rekeking houdt dat er paarden in de wei staan?Denk het niet. Radio aan.. en gewoon afentoe eventjes gaan kijken.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:34

Het is hartstikke goed gegaan...we hebben ze buiten gelaten..en zijn er bij geweest..hadden ze eerst binnen gezet maar ze waren heel erg gestresst..
Ze hebben wel even lopen rennen..maar zijn niet in paniek of iets geraakt.
Ben blij dat we het zo gedaan hebben..wel hadden we in de hele wei hooi verspreid..zodat ze afleiding hadden.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:42

De pony's hier zijn ook gewoon buitengebleven
Ze hebben lekker gerent maar verder is er niks gebeurt