Jup, daar zit idd een probleem Nimber. En je hebt het nog sterker nu omdat het hier van elkaar afgekeken wordt.
Iemand ziet foto's van sleetjerijden, VD of targetticking, en wordt enthousiast, wil dat ook gaan doen. Verder geen kennis, geen hulpmiddelen, dus ze gaan het aanleren met wat ze zien van bokt/andere sites. En als de hulpmiddelen er niet zijn worden die wel in elkaar gefabriceerd zodat je toch nog stoere foto's kunt plaatsen, want: "Mijn pony loopt nu ook voor de slee!!!"
Gevolg is dus mijn eerste post waar ik de kriebels van krijg, VDpony's die gevraagd worden hun nek en benen ter plaatse te breken, targetticking wat gewoon doelloos tikken met een korte zweep wordt etc etc
Nou heb ik vroeger natuurlijk ook wel wat afgeklungeld, was ook bravours en stapte zonder cap op een jonge onbeleerde pony waar ik wel even mee zou gaan rijden ( ben natuurlijk gelanceerd )
Stond geheel onwetend bij een groep jonge hengsten in het land en vond het zo grappig dat ze steigerden en elkaar beten enzo... ( 2 seconden later moest ik rennen voor mn leven omdat ze het werkelijk op mij gemunt hadden en de maaiende hoeven in de rondte vlogen )
Dat soort gepruts hebben we allemaal wel eens gehad denk ik, maar ik kan me niet herinneren dat ik ging prutsen met tuig, om maar iets te kunnen doen.
Je had een zadel en daar reed je mee, of zonder, als dat kon, maar was de pony niet geschikt voor harnachementloos rijden en hadden we dat niet, nou dan deden we dat niet en was ik al dolblij als ik de hele middag kon gaan staan poetsen.
Overigens heb ik die sleefoto's niet alleen bij heel jonge meiden gezien, als we weer de groep 'penny's' erbij halen... heb ze ook ouder gezien waarvan je verwacht dat ze al wat meer verstand en ervaring hebben...