Ik moet zeggen ik was ook niet weg van kunststof zadels, maar ik heb er een keer op gereden en ik was er weg van! Ze zijn ook lekker makkelijk in hun onderhoud. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik moet zeggen ik was ook niet weg van kunststof zadels, maar ik heb er een keer op gereden en ik was er weg van! Ze zijn ook lekker makkelijk in hun onderhoud. 
Nancy_evita schreef:een wintec idd

) heb ik het zadel aan laten passen aan mijn huidige haflinger (toen 3, nu bijna 6). Ik laat het zadel regelmatig even nakijken en dat gaat echt als 'n tierelier. Eigenlijk heb ik nooit problemen met het zadel, voor dit zadel heb ik een pagony gehad (huismerk divoza) en dat was echt een groot DRAMA, dit zadel heb ik dus ook verkocht.

Yvonniej schreef:Ik zal niet voor een boomloos gaan en zeker niet bij een jong paard. Ik ben niet overtuigd van het goed zijn voor de paardenrug.
Je zit toch op de ruggengraat en hij vangt helemaal niks geen klappen op, en zeker bij zo'n jong paardje lijkt mij dat niet goed.