Venetia schreef:
Nou, als jou broer voor mij een ijslander heeft met de kwaliteiten van Tjaldur, koop ik hem direct!
Sorry, maar 1000 euro voor zo'n ijs? Zonder eczeem? Die vind je nergens hoor, ook al komt ie van een manege. Juist omdat ie van een goede manege komt is het een pony die regelmatig beweging heeft gehad (en ook zeker niet te veel als ik het zo hoor) en daardoor hard is.
Over die 'niet verhuizen eis', dat kan je eventueel afspreken, maar idd voor een bepaalde tijd. Of je moet niks kontraktueel laten vastleggen, dan kunnen ze ook niks als je toch wilt verhuizen.
Verder, altijd onderhandelen over de vraagprijs! Krijg je er zadel en hoofdstel bij? Zo niet, kun je proberen dat er bij te krijgen als ze niks van de vraagprijs af willen doen.
En voor wat je hebt vind ik je stalling niet duur hoor. Ik betaal liever ietsje meer voor een stal waar ze de hele dag buiten kunnen dan één met een luxe binnenbak waar ze maar een uurtje buiten kunnen.
Maar nogmaal, laat je paard wel keuren.
Ik denk ook dat je over de vraagprijs niet heel moeilijk moet doen als dít echt jou droompaard is. Ik vind het sowiezo al niet heel veel, gezien zijn afstamming, prestaties e.d. Je kent de hele geschiedenis van de pony, hij is in goede conditie...
Ik denk dat heel moeilijk word om een paard met deze kwaliteiten te vinden onder de 3000. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een ijs, maar in een lagere prijsklasse, maar dan kom je bijna altijd op een paard met zomereczeem, of ouder dan 18 jaar.