oplichter uit engeland???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:00

Aapestaartje schreef:
Eehm, ik weet het niet zo goed. Ik zou toch willen weten waar ze terecht komt hoor!
Maar even een vraagje:
Jij mag niet meereizen van het vervoersbedrijf, maar zij wel?

Ja dat laatste vatte ik ook niet.
Niet vertrouwen dus?

Flore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:07

Ziolette schreef:
waldisney schreef:
Het volgende schreef ze o.a. in haar laatste email:

When you say travel to the UK with her, is this with the transport company
or would you transport her with your own lorry/box? If you mean could you
travel in the transport company lorry with her, the transport company would
not allow this. That is what i dont like, having a stranger look after your
horse for the journey. I worry bad things could happen!

Ik vind het wat gebrekkig engels voor een engelse om eerlijk te zijn .

Precies wat ik ook dacht. Sorry hoor maar ik studeer Engels en dit is dus niet geschreven door een echte Engelse. Ik zou het niet vertrouwen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 02:30

irish_lady schreef:
Dit is geen verkeerd engels hoor, het engels dat wij op school leren is het 'nette' engels. Ik vind het goed klinken!

Het Engels dat deze vrouw in haar mailtjes typt is géén correct Engels. Ik weet dat het Engels dat we op school leren het 'nette' Engels is- maar wat deze vrouw aan Engels gebruikt is soms ver van correct.

That is what i dont like, having a stranger look after your

Zo gebrekkig als wat.
En dán ga ik me toch echt afvragen of zo'n iemand wel echt in GB woont.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 09:16

Op een gegeven moment maakt ze het geld over en dan moet jij alleen even van dat geld dat ze heeft overgemaakt de transporteur betalen......

Snappie, daarna blokkeert ze de transactie en ben jij je transportkosten kwijt. Dit is een vaak voorkomende truuk en omdat de schade niet zo groot is( je hebt je veulen nog wel op stal) komen ze er mee weg.

Gewoon haar telefoonnummer vragen en zeggen dat ze hem zelf mag ophalen, dat ze dan wel bij jou kan logeren maar dat je hem nooit zomaar aan iemand mee geeft. Is het een eerlijk contact dan heb je je veulen verkocht, is ze niet eerlijk ben je er vanaf.

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 09:35

WildWings schreef:
irish_lady schreef:
Dit is geen verkeerd engels hoor, het engels dat wij op school leren is het 'nette' engels. Ik vind het goed klinken!

Het Engels dat deze vrouw in haar mailtjes typt is géén correct Engels. Ik weet dat het Engels dat we op school leren het 'nette' Engels is- maar wat deze vrouw aan Engels gebruikt is soms ver van correct.

That is what i dont like, having a stranger look after your

Zo gebrekkig als wat.
En dán ga ik me toch echt afvragen of zo'n iemand wel echt in GB woont.

Er is toch echt niet zo veel mis met het Engels hoor... het is iig nog altijd stukken beter dan een hoop Nederlandse berichten die ik op bokt tegen kom en die toch echt van de hand van rasechte Hollanders afkomen... Bovendien is er nog altijd zoiets als spreektaal en kan iemand die in Engeland woont ook nog een andere herkomst hebben he, je hoeft niet perse een rasechte Engelsman of vrouw te zijn om in Engelenad te kunnen wonen... En in verschillende delen van een land heb je idd ook gewoon verschillende "taal gewoontes".

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:07

Dat Engels is goed zat.
Vraag de naam van het transportbedrijf en bel die op, kan je vragen hoe de vork in de steel zit en of deze persoon wel vaker paarden laat vervoeren naar GB. En die transportbedrijven zijn over het algemeen wel wat gewend, ook veulens vervoeren. Vaak nog veiliger als bij de gemiddelde particulier die z'n veulen met een trailer vervoert.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:12

Het is gebruikelijk dat er in zulke gevallen met een tussenpersoon wordt gewerkt. Dat kan heel goed het transportbedrijf zijn, en die zal inderdaad niet toestaan dat jij met het paard meereist, bovendien is het dan helemaal niet jou paard meer.
Meestal zorgt zo'n tussenpersoon ook dat 't papierwerk op orde is, al lang voordat er geld wordt overhandigd. Dit papierwerk is een heel geregel (de RVV komt er ook nog eens aan te pas) dus als ze daar aan beginnen (en die kosten zijn logischerwijs altijd voor hun, niet voor jou) kan je er van uitgaan dat het een serieus aanbod is, omdat de koper er als geld tegen aan gooit voordat de daadwerkelijke eigendomsoverdracht heeft plaatsgevonden.
Wat je wel duidelijk moet afspreken is dat op het moment dat het paard door de transporteur wordt opgehaald, elk risico bij de koper ligt, niet bij jou. Praktisch gezien: zorg dat het geld dan al op je rekening staat. No money, no horse! Via IBAN-transacties staat het geld binnen maximaal 5 dagen op je rekening.
Paarden transporteren blijft een vak apart, vooral als er im- en export aan te pas komt, en omdat de keuze van de transporteur aan de koper wordt overgelaten heb jij geen controle over de kwaliteit.
Vraag ook goed na wat er wordt verstaan onder 'keuren' door de dierenarts. En fax het keuringsrapport door, zodat er een akkoord is vóór je verder gaat. Als je de eigendomsoverdracht al in Nederland laat plaatsvinden, valt de koop onder het Nederlandse recht, scheelt je extra gehannes mocht er al gehannes van komen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:20

vikki schreef:
Er is toch echt niet zo veel mis met het Engels hoor... het is iig nog altijd stukken beter dan een hoop Nederlandse berichten die ik op bokt tegen kom en die toch echt van de hand van rasechte Hollanders afkomen... Bovendien is er nog altijd zoiets als spreektaal en kan iemand die in Engeland woont ook nog een andere herkomst hebben he, je hoeft niet perse een rasechte Engelsman of vrouw te zijn om in Engelenad te kunnen wonen... En in verschillende delen van een land heb je idd ook gewoon verschillende "taal gewoontes".

Als je intresse toont in een paard, dan lijkt het me dat je wel een beetje oplet met wat je typt? Anders kom je toch niet echt serieus over (op mij, dan.)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:25

Vraag gewoo of ze wil komen kijken naar je paard omdat je meerdere geinterreseerden hebt en omdat je zeker wilt zijn van een goed tehuis voor je veulen. Ze zal toch ook niet zomaar een paard willen kopen omdat ze er een foto van heeft gezien?

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:09

WildWings schreef:
vikki schreef:

Als je intresse toont in een paard, dan lijkt het me dat je wel een beetje oplet met wat je typt? Anders kom je toch niet echt serieus over (op mij, dan.)

Ik zie in jouw stukje tekst ook al een paar foutjes... Je hebt nou eenmaal niet altijd erg in kleine (en imo onbelangrijke) foutjes... en verder vind ik nog steeds dat er met het Engels weinig tot niets mis is... In verschillende delen van het land en ook in de verschillende landen waar Engels de moedertaal is zijn bepaalde "uitdrukkingen" gewoon correct of iig "ge-accepteerd" hoewel wij dat niet leren op school hier in Nederland... dus dingen waarvan wij denken dat ze fout zijn zijn dat niet per definitie...

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:15

ga eens op een engels forum kijken, daan typt iedereen I met een kleine letter en de ' slaan ze meestal ook over.
Als zij jou cash betaald voor je veulen lijkt het mij geen enkel probleem hoor. Je kunt ook teveel beren op de weg zien.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:17

Als ze trouwens een gezelschapsveulen zoekt zal je wel gek zijn om hem van over de grens te halen, papieren, gezondsheidsverklaring, aid, exportvergunning, transporteur etc. etc.

Je wordt in de mailing genomen, tenzij je een wonderprachtig veulen hebt met volpapier. Met premies en sterwaardig.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:21

Als ze hier de shetten met vrachtwagens vol vandaan halen (ierland) geloof ik alles. Als het een goed veulen is is het zeker de moeite waard!

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:35

Roosmarijn schreef:
ga eens op een engels forum kijken, daan typt iedereen I met een kleine letter en de ' slaan ze meestal ook over.
Als zij jou cash betaald voor je veulen lijkt het mij geen enkel probleem hoor. Je kunt ook teveel beren op de weg zien.

dat is wel het laatste waar ik me druk om maak in deze tekst. ging me meer om het gebruik van de werkwoorden. Ik heb ook een vriendin in engeland waar ik mee correspondeer en die schrijft toch heel anders.

Maar goed, mss ben ik te negatief. Ik heb ook al eens in het nederlands een mail gekregen van iemand die geïnteresseerd was en waar ik mijn bedenkingen bij had. Ze bleek uit het buitenland afkomstig en nog niet zo heel lang in NL. Uiteindelijk is het een vriendin van me geworden .

ikke

Re: oplichter uit engeland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:31

Engeland is om de hoek. Vraag adres, pak de boot en ga kijken. Is het nep, dan weet je het en pak je een lekker weekje Engeland, ben je daar ook eens geweest. Is het goed, heb je er mogelijk engelse vrienden bij.
Als het in de Midlands is, laat dan even weten of je gaat, krijg je een boodschappenlijst mee voor Land Rover onderdelen.

Ik kreeg vorig jaar in Engeland een set gloednieuwe banden voor mijn Land Rover aangeboden voor een onwaarschijnlijk lage prijs. Wat zal ik doen, erop in gaan??

Pegasus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:34

Knavia schreef:
Praktisch gezien: zorg dat het geld dan al op je rekening staat. No money, no horse! Via IBAN-transacties staat het geld binnen maximaal 5 dagen op je rekening.

Daar zit 'm nou juist de kneep met dit soort fraude gevallen. Voordat jullie de banken weer de schuld geven : buitenlandse cheque's worden onder VOORBEHOUD van incassering bij aanbod op je rekening bijgeschreven. Dat wil zeggen dat het bedrag wordt bijgeschreven en als dan blijkt dat de cheque ongedekt is, het bedrag weer van de rekening wordt afgehaald. Dit is een gebruikelijke procedure bij buitenlandse cheque's. Als je dat niet wilt, moet je dit expliciet kenbaar maken bij je bank. Je moet dan vragen om het bedrag pas op je rekening te storten als dat onvoorwaardelijk kan, dus als de cheque gedekt is. Via buitenlandse overboeking is nog beter, want daar zit geen voorwaarde aan vast. Als de koper alleen met een cheque wil betalen en dan ook nog het paard direct of vrij snel na overhandiging van de cheque op transport wil hebben, dan heb je vrijwel zeker met fraude te maken. Geef dan alle gegevens direct aan de politie door.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:57

Wat Ikke al zei: trek er een weekend voor uit en ga kijken.
Ik zou hier niet zo snel mijn bedenkingen bij hebben. Maar laat handje-contantje betalen...voor de rest kan er dan niets misgaan.
En de wat betere paarden zijn hier waarschijnlijk wat goedkoper dan in Engeland, hoor wel vaker dat ze hier komen shoppen.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:09

ik wacht het nog even af. Ik houd wel contact met haar. er zijn momenteel ook nederlandse mensen geinterreseerd in haar en dat kan ik beter afwachten of het iets wordt.
En daarbij komt, dat ze maar de helft van de vraagprijs wilt betalen, en ik heb al gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga.