(verbeterde) Barefoot zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:04

Delphi schreef:
@ Antheman: hee bedankt voor die website!!!! Heb jij je dekje ook via die website besteld? Nog een paar vraagjes

Moet je bij de onlineshop perse naar de dekjes voor torsion/barefoot kijken of kan er ook een square general purpose dekje onder? Er kunnen wel van die inlages in toch? Heeft iemand een foto van zo'n square dekje onder je barefoot?

Nee, via www.Startrekk.de

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:12

ik vind het best nog wel moeilijk te kijken wat voor zadel ik wil. Als ik naar de Barefoot kijk, moet ik zelf een maat 2 hebben (gezien mijn lengte en ben de dunste ook niet). Voor mijn oudste paard kan dit prima, alleen heeft ze een beetje een ingezakte rug en zou het handiger zijn om een iets hoger voorboogje te hebben. Maar mn andere paardje is wat kleiner en heeft heel weinig schoft, dus ik ben bang dat een maat 2 te groot is voor dr... iemand een idee?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:20

Alytuiere schreef:
ik vind het best nog wel moeilijk te kijken wat voor zadel ik wil. Als ik naar de Barefoot kijk, moet ik zelf een maat 2 hebben (gezien mijn lengte en ben de dunste ook niet). Voor mijn oudste paard kan dit prima, alleen heeft ze een beetje een ingezakte rug en zou het handiger zijn om een iets hoger voorboogje te hebben. Maar mn andere paardje is wat kleiner en heeft heel weinig schoft, dus ik ben bang dat een maat 2 te groot is voor dr... iemand een idee?

Probeer een testzadel, dan zie je vanzelf of een maat 2 goed is of niet.
Dat is juist zo mooi aan die testzadels.

Anoniem

Re: (verbeterde) Barefoot zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:21

ik heb een bruine maat 2 te koop

heerlijke zadels... alleen op mijn fries lag die lang niet zo goed als mijn fryso. Hij schoof alle kanten op, dat had hij bij mijn haflinger niet

dus nu saat hij te koop!

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:23

Anouar15 schreef:
Alytuiere schreef:

Probeer een testzadel, dan zie je vanzelf of een maat 2 goed is of niet.
Dat is juist zo mooi aan die testzadels.

nou ik heb vorig jaar een maat 2 testzadel gehad, maar toen had ik mn andere paardje nog niet. En bij mn merrie merkte ik dat ze wel iets meer ruimte bij dr schoft kon gebruiken, maar ligt zo'n zadel dan ook goed op een paard met minder schoft?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:26

Ik heb ook een barefoot maat 1. Het zit hardstikke lekker, veel beter dan een engels zadel. Ik heb alleen af en toe nog last van de pad. Ik krijg hem vaak niet in 1 keer recht op mijn paard, en tijdens het rijden wil hij ook nog wel eens schuiven. Heeft iemand hier een tip voor

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:11

ik heb zowel de oude als de nieuwe versie.
de oude versie vind ik beter zitten, maar de nieuwe is nog niet ingereden.
de zadels liggen meestal op een belgisch trekpaard, een boulonnais, en deze zomer ook op een fries.
hier mijn belgisch trekpaard een jaar geleden met het ouwe zadel (ze was daar net ingereden, dus let niet op de conditie
Afbeelding

ik rij trouwens met gewone beugelriemen nu
iemand een voorbeeldfoto hoe je dat kunt doen om de gesp beneden te laten zitten?
de bobbel onder men been is echt wel hinderlijk.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:13

ja ik heb idd ook de gesp naar beneden. Gewoon de beugel door de haak halen, vastmaken, en dan de gesp naar beneden trekken. Ik heb dan zo'n hoesje van leer om de gesp, en het uiteinde afgeknipt

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:23

Wat een prachtig paard Dutske!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:41

afknippen is niet echt handig, er moeten nog andere mensen mee rijden ook
bedankt
deze zomer stond ze mooierdan nu (nu is ze ook 8 maand drachtg )

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:18

En hoe zit het eigelijk met een singel,kan je een gewone dressuur singel,gebruiken?En kan je misschien ook een westernpad gebruiken?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:33

ik gebruik een gewone singel en een westernpad gaat prima, alleen is mijn paard nogal rond dus schoof het zadel met opstijgen daar heb ik nu een voortuig voor

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:00

Ik heb nu de maat 1 uitgeprobeerd, maar wil misschien toch de nummer twee hebben. Ik kom met lichtrijden nog wel eens tegen het voorboogje aan. (niet als ik netjes recht blijf zitten, maar zover ben ik nog niet)

Maar nu vroeg ik me af of je daar niet een stoelzit mee gaat krijgen. (ik heb dit dus via mensen gehoord) De beugels zouden iets meer naar voren hangen op de nummer 2, waardoor je benen iets verder naar voren zouden liggen. Nu zou ik dat jammer vinden, aangezien ik toch dressuur wil gaan rijden ermee.

Kan iemand mij dus vertellen of je wel degelijk goed dressuur kan rijden met een maat 2. Het uittesten zat trouwens gelijk lekker en helemaal niet wiebelig, alleen in de galop heb ik het gevoel dat mijn benen slingeren.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:51

er is wel degelijk een gode pad nodig!
als je de site van barefoot leest, zie je dat het zadel geen ruggegraatvrijheid heeft, mits dit wel erg belangrijk is, is het van groot belang om een pad te gebruiken die wél ruggegraatvrijheid heeft.
de pads die het beste uit de test kwamen zijn de grandeurs, en ik persoonlijk prefereer dan nog de physiopad!
de singel is niet persé nodig, maar helpt wel voor een stillere en stabielere ligging.

ik rij met een maat 2 op een belgisch trekpaard => geen dressuurpaard, geen dressuurzadel.
ik moet erg mijn best doen om recht te zitten, maar ik heb nu wel een vrij stille en stabiele zit, ook al werken sommige factoren niet echt mee.

je benen slingeren inderdaad wel, maar eventueel kun je een grandeurpad nemen met kniewrongen erop,dit zou wle eens kunnen helpen...

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:57

Slingerbenen is gewoon een kwestie van je zit nog moeten vinden

Er zullen best mensen zijn die om welke reden dan ook , het gewoon niet voor elkaar krijgen om hun benen stil te houden , maar in principe is het bij boomloos puur een kwestie van gewenning en nog je evenwicht / onafhankelijke zit zoeken.

Fenders zijn over het algemeen makkelijker dan beugelriemen , om te leren je benen stil te houden.