jullie ervaring met veiligheidsbeugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:27

Loesjuh schreef:
Ik heb zelf sinds een week de Quickouts, ze bevallen tot nu toe prima. Een vriendin van mij heeft die safestyle beugels. Ik vind ze niet echt fijn, maar zij wel. Je glijdt er niet snel uit hoor.

Ik heb ook een paar Quickouts aan mijn twee zadels hangen. Echt fijne beugels, je moet alleen niet met superbrede bergschoenen gaan rijden (wat ik dus wel vaak doe/deed) want dan werkt het nog niet. Vorige week schoot ik door met mijn voet tijdens het springen (weigering) en ik moest de beugel van mijn schoen af trekken. Ik heb mijn lesje geleerd en rij niet meer met te brede schoenen .

daantjuhhh

Re: jullie ervaring met veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:31

loulou schreef:
die sprengers worden ook als veiligheidsbeugel verkocht hoor
ze zijn idd ook beter voor gewrichten ed.

bij de safe style hoort het open gedeelte idd aan de binnenkant.
maar ik vraag me af of je zo'n beugel niet makkelijk kwijt raakt, wat me vooral met springen erg lastig lijkt.

Bij de safe style komt er nog een elastiekje bij!
Die van het ene haakje naar het andere haakje gaat!
zo verlies je je beugel niet, maar als je valt knapt het stiek. dus blijft je voet niet steken.

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:45

ik heb ook veiligheids beugels net zo iets als die safe style maar dan met een stiek aan de zijkant.
ik ben er erg tevreden over.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:12

Ohja, en je verliest niet je beugel hoor als je aan het rijden bent (met die safe style)
Bij ons op de manege hebben alle zadels deze beugels.
En alle kinderen en volwassen rijden er dus mee.

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:30

daantjuhhh schreef:
Ohja, en je verliest niet je beugel hoor als je aan het rijden bent (met die safe style)
Bij ons op de manege hebben alle zadels deze beugels.
En alle kinderen en volwassen rijden er dus mee.

ik denk dat jij 2 beugels door elkaar haalt, de safestyle beugels kosten namelijk iets van 130 euro, en ik denk niet dat een manege deze aanschaft voor alle zadels...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:33

Dit zijn safestyle beugels:
Afbeelding

en ik denk dat jij zoiets bedoeld?
Afbeelding

als veiligheidsbeugel vind ik persoonlijk deze er ook wel goed uitzien
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:33

safe style beugels zijn idd 119 euro
die gewone met stiekje geloof iets van 30 euro

met heb al van een aantal mensen gehoord dat zo'n stiek dus niet altijd klapt.
ik wist niet dat er bij de safe style ook een stiek tussen moest. klapt ie daar wel altijd weg? (het ziet er toch net anders uit) of heb je daar ook de kans dat hij niet open gaat?

die sprengers lijken mij fijner, maar veel mensen beweren hier dat het geen echte veiligheidsbeugels zijn en dat is juist wel mijn bedoeling

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:20

Sja, het is maar wat je definitie is. Mijn definitie van een veiligheidsbeugel is, dat als mijn voet erdoor ziet, en ik eraf val, dat dan door mijn gewicht mijn voet door de zijkant van de beugel kan gaan. Ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren met de Sprenger beugels als je voet erdoorheen schiet...

Quick-outs klappen op, altijd. Zelfde zal vast ook wel voor die met rubberen zijkant gelden omdat dat rubber is. Dat elastiek moet in principe ook losschieten of knappen, maar heb gelezen dat dat dus niet altijd gebeurd.

Het kromme van Safestyle vind ik dan weer dat de opening aan de binnenkant moet, snap ik niet, als je eraf valt, val je meestal aan 1 kant van het paard, en dat is toch wel vaak de buitenkant... Maar ik heb er nooit mee gereden, dus kan het niet zo voor me halen hoe het moet werken...