Vraagje: paard met ijzers in de sneeuw?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:08

verplaatst naar VMR

vencedor

Re: Vraagje: paard met ijzers in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:14

Ik had die van mijn sportsokken aangedaan ging heel erg goed totdat ze kapot gingen. toen heb ik hem binnen 5 min binnen moeten zetten wegens megaijsklompen voetjes, hij ging al schaatsend naar binnen. Ik doe dat dus niet meer . Ook zet het ijs tussen de hoefijzers uit als je het niet snel genoeg verwijderd, en dan krijg je de klomp erg moeilijk eruit .

edit: ik ga nu proberen een soort sokken te maken van scheurvast tentzijl. De bedoeling is dat het een soort hoefzakje wordt die je met klitteband of elastiek aan en uit kan doen. ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:18

Mijn paard is alleen voor beslagen, ze gaat daarmee gewoon het land op. Ze krijgt dan wel van die ijsklompen maar die vallen er telkens weer onderuit. Rijden doe ik nu even niet, ijzers en een gladde weg gaan niet echt goed samen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:15

Ik doe mijn paard dr schoenen aan en dat gaat prima. Ze past zich goed aan aan dit weertype, het enigste moment dat ze met 4 benen op de grond blijft .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 13:49

Alemaal bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is de sneeuw gelukkig weer weg!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:56

simodi schreef:
Even een vraagje: zou een paard met alleen ijzers voor de sneeuw in kunnen of blijft het risico van uitglijden dan toch nog te groot? Ik wil mijn merrie graag naar buiten doen, maar uiteraard niet dat ze d'r nek breekt. Hoe doen jullie dat?

mijn fjord van 3 jaar staat dag en nacht buiten in de wei bij een boer en zonder ijzers veel beter en lekker natuurlijk