maximale vervoerstijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:37

Ik heb er geen ervaring mee, maar paarden/pony's die in stands staan, staan toch ook een groot gedeelte van de dag stil? Ze hebben daar natuurlijk niet de stress van het rijden, maar lichamelijk lijkt het mij niet zo'n probleem om 2,5 uur te rijden.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:55

madelen paarden die reizen staan neit stil. Ze moeten hun evenwicht bewaren zonder referentiemogelijkheden behalve hun evenwichtsorgaan (geen zicht op de omgeving, geen idee wanneer je gaat remmen/optrekken en een bocht om gaat).
Vervoeren is voor sommige paarden behoorlijk zwaar en vooral de eerste paar keren.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:05

Daar heb je inderdaad gelijk in . En dan zal het inderdaad voor sommige paarden wel helpen als ze even op de normale, niet bewegende grond mogen lopen ja.

Marchador

Re: maximale vervoerstijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:07

Ik ben met mijn pony eens naar Drenthe geweest de bossen in.
Dit was een hele lange tijd rijden.
2,5 a 3 uur
Toen we mijn shet op gingen halen duurder de reis 2,5 uur.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:42

Silviabol schreef:
madelen paarden die reizen staan neit stil. Ze moeten hun evenwicht bewaren zonder referentiemogelijkheden behalve hun evenwichtsorgaan (geen zicht op de omgeving, geen idee wanneer je gaat remmen/optrekken en een bocht om gaat).
Vervoeren is voor sommige paarden behoorlijk zwaar en vooral de eerste paar keren.

Dat is zo zwaar dat ze dat zelfs slapend kunnen! Mijn oude paard herhaaldelijk betrapt op een tukkie tijdens langere ritten. Kwestie van slaapverwekkend rijden..........

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 07:11

die is lekker dan

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 07:30

Voor een wedstrijd vind ik anderhalf uur het maximum.
Maar heb je een grote belangrijke wedstrijd, zou ik een dag van t voren gaan. Samen lekker uitrusten. Want reken maar, dat je paard ook moe word van zon lange rit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 07:32

Ook wij hebben er die echt staan te pitten tijdens het vervoer. Ik zit wel eens achterin bij de paarden (leuk, ritjes van 3 uur dan) dus dan kan ik het mooi in de gaten houden.